Aircoservicemachine: Huren in plaats van investeren

Aircoservicemachine: Huren in plaats van investeren

Het is iets rustiger in de werkplaats en dus is er ook ruimte voor nieuw werk. Aircoservice aanbieden aan je bestaande en nieuwe klanten is dan een interessante optie. Zo'n machine is echter nog best prijzig. Geen nood, je kan er ook een huren!

Het aircoseizoen is weer volop begonnen, en misschien wilde je wel in een R1234yf aircoservicemachine investeren, maar durf je die investering nu even niet aan. Specialist Airco Techniek biedt hulp en verkoopt niet alleen aircoservicemachines, je kan ze ook tijdelijk huren. Hoe zit dat?

Acht weken huren

Germen Wever van Airco techniek: "We bieden inderdaad de mogelijkheid om twee verschillende machines te huren voor een aantrekkelijk tarief. Na de vaste periode van acht weken is de keuze aan het autobedrijf. Nog eens acht weken verlengen, de machine weer inleveren óf overnemen. In dat laatste geval wordt de betaalde huur ingehouden op de aanschafprijs."

Klinkt goed, geen investeringsrisico en toch auto's met R1234yf kunnen servicen.

Keuze uit twee machines

Je kan voor het R1234yf koudemiddel kiezen uit twee verschillende machines. De Mahle ACX450 en de Ecotechnics NEXTTHFO. Eerst genoemde kost in aanschaf € 3.650,-, je huurt deze voor € 10,72 per dag. De Ecotechnics is € 1000,- goedkoper in aanschaf en huur je voor € 7,15 per dag.

Vanzelfsprekend zijn beide machines ook startklaar af te leveren met koudemiddel, olie en UV-gevulde containers, uitgebreide instructies en vijf jaar garantie.

En R134a aircoservice?

Wil je ook auto's servicen met R134a koudemiddel-systemen, dat kan ook. De huurprijzen zijn het zelfde. De aanschafprijs ligt € 200,- lager. Een combimachine zit niet in het assortiment.

Snel geregeld

Heb je interesse in de huurconstructie, op de pagina huureenaircomachine.nl vind je meer informatie en vraag je een huur-offerte aan.

Tom Polman

Tom Polman

Product Owner AMT

Tom studeerde HTS-Autotechniek aan de Hogeschool Arnhem-Nijmegen en specialiseerde zich in Automotive Services. Met zijn afstudeeropdracht stond hij aan de basis van het AMT Garageforum. Hierna groeide hij door binnen AMT. Eerst enkele jaren als redacteur en sinds mei 2013 naar hoofdredacteur van AMT.

Tom rijdt Renault, heeft een vrouw en twee dochters en zijn interesses liggen in snelle vierwielers en alles met vooruitstrevende techniek in zich.

Email: tompolman@vakmedianet.nl
Telefoon: (0)88-5840 706

Foto: Shutterstock

Column Mark van Abeelen: APK-keurmeester in het beklaagdenbankje

Mag een keurmeester (mede-)verantwoordelijk gehouden worden voor een ongeval en de gevolgen ervan?

Een EV in de werkplaats. Met Aviloo kun je nu de SoH meten én vergelijken met die van andere auto's. Dat moet neer transparantie bieden. - Foto: ANP / Hollandse Hoogte / Rob Engelaar

Aviloo batterijtest vergelijkt SoH met die van vergelijkbare EV's

AVILOO Battery Diagnostics komt met een oplossing die niet alleen de gezondheidstoestand (State of Health, SoH) van de batterij nauwkeurig...

De achterklep zit dicht. Hij kan wel open, maar niet op normale wijze. (Foto: Shutterstock)

Achterklep stribbelt tegen: APK goed- of afkeur?

Ben jij een goede APK-keurmeester? Ga de uitdaging aan en test je kennis in de AMT APK Keurmeester Quiz. Deze keer stribbelt de achterklep van een...

Gegevens over de batterijgezondheid worden verzameld via de OBD-poort van de auto. - Foto: Mahle

Batterijdiagnosesysteem E-Health Charge van Mahle binnenkort in...

Mahle Aftermarket heeft zijn batterijdiagnosesysteem E-Health Charge in Europa gelanceerd. Dit systeem levert volgens Mahle de snelste statische...

De Porsche 911 Targa in metallic green blijft voor Jasper een droom om ooit in te kunnen rijden. Foto: Herbert Wiggerman

Trotse autotechnicus Jasper van Dijk: 'Te veel futuristisch design...

Jasper is enorm gemotiveerd om zich verder te ontwikkelen in de autobranche en droomt er zelfs van om zelf te gaan ondernemen.

Foto: BAS Truck Center

Zo schakelde BAS Truck Center over op elektrisch materieel

Hoe groot is de overstap van fossiel naar elektrisch materieel voor een truckservicebedrijf? Wat betekent het voor de werkplaats? BAS Truck Center,...

Voor een nieuwe turbo is het gieten van de verschillende metalen onderdelen noodzakelijk. Voor deze gereviseerde van C&E Turbochargers hoefde dat niet..

Trend in revisie zet door: meer elektronica

Tijdens de garantieperiode worden onderdelen vaak door de fabrikant vervangen, maar zodra deze periode voorbij is, wordt revisie aantrekkelijker....

Foto: Shutterstock

Column Erwin den Hoed: 'Zonnige toekomst voor schadeherstel én...

Erwin den Hoed was voor AMT bij Bovag's eerste schadeherstelcongres. Hij zag een zonnige toekomst voor schadeherstellers én voor gereviseerde...