Schadeherstel: Hoe pak jij dat aan?

Schadeherstel: Hoe pak jij dat aan?
Welke schadeklussen pak je zelf op? Waarom en hoe?

Op gestuurde schades heb je als autobedrijf weinig invloed. De verzekeringsmaatschappij bepaalt wie de schade moet herstellen. Dat is anders bij (kleine) schades van je eigen klanten. Het herstellen daarvan is een kans op additionele omzet. Wat is jouw ervaring met schadeherstel?

Sommige autobedrijven checken elke klantauto die binnenkomt voor APK of reparatie en onderhoud op (kleine) schades. Ze attenderen de klant op de krasjes en deukjes en bieden spotrepair aan. Een ingehuurde schadehersteller repareert op afspraak. Slim, zo maak je de klant blij met een spic en span voertuig en voor jou en de schadehersteller brengt het extra omzet in het laatje.

Maar schadeherstel is meer dan alleen krassen en deukjes. Wat doe je als een klant elektronische schade heeft, of schade aan rijhulpsystemen? Denk aan camera- of sensorschade. Repareer je die zelf of besteedt je die uit?

De vragen

Deel je ervaringen en win een van de Beta multifunctionele 17-delige set bekledingsvorken en precisiehaken.

In AMT 12 besteden wij aandacht aan het thema schadeherstel en hebben daar jouw ervaringen in de werkplaats bij nodig. Vul onderstaande vragen in en maak bovendien kans op een Beta multifunctionele 17-delige set bekledingsvorken en precisiehaken van hoogwaardig kunststof.


Lees meer over

Annemiek van de Heg

Annemiek van de Heg

Hoofdredacteur

Annemiek studeerde journalistiek aan de Hogeschool Windesheim. Ze had haar eigen autobedrijf, werkte voor 4WD Magazine en organiseerde 4WD-evenementen. Toen Annemiek in 2016 voor de eventsafdeling van AMT-uitgever Vakmedianet aan de slag ging, had ze als freelancer al diverse artikelen voor AMT geschreven. Sinds september 2017 doet ze dat full-time. Annemiek vulde lange tijd olie bij in haar Peugeot, maar rijdt nu haar droomauto. Een BMW 1 Serie.

Mariëlle denkt dat het nog mooier en beter zou kunnen werken als er meer dames actief zouden zijn in deze branche. Foto: Bert Jansen.

Trots op mijn bedrijf: Autoschade Nistelrode gelooft in transparantie

In deze editie van Trots op mijn bedrijf bezoeken we Autoschade Nistelrode. Aan het roer van dit bedrijf staat de 48-jarige Mariëlle Hurkmans. Doet de naam een belletje rinkelen? Dat kan kloppen...

EV in de werkplaats. Foto: ANP / Hollandse Hoogte / Rob Engelaar

Hoe blijft auto-onderhoud betaalbaar in een snel veranderende markt?

De energietransitie, stijgende kosten voor schadeherstel, en de veroudering van het wagenpark zetten druk op de automotive aftermarket. Tijdens het Extra Mile-congres van Equip Auto werd uitgebreid gediscussieerd over de toekomst van onderhoud, met de centrale vraag: hoe blijft onderhoud betaalbaar?

Het schadeherstelbedrijf bespaart tijd en geld met de nieuwe blanke lak van R-M. - Foto: Robert Hoetink

R-M lanceert supersnelle, duurzame blanke lak voor schadeherstel

R-M lanceert de PIONEER Series RACE FINISH-R, een snelle en duurzame blanke lak voor schadeherstellers.

Het bedrijfspand van Schade Herstel Midden Nederland na een uitbreiding en grondige verbouwing.

Schade Herstel Midden Nederland houdt Open Huis

Op 12 oktober organiseert Schade Herstel Midden Nederland in Veenendaal een Open Huis. Het bedrijf viert haar tien jarig jubileum en is in de afgelopen tijd uitgebreid en volledig verbouwd.

Foto: Axalta

Axalta Nimbus: één platform voor alle tools voor de schadehersteller

Axalta introduceert Nimbus: een cloudplatform waarmee het schadeherstelbedrijf toegang heeft tot alle diensten van Axalta en zo tijd en geld kan besparen. Lees hier hoe.

2024 Axalta Production

Axalta Irus Scan spectrofotometer bekent snel en accuraat kleur

Axalta Irus Scan is de nieuwste spectrofotometer voor de schadeherstelbranche. Axalta belooft zeer nauwkeurige kleurovereenkomsten in watergedragen en oplosmiddelgedragen basislakken.

Turbo vervangen en speling op de wastegate klep: wat nu?

Turbo vervangen en speling op de wastegate klep: wat nu?

Een garagist vraagt Turbo's Hoet om raad. Hij heeft de turbo van een Peugeot 308 1.6THP uit 2012 vervangen, maar de auto heeft nog steeds geen vermogen. Alles wijst erop dat de turbo wel de oorzaak was voor deze storing. Wat nu?

De samenwerking gaat in Europa van start voor Axalta-klanten in het Verenigd Koninkrijk, Ierland en de Benelux. Foto: Axalta

Axalta kondigt samenwerking aan met Cesvimap

Axalta heeft een overeenkomst gesloten met het Spaanse bedrijf Cesvimap. Door deze samenwerking krijgen Axalta's schadeherstelklanten toegang tot het Cesvimap Move2Green duurzaamheidsprogramma.