Probleem
De motor van een auto houdt in bij 3800 tpm. Hij slaat goed aan en loopt stationair goed. Het probleem heeft zich eerder voorgedaan. Er werd toen ontdekt dat het pennetje van de raildruksensor in de stekker aan de motor-ECU niet genoeg klemkracht had. De hoofdkabelboom naar de brandstofdruksensor is toen vervangen, ook omdat deze al enkele malen was gerepareerd. Het probleem blijft na de vervanging van de kabelboom bestaan. Uitlezen met VCDS en TEXA geeft nu foutcodes P130A, P0301, P0303, P0304, P0302 en P0300. Een deel hiervan heeft betrekking op cilinderoverslag en deze foutcodes worden tegelijk gezet.Sinds de storing zich de vorige keer voordeed zijn de bougies, de bobines, de katalysator, de voorste en achterste lambdasonde, de MAP-sensor op het inlaatspruitstuk en de hogedrukbrandstofpomp vervangen. De injectoren zijn getest en goed bevonden. De wastegate van de turbo wordt gecontroleerd en goed bevonden. De nokkenasversteller wordt getest en functioneert goed.