Eurol Specialty-lijn speciaal voor racing

Eurol Specialty-lijn speciaal voor racing

Eurol introduceert de Specialty racing-lijn met diverse smeermiddelen, speciaal voor gebruik in de racerij. Deze belooft grensverleggende eigenschappen en bij de ontwikkeling zijn toonaangevende raceteams betrokken.

De lijn bestaat uit 0W-40 en 10W-60 motorolie, 75W-90 en 75W-140 transmissieolie, ATF-olie, remvloeistof en homokineetvet.

Eurol noemt de Specialty Racing smeermiddelenlijn grensverleggend op het gebied van slijtagebescherming en prestatieverbetering. Bij de ontwikkeling zijn diverse raceteams betrokken waaronder Toyota Gazoo Racing, Overdrive Racing, Comtoyou Racing, MKR Technology, het Coronel Dakar Team en APP Racing.

Lagere bedrijfstemperaturen

Bart van Hoorn, Business Manager Eurol Specialty Lubricants over de resultaten: “We hebben onze unieke SYNGIS Technology toegepast in smeermiddelen voor de race- en rallysport. De afgelopen maanden zijn onze producten uitvoerig getest bij toonaangevende racingteams in verschillende autosportdisciplines. De resultaten zijn opzienbarend. Uit alle data blijkt dat Eurol Specialty racingproducten zorgen voor beduidend lagere bedrijfstemperaturen, meer vermogen en hogere snelheden in vergelijking met racing smeermiddelen van andere merken. Door het verminderen van de slijtage tot in enkele gevallen met 80% wordt de levensduur van materieel verlengd, wat bij een duurrace zoals een 24-uurs race of de Dakar Rally van groot belang is. De Eurol Specialty racinglijn vergroot de kans om zonder mechanische problemen de finish te halen. Een bijkomend voordeel is kostenbesparing, omdat onderdelen langer meegaan.”

Eurol Specialty Racing

"Geen noemenswaardige slijtage"

Glyn Hall, directeur van de Dakar-divisie van Toyota Gazoo Racing: “Tijdens de Dakar 2021 zagen we geen noemenswaardige slijtage, ondanks dat dit een extreem zware Dakar was. Dat is echt goed nieuws!”

Bart van Hoorn over het ontstaan en de ontwikkeling van de racinglijn: “We begonnen zes jaar geleden met de ontwikkeling van Eurol Specialty smeermiddelen. Het doel was om klanten vanuit onze expertise de beste smeeroplossingen te bieden die er bestaan. Hiervoor hebben we onze eigen SYNGIS Technology ontwikkeld. Bij deze technologie versterken smerende en beschermende eigenschappen elkaar maximaal. Onze focus ligt voornamelijk op de heavy duty-markten zoals offshore, grondverzet, agri en industrie. In deze zware omstandigheden wordt immers het uiterste van onze smeermiddelen gevraagd. Onze smeermiddelen zorgen daar voor minder slijtage, betere prestaties en kostenbesparing. Dit hebben we inmiddels veelvuldig in de praktijk bewezen.”

Volgens Van Hoorn hebben de heavy duty sector en de racewereld veel overeenkomsten. In beide werelden gaat het om optimaal presteren in de meest extreme omstandigheden. “We hebben natuurlijk al de nodige ervaring in de Dakar Rally, waar we al jaren veel producten testen en ontwikkelen. Vanuit die kennis en ervaring hebben we een racinglijn ontwikkeld die ‘next level’ is.”

De Eurol Specialty Racing-smeermiddelen zijn verkrijgbaar bij Eurol Specialty Dealers en een aantal geselecteerde bedrijven die actief zijn in de rally- en racewereld.

Lees meer over

Foto: Shutterstock

Column Mark van Abeelen: APK-keurmeester in het beklaagdenbankje

Mag een keurmeester (mede-)verantwoordelijk gehouden worden voor een ongeval en de gevolgen ervan?

Een EV in de werkplaats. Met Aviloo kun je nu de SoH meten én vergelijken met die van andere auto's. Dat moet neer transparantie bieden. - Foto: ANP / Hollandse Hoogte / Rob Engelaar

Aviloo batterijtest vergelijkt SoH met die van vergelijkbare EV's

AVILOO Battery Diagnostics komt met een oplossing die niet alleen de gezondheidstoestand (State of Health, SoH) van de batterij nauwkeurig...

De achterklep zit dicht. Hij kan wel open, maar niet op normale wijze. (Foto: Shutterstock)

Achterklep stribbelt tegen: APK goed- of afkeur?

Ben jij een goede APK-keurmeester? Ga de uitdaging aan en test je kennis in de AMT APK Keurmeester Quiz. Deze keer stribbelt de achterklep van een...

Gegevens over de batterijgezondheid worden verzameld via de OBD-poort van de auto. - Foto: Mahle

Batterijdiagnosesysteem E-Health Charge van Mahle binnenkort in...

Mahle Aftermarket heeft zijn batterijdiagnosesysteem E-Health Charge in Europa gelanceerd. Dit systeem levert volgens Mahle de snelste statische...

De Porsche 911 Targa in metallic green blijft voor Jasper een droom om ooit in te kunnen rijden. Foto: Herbert Wiggerman

Trotse autotechnicus Jasper van Dijk: 'Te veel futuristisch design...

Jasper is enorm gemotiveerd om zich verder te ontwikkelen in de autobranche en droomt er zelfs van om zelf te gaan ondernemen.

Foto: BAS Truck Center

Zo schakelde BAS Truck Center over op elektrisch materieel

Hoe groot is de overstap van fossiel naar elektrisch materieel voor een truckservicebedrijf? Wat betekent het voor de werkplaats? BAS Truck Center,...

Voor een nieuwe turbo is het gieten van de verschillende metalen onderdelen noodzakelijk. Voor deze gereviseerde van C&E Turbochargers hoefde dat niet..

Trend in revisie zet door: meer elektronica

Tijdens de garantieperiode worden onderdelen vaak door de fabrikant vervangen, maar zodra deze periode voorbij is, wordt revisie aantrekkelijker....

Foto: Shutterstock

Column Erwin den Hoed: 'Zonnige toekomst voor schadeherstel én...

Erwin den Hoed was voor AMT bij Bovag's eerste schadeherstelcongres. Hij zag een zonnige toekomst voor schadeherstellers én voor gereviseerde...