Snap-on EZ-ADAS: eenvoudig geavanceerde rij-assistentiesystemen kalibreren

Snap-on EZ-ADAS: eenvoudig geavanceerde rij-assistentiesystemen kalibreren

Snap-on EZ-ADAS kalibratie-equipment is snel (easy), eenvoudig, compact, degelijk en innovatief. Je hebt geen lange intensieve training nodig om met Snap-on EZ-ADAS te kunnen werken. Eén persoon kan Snap-on EZ-ADAS equipment eenvoudig en snel installeren en de kalibratie uitvoeren.

Ongeacht of u een universeel autobedrijf, merkdealer, schadeherstelbedrijf, autoruitherstelbedrijf, bandenspecialist of merkspecialist heeft, ADAS-systemen moeten goed functioneren om de veiligheid van de inzittenden en hun omgeving te garanderen.

Procedures en richtlijnen

Bedrijven die de systemen kalibreren, moeten dit volgens vastgestelde procedures en richtlijnen doen. Met Snap-on EZ-ADAS volgt u deze richtlijnen.

Nóg meer voordelen

Snap-on respecteert de kalibratie-procedures van autofabrikanten. De meeste OEM’s gaan bij de kalibratie uit van de hartlijn van het voertuig. Dit heeft een aantal voordelen. Als de auto met een bumper een paaltje raakt, hoeft niet meteen de hele auto opnieuw uitgelijnd te worden om de camera te kalibreren en hoeft alleen de camera gekalibreerd te worden. Een ander voordeel is dat als de auto na het wegrijden uit de werkplaats een stoeprand raakt en de wielstanden veranderen, de camera-kalibratie nog steeds in orde is.

Maximale nauwkeurigheid

Omdat de autofabrikant het gebruik van targets voorschrijft, werkt Snap-on EZ-ADAS ook met deze borden. Dit wijkt af van de meeste andere systemen. Dankzij lasers is Snap-on EZ-ADAS Kalibratie Equipment eenvoudig te installeren en uiterst nauwkeurig.

ADAS moeten gekalibreerd worden na de volgende veel voorkomende werkzaamheden:

  • Schadeherstel
  • Bumper-reparaties
  • Uitlijnen
  • Ruitreparaties
  • Onderstel-reparaties
  • Nieuwe sensoren
  • Andere wiel- en bandenmaat

Foutloos en gebruiksvriendelijk

Dankzij intuïtieve en stap-voor-stap begeleide meetprocedures, reduceert Snap-on EZ-ADAS Kalibratie Equipment de kans op fouten tijdens het kalibreren en inleren van voertuigsystemen significant. Deze equipment is gebaseerd op de Snap-on visie: eenvoudige bediening, eenvoudige procedures en niet alleen voor hoog gekwalificeerd speciaal getraind personeel, iedereen kan er snel mee aan de slag.

Snap-on EZ-ADAS kalibreert nauwkeurig en veilig dankzij laser
 Snap-on EZ-ADAS kalibreert nauwkeurig en veilig dankzij laser.

Veilig en accuraat

Snap-on EZ-ADAS is niet het eerste kalibratiesysteem, maar daardoor hebben we wel goed kunnen anticiperen op informatie uit de markt. Het is derhalve een systeem geworden dat volledig inspeelt op de wensen en eisen van gebruikers.

In combinatie met de eisen die autofabrikanten aan het kalibreren van rij-assistentiesystemen stellen, garandeert het bedrijf dat het de meest gebruiksvriendelijke en accurate apparatuur die er op dit moment voor kalibratie-werkzaamheden verkrijgbaar is.

Onafhankelijk

Hoewel Snap-on EZ-ADAS op basis van OEM-kalibratiespecificaties ontwikkelt is, is de hard- en software volledig onafhankelijk van autofabrikanten. Dit heeft als voordeel dat Snap-on diagnose-gebruikers niet hoeven te wachten tot kalibratiedata van de autofabrikant goedkeuring heeft om vrijgegeven te worden voor de aftermarket.

Snap-on EZ-ADAS is mobiel, compact en kan eenvoudig opgeborgen worden
Snap-on EZ-ADAS is mobiel, compact en kan eenvoudig opgeborgen worden

Demonstratie op locatie

Naast snel, efficiënt, eenvoudig, nauwkeurig en om deze redenen binnen een mum van tijd rendabel, is Snap-on EZ-ADAS Kalibratie Equipment dankzij de roterende target-balk compact en neemt hij nauwelijks ruimte in. Ideaal dus voor werkplaatsen die al vol met allerlei andere equipment staan.

Autobedrijven kunnen Snap-on EZ-ADAS ervaren middels een demonstratie op locatie in de werkplaats. Neem voor meer informatie contact op met een Snap-on Tools franchisenemer.

Belangrijkste kenmerken Snap-on EZ-ADAS

  • Snel, compact, degelijk en innovatief
  • Eén persoon kan de equipment installeren en bedienen
  • Iedereen kan ermee werken
  • Eenvoudige en snelle installatie, nauwkeurige meting en kalibratie
  • Flexibel voor verschillende systemen door grote diversiteit kalibratie borden
  • Kalibreert op basis van OEM afstelgegevens van autofabrikanten
  • Meting t.o.v. de hartlijn van de carrosserie
  • OEM kalibratie-gegevens snel beschikbaar voor aftermarket
  • Horizontale balk kan verticaal geroteerd worden voor compacte opslag
  • Compleet systeem, mobiel en flexibel inzetbaar
  • Telefonische Snap-on EuroTech Center helpdesk ondersteuning
  • Werkt naadloos samen met Snap-on diagnoseapparatuur
  • Houdt werkzaamheden en de voordelen ervan in uw eigen werkplaats
  • Demonstratie in uw werkplaats mogelijk

Dit artikel is gesponsord door Snap-on

Met de 'GameChanger 1' kunnen aan boord van de schepen EV's opgeladen worden. Het is mogelijk twee auto's simultaan op te laden met een vermogen van in totaal 120 kW. - Foto: Wisse Kommunikatie

Generator op waterstof voor mobiel snelladen van EV's

Clean City en zijn technologiepartners HyMove en Venema presenteren de 'GameChanger 1'. Dit is een mobiele, off-grid stroomgenerator met een...

70 jaar geleden begon Ferrari de export naar de VS, met de 365 GTB/4 Daytona die diepe indruk maakte. De 12Cilindri heeft daarom een neus in vergelijkbaar model. - Foto: Ferrari

Ferrari eert twaalfcilinder met 12Cilindri duo

Met het oog op de goede klantenkring in de VS koos Ferrari de Formule 1 Grand Prix van Miami als het moment om twee 12Cilindri speciale modellen te...

Weiterentwicklung des Mercedes-Benz SUSTAINEER 

Further development of the Mercedes-Benz SUSTAINEER

Mercedes-Benz combineert 'stofzuiger' Sustaineer met vrachtfiets

Mercedes-Benz komt met een studie op basis van de Sustaineer eSprinter en combineert deze met een elektrische vrachtfiets voor last mile delivery in...

Foto: Siemens

Siemens test succesvol 1 megawatt laden voor e-trucks

Het Megawatt Charging System van Siemens levert voor het eerst 1 MW tijdens tests. Een elektrische truck kan volgens Siemens in circa 30 minuten van...

AMT stond met zijn neus bovenop de F1 fotografeerde details die renstallen nu graag geheim houden. Slicks bestonden kennelijk nog niet en hoe zit het met het derdemachtswortelverband tussen vermogen en cilinderaantal?

Techniek van toen '64: derdemachtswortel beslist Formule 1

"In de Zandvoortse duinen is de stilte weergekeerd", schrijft AMT in 1964. Jim Clark (Lotus) heeft de Formule 1 van Zandvoort gewonnen en zal drie...

“Oranje kabels, wel of niet aanraken bij draaiende motor?”, vraagt Hans Schaeks.  - Foto: Peter Aansorgh

Hans Schaeks, ATTC: 'Accupakket repareren is gat in de markt'

Elektrische auto's en hybrides zijn er in allerlei soorten en maten. Ze hebben één ding gemeen: ze zijn niet probleemloos. Hans Schaeks van het Auto...

Niet dat je in Europa, of de VS binnen een jaar toestemming loskrijgt voor zo’n Xpeng/AeroHT tweeling. Maar ze menen dus wel bloedserieus dit tenminste in China uit te brengen. - Foto: Xpeng

Vliegende auto van Xpeng en AeroHT - echt waar?

Wordt de vliegende auto werkelijkheid? Wel als het aan de Chinese autofabrikant Xpeng ligt. Hoe denken zij het luchtruim te gaan kiezen?

Een soort kanon boven de testauto vuurt met 1 kHz frequentie röntgenpulsen van negen MeV (mega elektronvolt) af. Daar wil je absoluut niet naast staan, is ons wel duidelijk. - Foto: Mercedes-Benz

Botsproeven analyseren met röntgen: zo wil Mercedes auto's veiliger...

Alweer zeven jaar geleden konden we melden dat Mercedes-Benz, pionier in bots-onderzoek, röntgenfotografie inzette om botsproeven te analyseren. Zo...