Probleem
Bij een auto wordt de motor gereviseerd omdat er een stuk uit de zuiger van cilinder 1 is. Er worden nieuwe zuigers geplaatst en de distributieketting, spanners e.d. worden vervangen. Hierna houdt de motor in tussen 2000-3500 tpm bij belasting van 50% of meer. De motor hikt en schokt dan. Boven 3500 tpm is nog een enkele hik te voelen. Bij lage belasting en bij zware belasting met toerentallen van 4000 tpm is er niets te merken.De distributietiming is goed. De bobines en bougies worden 2x gewisseld. De krukassensor en -ring worden vervangen en de nokkenassensor wordt gereinigd. Er is geen vacuümlekkage. Magneetklep N75 en de turbo-uitschakelklep worden vervangen.Dit alles heeft geen resultaat. Uitlezen met Delphi DS150 geeft foutcodes P300, P301, P302, P303 en P304, wat duidt op overslag. Deze foutcodes worden gezet als de motor schokt.
Oplossing
Je mag deze oplossing alleen lezen als je bent ingelogd en een abonnement hebt. Wil je zonder beperkingen lezen neem dan een abonnement via /abonneren.