Bosch Car Service: speel in op een sterk veranderende markt

Bosch Car Service: speel in op een sterk veranderende markt

Met een uitgebreid trainingsaanbod, het juiste equipment en eigen laadpalen zijn de Bosch Car Service-bedrijven klaar voor de toekomst. Met een grote campagne en eigen laadpalen weet straks iedereen dat je met een hybride of elektrische auto in goede handen bent bij een Bosch Car Service-bedrijf.

Een belangrijke troef van Bosch Car Service is dat het een onderdeel is van Bosch. Dat is namelijk de grootste producent van autocomponenten ter wereld, van accu’s, ruitenwissers en motorcomputers tot onderdelen voor hybride- en elektrische auto’s.

Op de markt van hybride en elektrische auto’s helpt Bosch autofabrikanten om een vliegende start te maken. Het bedrijf heeft zich namelijk ten doel gesteld om marktleider te worden in e-mobility. Natuurlijk gaat Bosch Car Service mee in die ontwikkeling.

Grote marketingcampagne

Bij Bosch Car Service kun je terecht voor onderhoud en apk van alle merken en modellen en ook voor alle hybride en elektrische auto’s. Om dat laatste te onderstrepen starten ze met een grote marketingcampagne, waarin Wendy en Tom de hoofdrollen spelen.

Wendy rijdt al twee jaar in een elektrische auto en heeft die auto in onderhoud bij Tom van het Bosch Car Service-bedrijf. In zes filmpjes en een radiospotje leggen Wendy en Tom uit waarom je voor het onderhoud van je hybride of elektrische auto het beste naar Bosch Car Service kunt gaan.

Beijk hier de video:

Logische onderhoudspartner e-mobility

De filmpjes gaan over het onderhoud van elektrische auto’s, het verzekeren van elektrische auto’s, over de kosten van het opladen, over laadpalen en over vakantie (wintersport) met de elektrische auto. De filmpjes worden niet alleen veelvuldig gedeeld op de sociale media, maar de Bosch Car Service-bedrijven kunnen ook content op hun eigen sociale mediakanalen plaatsen.

Bovendien krijgen ze hulp om een uitgekiend sponsorbudget-programma op te zetten om in het eigen verzorgingsgebied de gewenste doelgroep te bereiken. Het doel is duidelijk: iedere consument zal Bosch Car Service straks zien als de logische partner voor onderhoud aan hybride elektrische en auto’s.

Bosch equipment klaar voor e-mobility

Op alle vlakken zijn de Bosch Car Service-bedrijven klaar voor de veranderende markt met hybride en elektrische auto’s. Zo is de nieuwe Bosch ACS 663 aircomachine geschikt voor service aan elektrische aircopompen en heeft de Bosch FSA 050 multimeter specifieke functies voor een spanningsloosheidstest, hoogspanningsmeting en isolatietest met testspanning tot duizend Volt.

Natuurlijk zijn ook de KTS-diagnosetester en de werkplaatssoftware ESI[tronic] klaar voor e-mobility.

e-mobility in trainingen

Elk Bosch Car Service-bedrijf heeft recht op acht trainingen per jaar. Daarvan is een groot deel toegespitst op hybride en elektrische voertuigen, zoals ‘veilig werken aan e-voertuigen’ (volgens NEN-9140) en de training ‘hybride en elektrische voertuigen’. Maar ook de andere trainingen, bijvoorbeeld de Pass-Thru- en de kalibratietraining voor rijhulpsystemen, zijn aangepast voor hybride en elektrische auto’s. In het Bosch-trainingscentrum in Barneveld staan vijf hybride/elektrische auto’s klaar: e-mobility is echt een vast onderdeel van de Bosch-service geworden.

Elk bedrijf z’n eigen laadpaal

Natuurlijk wil je als bedrijf ook aan je klanten laten zien dat je toekomstbestendig bent. In samenwerking met Ecotap ontwikkelde Bosch een serie laadpalen, zodat elk Bosch Car Service-bedrijf na een onderhoudsbeurt de auto met een volle accu aan de klant kan afleveren; een zeer gewaardeerde service.

Er zijn laadpalen met één of twee oplaadmogelijkheden en er is een homebox, die het Bosch Car Service-bedrijf kan verkopen aan consumenten met een hybride of elektrische auto. Je kunt zelfs de laadpaal commercieel exploiteren door na sluitingstijd van het bedrijf de paal openbaar te maken. Natuurlijk krijgen de medewerkers een opleiding om klanten goed te adviseren over laadpalen en laadsystemen.

Met al deze maatregelen zorgt Bosch dat klanten ook in de toekomst blijven zeggen: “Daarom ga ik voor onderhoud aan mijn auto naar Bosch Car Service.”

Dit artikel is gesponsord door Bosch Car Service. 

Foto: Audi

Oog voor Techniek: Audi PPC-platform voor verbrandingsmotoren

In deze Oog voor Techniek ontleden we het Audi PPC-platform. Dit platform is exclusief ontwikkeld voor verbrandingsmotoren.

Turbo vervangen en speling op de wastegate klep: wat nu?

Turbo vervangen en speling op de wastegate klep: wat nu?

Een garagist vraagt Turbo's Hoet om raad. Hij heeft de turbo van een Peugeot 308 1.6THP uit 2012 vervangen, maar de auto heeft nog steeds geen vermogen. Alles wijst erop dat de turbo wel de oorzaak was voor deze storing. Wat nu?

Van de Kleuster Freegones last mile transportfiets via de Master-bestelauto’s tot de E-Tech C- en T-trucks, van 650 kg tot 44 ton, Renault Trucks biedt het allemaal elektrisch.

Hoe praktisch en economisch zijn elektrische Renault Trucks?

Batterij-elektrische trucks? Die zijn te duur en komen niet ver genoeg, toch? "Nee", zegt Renault Trucks bij de start van de productie van zijn E-Tech T- en C-modellen in de fabriek in het Franse Bourg en Bresse. Eerst zien dan geloven? Die uitdaging nemen de truckbouwers met het rode Renault-logo aan.

De volautomatische Gear Tronic III van LIQUI MOLY is een ideale klantenbinder. Je voorkomt er typische automaatklachten mee en lost er problemen mee op.

Gear Tronic III lost olieproblemen op

Bij een standaard ATF-verversing blijft zowat de helft van de ATF achter in de koppelomvormer, oliekoeler en -leidingen. Daardoor veroorzaakt het losgeweekte vuil nog meer leed. De oplossing is de professionele olieservice voor automatische transmissies met de volautomatische Gear Tronic III van LIQUI MOLY, want daarmee ververs je bijna honderd procent van de ATF.

Foto's en video: Lamborghini

Zo draait hybride Lamborghini Temerario 10.000 toeren per minuut

Even slikken: met de Temerario als opvolger van de Huracán neemt Lamborghini afscheid van de V10. Het goede nieuws: de nieuwe hybride V8 turbomotor draait 10.000 tpm! Hoe krijgt Lamborghini dat voor elkaar?

De proeffabriek op de Mercedes-Benz eCampus produceert electrodes, assembleert die in cellen en maakt die klaar voor gebruik.

Mercedes eCampus: hoe produceer je accucellen?

De proeffabriek op de Mercedes-Benz eCampus produceert zogenoemde prismatische accucellen. Die zijn opgebouwd als een stapel pakketjes van anodes, separators en kathodes in een metalen behuizing met elektrolyt. Hoe je die bouwt? Een recept in acht stappen.

Om leidend te zijn in elektrische auto’s wil Mercedes-Benz de elektromotor, de aansturing van de aandrijving en de batterij controleren en beheersen.

Mercedes eCampus: EV-aandrijflijn in eigen hand

Midden op hoofdvestiging Stuttgart-Untertürkheim opent Mercedes Benz zijn eCampus. Dat EV-ontwikkelingscentrum komt juist nu het gedaan is met de riante EV-subsidies op Mercedes' thuismarkt. En niet alleen daar. Is die eCampus daarmee weggegooid geld of juist een onmisbare toekomstpijler?

Alpine A290: R5 in wolfskleren

Oog voor Techniek: is de elektrische A290 een echte Alpine?

Met één retro-stijl model A110 liet Renault het merk Alpine herleven, waarna een heel gamma volgde. Tweede stap is nu de Alpine A290. We duiken in de techniek van deze EV!