Bovag Jaarcongres: 'Kloteklanten 3.0' of een van de zestien andere infosessies?

Bovag Jaarcongres: 'Kloteklanten 3.0' of een van de zestien andere infosessies?
Het Bovag-jaarcongres 2018 was een groot succes. Gastvrouw Helga van Leur nam de bezoekers mee door het 'Meer Grip'-programma. Op 8 oktober staat het thema 'Wegwijs>>> Willen, Weten, Doen' centraal.

Hoe verdien je meer aan je occasionklanten? Hoe werkt het digitale serviceboekje? En: Kloteklanten 3.0. Zomaar wat titels van de inspiratiesessies die je kan volgen tijdens het Bovag-jaarcongres. Topsporters Erben Wennemars en Rob Harmelink zijn te gast en leggen de link tussen ondernemen en topsport: vallen, opstaan, doorgaan, overwinnen. Spannende afsluiter is de bekendmaking van 'Bovag Onafhankelijk Autobedrijf van het Jaar 2019-2020'. Ben je erbij?

Noteer in de agenda: dinsdag 8 oktober aanstaande vanaf 14.45 (ontvangst) tot in de late uurtjes. Locatie: NBC Congrescentrum in Nieuwegein. (routebeschrijving). Vanzelfsprekend ben je als Bovag-aangesloten autobedrijf van harte welkom. Toegang is, als onderdeel van het lidmaatschap, gratis voor twee personen.

Luisteren, leren en meepraten

Bovag-voorzitter Gerard ten Buuren opent om 15.30 uur het officiële programma.  Aansluitend straten om 16.30 uur starten verschillende infosessies, die opgedeeld zijn in inspiratiesessies (leren en luisteren), praktische sessies (stappenplannen om meer aan de slag te gaan) en dialoogsessies (rondetafelsessies met max. tien vakgenoten).

Een kleine greep uit de sessies: In 'Hoe verdien je meer aan je occasionklanten' geeft Gerjanne Visser (Bovemij) je tips en tricks hoe meer uit de verkoop van een auto te halen middels extra's. In 'Hoe pas ik mijn showroom aan op de toekomst' neemt Thomas Edens op een praktische wijze de stappen en verschillende mogelijkheden met je door.

Kloteklanten 3.0

In de sessie met de bijzondere titel 'Klantbeleving Kloteklanten 3.0' draait het om klantvriendelijkheid. Egbert Jan van Bel schreef tien jaar geleden het boek 'Kloteklanten'. Hij besefte toen al hoe belangrijk klantvriendelijkheid is. Maar de wereld veranderd en de klant ook. In 'Kloteklanten 3.0' verlegt hij de focus van klantvriendelijkheid naar klantkennis.  Klanten zijn tegenwoordig minder merkentrouw en vooral kanaaltrouw. Een uitdaging voor het autobedrijf. Via welke kanalen moet je communiceren met je klanten en hoe? En hoe doen andere ondernemers dat? Smaakmakende voorbeelden passeren de revue.

Behoefte aan wat technische inspiratie? Menno Verhorst van AutoNiveau maakt je wegwijs in het digitale serviceboekje. Meer rendement uit je bedrijf halen? Jeroen Kraan van Innovam laat je aan de hand van praktische voorbeelden zien hoe je dat aanpakt.

Wil je in gesprek met collega's uit de branche? Dat kan tijdens de Dialoogsessies. Praat, onder leiding van een specialist van Bovag, mee over onderwerpen als  CAO, opleiding, brandstof, RDW en Bovag.

Het complete programma inclusief alle sessies vind je op deze pagina.

De wereld van TomTom en topsporters

Om 18.30 uur word je getrakteerd op een dinerbuffet waarna het congres plenair verder gaat. Een van de sprekers is Olaf Gietelink, Vice President Product Marketing van TomTom Automotive. Hoe is de wereld van TomTom veranderd? Hoe gaan ze om met ontwikkelingen als autonoom rijden? (Tip: wij schreven hier laatst al over, het artikel vind je hier: TomTom maakt nieuwe kaarten, voor robots.)

Aansluitend betreden Erben Wennemars en Rob Harmeling het podium. Hoe hebben zij drempels overwonnen? En wat was daarvoor nodig?

En dan het spetterende slotstuk... Wie volgt de winnaar van vorig jaar Auto Haarhuis op en sleept de felbegeerde titel 'Bovag Onafhankelijk Autobedrijf van het Jaar 2019-2020' binnen?

De blije winnaars van 2018: Auto Haarhuis. "Dankzij de inzet van ons geweldige team hebben wij dit resultaat behaald!"

Vragen?

Stel ze aan Bovag, of meld je direct voor het congres aan. Meer details van het programma vind je via www.bovagjaarcongres.nl.

Natuurlijk is AMT aanwezig op 8 oktober. Heb je tips voor AMT, wil je wat kwijt over de branche of móeten we in AMT aandacht besteden aan jouw bijzondere bedrijf? Zoek onze redacteur Annemiek van de Heg op en ga in gesprek. Ze kijkt er naar uit!

Column Jan Wouters: 'Wegwijzer voor luchttoeristen'

Column Jan Wouters: 'Wegwijzer voor luchttoeristen'

Soms gaat het razendsnel met een nieuwe techniek. In de auto-industrie duurt het vaak langer. De vliegende auto heeft al een heel lange historie. Wil dat zeggen dat hij er nooit gaat komen? Jan Wouters laat er zijn licht over schijnen.

Sentury Tyres: Premium banden voor een betaalbare prijs

Sentury Tyres: Premium banden voor een betaalbare prijs

Het opkomende bandenmerk Sentury Tyres maakt snel naam met innovatieve premiumbanden tegen een betaalbare prijs.

Mirjam van der Rijt. - Foto: Remco Lassche/Studio 38C

Column Mirjam van der Rijt: 'Ondernemen in onzekerheid'

Hoe ga je als automotive-ondernemer om met de snelle ontwikkelingen in de branche en alle onzekerheid die daarbij komt?

Foto: LKQ Fource

Johan van der Hoeven verlaat LKQ Fource

Johan van der Hoeven vertrek bij LKQ Fource, waar hij veertien jaar commercieel directeur was voor de regio Benelux en Frankrijk.

Rogier Roet, formulemanager van AutoFirst.

Wat maakt AutoFirst een goede en succesvolle garageformule?

AutoFirst komt uit het BOVAG ROSA onderzoek als een van de best gewaardeerde garageformules van Nederland. Dankzij effectieve marketingondersteuning en een modulaire aanpak helpt AutoFirst autobedrijven met een hogere klanttevredenheid, een betere bedrijfsvoering en personeelswerving. Hoe doet AutoFirst dat?

In september moest de EV goedkoper en in november willen we massaal meer uitgeven voor benzine. Foto: Shutterstock

AMV Marktrapport: auto's mogen weer wat duurder zijn

Het AMV marktrapport van de november laat zien dat de zoekprijs voor alle populaire brandstoffen steeg in november. Verder gaven consumenten meer uit voor populaire brandstoffen, waarbij benzine de grootste stijger was.

Ook bij het kiezen van de juiste autogarage speelt gegevensbescherming een steeds grotere rol. Foto: Digidentity

Databeveiliging speelt grote rol bij garagekeuze Nederlanders

Uit een onderzoek van Digidentity blijkt dat Nederlandse automobilisten databeveiliging steeds belangrijker vinden bij hun keuze voor een garage. 63% van de ondervraagde Nederlandse automobilisten geeft prioriteit aan goede databeveiliging van hun voertuig- en persoonlijke gegevens bij deze keuze.

Vormalig Stellantis Topman Carlos Tavares hier nog tijdens een toespraak op de Paris Automotive Summit 2024 op 15 oktober.

Onmiddelijk ontslag voor topman Stellantis Carlos Tavares

Stellantis neemt met onmiddellijke ingang afscheid van topman Carlos Tavares. Het moederbedrijf van onder meer Opel, Fiat, Peugeot, Citroën, Jeep en Alfa Romeo maakte dat zondagavond bekend. Een opvolger wordt in de eerste helft van 2025 benoemd, meldde Stellantis.