Terugkijken: AMT-ATC Livestream: van storing naar gerichte reparatie

Diagnosefanaten opgelet! Kijk de livestream van Asim Saglam, bekend van zijn diagnosebedrijf Autodiagnose.eu, nu terug! Hij vertelt je alles over diagnosestellen aan de hand van zijn eigen stappenplannen en praktijkvoorbeelden.

Een moderne auto is een data- en rekencentrum op wielen met een (chemische) emissiereductie-fabriek, een state-of-the-art-aandrijving, geschikt voor langdurige inzet bij sterk variërende omgevingsomstandigheden. Oh ja, je kan er ook nog in plaatsnemen. Maar als ie het niet meer doet, wie schakel je dan in?

In deze AMT-ATC live-sessie deelt diagnosespecialist Asim Saglam zijn kennis over storingsdiagnose bij hedendaagse voertuigen. Hij vertelt vanuit welke visie zijn bedrijf Autodiagnose.eu is ontstaan en over het verschil tussen gedegen onderzoek en ‘throwing parts at the problem’. Ook behandelt hij de vraag of storingsdiagnose een aparte tak van sport binnen de automotive is.

Stappenplannen en praktijkvoorbeelden

Asim werkt aan de hand van een stappenplan, dat hij natuurlijk met je deelt. De livestream is natuurlijk niet compleet zonder praktijkvoorbeelden. Tijdens de uitzending beantwoordde Asim vragen van kijkers.

Kortom: heb je interesse in autodiagnose, dan moet je deze uitzending zeker terugkijken!

Een Polestar 5 preproductie-exemplaar tankte zijn StoreDot accupakket praktisch gesproken van ‘leeg’ naar ‘vol’ in tien minuten, met een snellader die echt snel kon blijven laden.

Snelladen in stroomversnelling: 600 km in 10 minuten

400 of misschien zelfs 600 kilometer rijbereik laden in tien minuten, da's effe wat anders dan thuis acht uur aan het speciale oplaadkastje hangen....

Zo zit dat: twee elektrische servo’s, boven voor koppelen en onder voor schakelen. Bovenin een verbinding met de oliekringloop, voor hydraulisch gedoseerde koppelingsbediening. Schuin boven het hydraulisch aggregaat het schakelpedaal. - Foto: BMW

BMW schakelautomaat voor boxermotor: zo werkt het

Er zijn al automatisch schakelende motorfietsen geweest, met name Honda zag er ooit best wat in. Veel scooters, vooral de lichtere, zijn haast...

Dit plaatje geeft een idee van de opbouw van de achterwielaangedreven Alpenglow. De neon lichtstreep zou met licht- en kleursignalen informatie aan rijder en omstanders bieden. - Foto: Alpine

Waterstofverbranding voor CO2-vrij racen - Alpine zet eerste stap

Waterstofverbranding als alternatief voor racen met benzinemotoren, kan dat? Alpine probeert het met de Alpenglow Hy4. Nul CO2-emissie, maar wel het...

Foto's: Maserati

Oog voor techniek: Folgore is helemaal elektrisch en helemaal Maserati

In deze Oog voor techniek belichten we de Maserati Folgore, de volledig elektrische lijn van Maserati. Spannend?

Met de 'GameChanger 1' kunnen aan boord van de schepen EV's opgeladen worden. Het is mogelijk twee auto's simultaan op te laden met een vermogen van in totaal 120 kW. - Foto: Wisse Kommunikatie

Generator op waterstof voor mobiel snelladen van EV's

Clean City en zijn technologiepartners HyMove en Venema presenteren de 'GameChanger 1'. Dit is een mobiele, off-grid stroomgenerator met een...

70 jaar geleden begon Ferrari de export naar de VS, met de 365 GTB/4 Daytona die diepe indruk maakte. De 12Cilindri heeft daarom een neus in vergelijkbaar model. - Foto: Ferrari

Ferrari eert twaalfcilinder met 12Cilindri duo

Met het oog op de goede klantenkring in de VS koos Ferrari de Formule 1 Grand Prix van Miami als het moment om twee 12Cilindri speciale modellen te...

Weiterentwicklung des Mercedes-Benz SUSTAINEER 

Further development of the Mercedes-Benz SUSTAINEER

Mercedes-Benz combineert 'stofzuiger' Sustaineer met vrachtfiets

Mercedes-Benz komt met een studie op basis van de Sustaineer eSprinter en combineert deze met een elektrische vrachtfiets voor last mile delivery in...

Foto: Siemens

Siemens test succesvol 1 megawatt laden voor e-trucks

Het Megawatt Charging System van Siemens levert voor het eerst 1 MW tijdens tests. Een elektrische truck kan volgens Siemens in circa 30 minuten van...