Serenco: Boxo van kist naar kast

Serenco: Boxo van kist naar kast

Serenco, importeur van Boxo uit Taiwan, ziet de markt van gereedschapskarren en gereedschapswanden groeien. Dat heeft niet alleen te maken met de behoefte aan meer efficiëntie, maar ook met de bouw van open en transparante werkplaatsen.

Hoe vaak blijven schroevendraaiers, tangen en magneetlampjes in klantauto's liggen? Het is voor garagebedrijven een grote verliespost. Ontwikkelingen zoals 5S hameren terecht op het belang van efficiëntie; als gereedschap z'n vaste plek heeft, zie je direct wat er ontbreekt.

Er is nóg een ontwikkeling gaande: transparantie. Garagebedrijven investeren graag in werkplaatsen die er goed uitzien, want steeds meer klanten willen het werkplaatsproces volgen. Boxo-importeur Serenco profiteert daar volop van, want de Europese vormgeving en uitstraling van Boxo is even stijlvol als tijdloos.

Tijdloze, ingetogen klasse. De combinatie zwart (RAL 9017) en grijs (RAL 7005) is populair, maar andere kleuren zijn in ontwikkeling.

Indelen naar eigen inzicht

Met het Boxo-opbergsysteem bouw je tegen betaalbare prijzen een professionele werkplaats op. De kasten staan op verstelbare poten, zodat je aflopende vloeren kunt compenseren en je het afvoerputje onder de werkbank niet hoeft te verplaatsen.

Elk Boxo-element is standaard 34 inch breed (86,4 cm) en binnen die breedte bepaal je zelf de indeling: wil je twee, vijf, zeven of negen lades, een kastje met deurtjes, met drie vuilnisbakken, met olie- en luchthaspels, of heb je liever een wasbak of een hoge kast?

Overzichtelijk en efficiënt

De lades kunnen standaard 50 kg dragen en de lades met dubbele geleiders zelfs 100 kg. De indeling van de lades is net zo flexibel als die van gereedschapskarren. Met behulp van de speciaal ontwikkelde internetconfigurator van het gereedschap-materiaalopbergsysteem OSM stel je zelf de inhoud samen.

Wil je de 34-delige schroevendraaierset combineren met een 23-delige multi-toolset? Of met een 12-delige tangenset? Of kies je de complete 330-delige gereedschapset, zoals je die in je gereedschapskar hebt?

Feit is dat de ouderwetse bouten- en moerenkast uit het magazijn definitief vervangen kan worden door een ladenblok met kleinmateriaal: overzichtelijk en efficiënt.

Ergonomisch het beste

De standaard Boxo-werkhoogte is niet zoals bij de meeste werkbanken 96 of 97 cm, maar 1,02 meter. Die hoogte zorgt voor een ergonomische gezonde werkhouding, zodat technici niet gebogen staan te werken. Het voordeel is bovendien dat er onder de werkbank ruimte is voor een gereedschapswagen.

Het werkblad is gemaakt van hout, Fins multiplex (triplex met kunststof), RVS of 2 mm dik gegalvaniseerd staal; ideaal om motoren op te reviseren. De diepte van het werkblad (en daarmee de kasten) is naar keuze 50 of 70 cm. Serenco heeft de passtukken voor de hoekopstellingen op voorraad.

Ook de bovenkastjes (30 cm diep) en de gatenwanden zijn 34 inch breed. Die gatenwanden bestaan uit drie delen, zodat je een deel kunt weglaten, bijvoorbeeld voor een raam. Je kunt er natuurlijk ook dragers en houders aan hangen voor spuitbussen, slagmoersleutels, pc's of ander gereedschap. Boxo levert ook mooie stroompanelen en usb-stekkerhouders.

Speciaal voor auto- en motorsport heeft Boxo deze opvallende werkbank met verchroomde handvatten gemaakt.
Speciaal voor auto- en motorsport heeft Boxo deze opvallende werkbank met verchroomde handvatten gemaakt.

Ontwerp het zelf

Door Boxo's modulaire opbouw is het niet alleen ideaal voor toepassingen in de werkplaats, maar ook in mobiele werkplaatsen, zoals containers of servicebussen. Hoe het resultaat eruitziet, bepaal je zelf met de online configurator. Je selecteert de lengte van de wand, beslist welke elementen je met deurtjes of lades wilt en combineert net zoveel elementen als je wilt. De configurator geeft de mogelijkheden en de prijs aan.

Garagebedrijven kijken met hun handen en daarom kun je alle elementen in de Boxo-showroom van Serenco in Utrecht bekijken; alles is op voorraad. Daar kun je je ook overtuigen van de kwaliteit: alle materialen zijn gepoedercoat en bestand tegen zuur en oliën. De montage kun je zelf of door Serenco laten doen.

Dit artikel is gesponsord door Boxo.

Foto: Shutterstock

Column Mark van Abeelen: APK-keurmeester in het beklaagdenbankje

Mag een keurmeester (mede-)verantwoordelijk gehouden worden voor een ongeval en de gevolgen ervan?

Een EV in de werkplaats. Met Aviloo kun je nu de SoH meten én vergelijken met die van andere auto's. Dat moet neer transparantie bieden. - Foto: ANP / Hollandse Hoogte / Rob Engelaar

Aviloo batterijtest vergelijkt SoH met die van vergelijkbare EV's

AVILOO Battery Diagnostics komt met een oplossing die niet alleen de gezondheidstoestand (State of Health, SoH) van de batterij nauwkeurig...

De achterklep zit dicht. Hij kan wel open, maar niet op normale wijze. (Foto: Shutterstock)

Achterklep stribbelt tegen: APK goed- of afkeur?

Ben jij een goede APK-keurmeester? Ga de uitdaging aan en test je kennis in de AMT APK Keurmeester Quiz. Deze keer stribbelt de achterklep van een...

Gegevens over de batterijgezondheid worden verzameld via de OBD-poort van de auto. - Foto: Mahle

Batterijdiagnosesysteem E-Health Charge van Mahle binnenkort in...

Mahle Aftermarket heeft zijn batterijdiagnosesysteem E-Health Charge in Europa gelanceerd. Dit systeem levert volgens Mahle de snelste statische...

De Porsche 911 Targa in metallic green blijft voor Jasper een droom om ooit in te kunnen rijden. Foto: Herbert Wiggerman

Trotse autotechnicus Jasper van Dijk: 'Te veel futuristisch design...

Jasper is enorm gemotiveerd om zich verder te ontwikkelen in de autobranche en droomt er zelfs van om zelf te gaan ondernemen.

Foto: BAS Truck Center

Zo schakelde BAS Truck Center over op elektrisch materieel

Hoe groot is de overstap van fossiel naar elektrisch materieel voor een truckservicebedrijf? Wat betekent het voor de werkplaats? BAS Truck Center,...

Voor een nieuwe turbo is het gieten van de verschillende metalen onderdelen noodzakelijk. Voor deze gereviseerde van C&E Turbochargers hoefde dat niet..

Trend in revisie zet door: meer elektronica

Tijdens de garantieperiode worden onderdelen vaak door de fabrikant vervangen, maar zodra deze periode voorbij is, wordt revisie aantrekkelijker....

Foto: Shutterstock

Column Erwin den Hoed: 'Zonnige toekomst voor schadeherstel én...

Erwin den Hoed was voor AMT bij Bovag's eerste schadeherstelcongres. Hij zag een zonnige toekomst voor schadeherstellers én voor gereviseerde...