Vernieuwde AMT Reparatiewijzer maakt werkplaats nog slimmer

Vernieuwde AMT Reparatiewijzer maakt werkplaats nog slimmer
Soms moet je diep graven om de juiste oplossing te vinden. AMT Reparatiewijzer helpt je daar nu nog beter bij. - Foto: Flip Franssen

Goed nieuws voor autotechnici: de AMT Reparatiewijzer heeft een grondige opknapbeurt gekregen! Deze database, met meer dan 16.000 oplossingen voor autotechnische problemen uit de werkplaatspraktijk, is nu overzichtelijker en gebruiksvriendelijker dan ooit.

Met de vernieuwde AMT Reparatiewijzer kun je sneller en efficiënter zoeken. De zoekresultaten worden duidelijker gepresenteerd, met meer informatie in één oogopslag. Zo zie je direct of je de juiste oplossing hebt gevonden voor jouw technische probleem. Dit bespaart kostbare tijd en helpt je sneller weer aan de slag te gaan.

Ga hier naar de Reparatiewijzer.

Kennis vergroten met AMT Reparatiewijzer

Maar dat is niet alles! Vanaf nu kan de AMT-redactie cases in de Reparatiewijzer voorzien van gerelateerde artikelen. Deze artikelen geven je achtergrondinformatie, technische kennis en how-to’s over het onderwerp. Zo vergroot je niet alleen je technische kennis, maar vind je ook altijd de best passende oplossing.

Met deze vernieuwingen kunnen we de werkplaats nog beter ondersteunen – met oplossingen én kennis. Maak er gebruik van!

De vernieuwde Reparatiewijzer maakt deel uit van een grotere onderhoudsbeurt. Onlangs kreeg AMT.nl al een facelift, met een frissere en eigentijdse uitstraling, inclusief een nieuw logo voor AMT, de Reparatiewijzer en het Garageforum.

Momenteel wordt bovendien hard gewerkt aan een restyling van het magazine, met een heel nieuwe vormgeving. Wat niet verandert, is de inhoud: nieuws, achtergronden en how-to-informatie waarmee de werkplaats nu en in de toekomst efficiënter kan werken.

Hugo Claver

Hugo Claver

Hoofdredacteur AMT

Hugo deed de hogeschool voor journalistiek, en rolde via een korte carrière in de dagbladjournalistiek in de autojournalistiek. Voor diverse automagazines vervulde hij verschillende functies, van redacteur tot hoofdredacteur, én die van eindredacteur van AMT. Na dit acht jaar als zelfstandig ondernemer te hebben gedaan, kwam Hugo in 2023 in vaste dienst bij AMT als hoofdredacteur.

Het aantal hybride en elektrische auto's groeit snel. Welke kansen liggen er voor het universeel autobedrijf? (Foto: NexDrive)

EV-onderhoud biedt zonnige toekomst voor universele bedrijven

De transitie naar hybride en elektrische auto's biedt universele autobedrijven volop kansen, maar ook uitdagingen. Hoe kunnen zij zich aanpassen aan nieuwe technologieën en klantbehoeften? Vijftien leveranciers, van Hella tot Bosch, van AA-Equipment Support tot Explora en van Midlock tot Serenco, benadrukken dat EV-onderhoud binnen handbereik ligt. Hoe?

AMT en de rest van de vaderlandse pers zijn naar Saarloos in Rotterdam gekomen voor een demonstratie van de Clayton-chassisdynamometer.

Techniek van toen 1954: nooit meer proefrijden?

In 1954 demonstreert Saarloos in AMT de mogelijkheden van de Clayton-chassisdynamometer. Is dit het einde van het proefrijden?

Geopende HV-accu van een Ford Mustang Mach-E. (Bron: Gino Decoster)

Batterijcellen balanceren cruciaal bij vervangen modules - en wel...

Hoogspannings-accutechnologie heeft de afgelopen jaren grote vooruitgang geboekt en speelt een centrale rol in elektromobiliteit en andere toepassingen. Bij het onderhouden en repareren van hoogspanningsaccu's, vooral bij het vervangen van afzonderlijke celmodules is het balanceren van de cellen van cruciaal belang. Waarom?

Welke trends ziet Erik Steurman van DiagnosES in voertuigdiagnose? - Foto: Shutterstock

Hoe herken je goede diagnoseapparatuur?

Goed diagnosestellen vraagt goede diagnoseapparatuur. Maar wat is goed? We vragen het aan Erik Streurman van DiagnosES.

Het Summa College gebruikt (van links naar rechts) de Launch ELT500 luchtdichtheidstester, de Launch ELB300 celequalizer en de Launch ELP400 HV-oplader/ontlader. Onder de werkbank staat de PicoScope gereed.

Summa College traint met EV-apparatuur van AA-Equipment

Elektrificering maakt diagnose en reparatie van auto's steeds complexer, mede door een gebrek aan ervaring. Summa College en AA-Equipment Support trainen daarom hun professionals met innovatieve apparatuur.

Triton D10. “De snelste hardware, intuïtieve bediening, robuust touchscreen en snelle oscilloscoop”, claimt Snap-on. En: “Training en ondersteuning ingebouwd in de diagnosetester.” Daarnaast biedt Snap-on training in het eigen trainingscenter.

Goede diagnose vraagt meer dan slimme apparatuur

AI, Over The Air Updates, big data…, de Snap-on diagnoseapparatuur wordt steeds slimmer. Maar slimme apparatuur alleen is niet voldoende voor een goede diagnose, zegt Snap-on. Wat er nog meer nodig is? Lees maar.

Als auto's slimmer worden moet de diagnoseapparatuur dat ook.

Slimme auto's, slimme diagnoseapparatuur

Diagnose is actueler dan ooit door de toenemende complexiteit van moderne auto's. Goede diagnoseapparatuur is cruciaal om auto's effectief en efficiënt te onderhouden en te repareren. We maken een rondje langs de leveranciers. Hoe gaan zij om met Pass-thru, remote diagnose, toegang tot Secure Gateway en wat zijn de trends?

Auto's worden slimmer, diagnoseapparatuur ook. Wat kan je er allemaal mee?

Wat kan de diagnoseapparatuur van zeven verschillende merken?

Goede diagnoseapparatuur is cruciaal om auto's effectief en efficiënt te onderhouden en te repareren. Maar wat kan die apparatuur precies? Een opsomming van de capaciteiten van de apparatuur van zeven merken.