Probleem

Een auto stoot vooral stationair witte en blauwe rook uit en stinkt naar onverbrande diesel. De auto is 2 jaar eerder getuned, waarbij het roetfilter is verwijderd, de EGR is uitgeschreven en het maximum toerental is aangepast. De auto heeft ruim 3 ton gelopen. De cilinderkop wordt afgeperst en gereviseerd en er wordt een nieuwe koppakking geplaatst, het onderblok wordt vervangen, de distributieketting wordt vervangen en er wordt een andere turbo gemonteerd. Daarna komt er geen olie meer in de uitlaat, maar de witte rook is nog wel aanwezig.De verstuivers worden op een andere auto getest en zijn in orde. Ook de timing en compressie zijn goed. Alleen als de stekker van de raildruksensor wordt losgehaald, rookt de auto niet. De common rail wordt vervangen, maar zonder resultaat. Er zijn geen foutcodes. Later worden de verstuivers extern getest: 2 zijn lek en worden vervangen door ruilexemplaren en ingeleerd. De auto blijft echter roken.

Oplossing

Je mag deze oplossing alleen lezen als je bent ingelogd en een abonnement hebt. Wil je zonder beperkingen lezen neem dan een abonnement via /abonneren.

Deze en andere oplossingen kun je alleen zien met een abonnement.

Probeer Reparatiewijzer nu 1 maand gratis.