Probleem

De motor wil niet meer aanslaan nadat de auto rijdend is geparkeerd. Er is geen communicatie mogelijk met de inspuitcomputer.  Alle zekeringen zijn gecontroleerd, de voeding en massa van de brandstofpomp en het motorregelrelais zijn doorgemeten: geen massa op brandstofpomp relais. Met een beetje rommelen keert de massa terug. Hierop is het brandstofpomprelais, inclusief houder en bedrading vervangen (zie foto 2 in de aanvullende documenten). Het nieuwe brandstofpomprelais en houder zijn aan de draadboom gesoldeerd met een krimpkous en afgeïsoleerd met isolatietape. Hierna loopt de motor weer, maar na 15 minuten draaien slaat deze weer af: weer geen massa op het brandstofpomprelais. De motor-ECU is gedemonteerd en op pen 52 (naar aansluiting 85 van het brandstofpomprelais) wordt 12.5 V i.p.v. massa (0 V) gemeten. De kabel doorgemeten: geen afwijking. Handmatig alle voedingen en massa’s op de ECU doorgemeten: haperende voeding overgangsweerstand in de plus op pen 32. Bedrading op weerstand gecontroleerd: deze varieert van 0 tot enkele kilo-ohms.

Oplossing

Je mag deze oplossing alleen lezen als je bent ingelogd en een abonnement hebt. Wil je zonder beperkingen lezen neem dan een abonnement via /abonneren.

Deze en andere oplossingen kun je alleen zien met een abonnement.

Probeer Reparatiewijzer nu 1 maand gratis.