Welke moer moet je gebruiken? Moog Parts legt uit.

Welke moer moet je gebruiken? Moog Parts legt uit.

Gebruik jij altijd de juiste bijgeleverde moer? En wat zijn dan precies de verschillen? Moog legt het hier uit.

Moog Parts voorziet verschillende referenties van spoorstangeinden en fuseekogels, afhankelijk van het gebruikte materiaal van het fuseestuk. Het verschil zit hem in de bijgeleverde moer.

Belangrijke verschillen:
• Staal fuseestuk: wordt doorgaans gebruikt op standaard voertuigen.
• Aluminium fuseestuk: wordt eerder voorzien voor luxewagens of voertuigen met een grotere velgmaat.

Type moeren volgens fuseestuk

Sommige VAG-voertuigen zijn uitgerust met twee verschillende fuseestuktypes:

• AUDI A3 2003 -->
• SEAT Leon 2005 -->
• SKODA Octavia 2004 -->
• VW Golf 2003 -->

De aluminiumversie is voorzien van een stalen insteekbus om vroegtijdige beschadiging van de aluminium conische zitting te voorkomen. De bredere pasmoer overlapt de bus volledig om ervoor te zorgen dat deze veilig wordt vastgehouden. In dit geval is een grote flensmoer vereist, terwijl een standaard moer het meest geschikt is voor het stalen fuseestuk.

Belangrijke tip

Het gebruik van de juiste moer is erg belangrijk, vooral in het geval van een aluminium fuseestuk. Zelfs wanneer de stalen bus stevig in het fuseestuk wordt gedrukt, zonder de moer met overlappende flens kan een abnormaal hoge impact (zoals een kuil, stoeprand of ander verhoogd oppervlak) ervoor zorgen dat het inzetstuk uit de aluminium behuizing springt.
MOOG adviseert altijd om na te kijken of de juiste moer is gemonteerd in functie van het gebruikte type fuseestuk.


Technische ondersteuning GarageGurus

Technische ondersteuning is te vinden bij Garage Gurus. Met steun van DRiV zijn er online technische trainingen, instructievideo's, technische artikelen en interviews met experts van wereldklasse opgesteld. Deze zijn geschikt voor zowel monteur, garagehouder als leverancier.

Dit artikel is gesponsord door Moog Parts.

Een EV in de werkplaats. Met Aviloo kun je nu de SoH meten én vergelijken met die van andere auto's. Dat moet neer transparantie bieden. - Foto: ANP / Hollandse Hoogte / Rob Engelaar

Aviloo batterijtest vergelijkt SoH met die van vergelijkbare EV's

AVILOO Battery Diagnostics komt met een oplossing die niet alleen de gezondheidstoestand (State of Health, SoH) van de batterij nauwkeurig...

De achterklep zit dicht. Hij kan wel open, maar niet op normale wijze. (Foto: Shutterstock)

Achterklep stribbelt tegen: APK goed- of afkeur?

Ben jij een goede APK-keurmeester? Ga de uitdaging aan en test je kennis in de AMT APK Keurmeester Quiz. Deze keer stribbelt de achterklep van een...

Gegevens over de batterijgezondheid worden verzameld via de OBD-poort van de auto. - Foto: Mahle

Batterijdiagnosesysteem E-Health Charge van Mahle binnenkort in...

Mahle Aftermarket heeft zijn batterijdiagnosesysteem E-Health Charge in Europa gelanceerd. Dit systeem levert volgens Mahle de snelste statische...

De Porsche 911 Targa in metallic green blijft voor Jasper een droom om ooit in te kunnen rijden. Foto: Herbert Wiggerman

Trotse autotechnicus Jasper van Dijk: 'Te veel futuristisch design...

Jasper is enorm gemotiveerd om zich verder te ontwikkelen in de autobranche en droomt er zelfs van om zelf te gaan ondernemen.

Foto: BAS Truck Center

Zo schakelde BAS Truck Center over op elektrisch materieel

Hoe groot is de overstap van fossiel naar elektrisch materieel voor een truckservicebedrijf? Wat betekent het voor de werkplaats? BAS Truck Center,...

Voor een nieuwe turbo is het gieten van de verschillende metalen onderdelen noodzakelijk. Voor deze gereviseerde van C&E Turbochargers hoefde dat niet..

Trend in revisie zet door: meer elektronica

Tijdens de garantieperiode worden onderdelen vaak door de fabrikant vervangen, maar zodra deze periode voorbij is, wordt revisie aantrekkelijker....

Foto: Shutterstock

Column Erwin den Hoed: 'Zonnige toekomst voor schadeherstel én...

Erwin den Hoed was voor AMT bij Bovag's eerste schadeherstelcongres. Hij zag een zonnige toekomst voor schadeherstellers én voor gereviseerde...

Een Maserati 4.9 V8 ombouwen naar dry sump-smering betekent lang zoeken naar de juiste onderdelen die ook nog eens duur zijn. Bert Hijnekamp houdt wel van dit soort uitdagingen. “Als een klant het wil betalen, kunnen we alles maken.” - Foto: Mike Tekst & Beeld

Zo lost HRW tekort aan revisietechnici op: 'Ik verzamel...

"In Nederland staan drie keer zoveel krukasslijpbanken als dat er mensen zijn om ze te bedienen. Revisietechnici zijn schaars", zegt Bert Hijnekamp...