Probleem
Tijdens rijden met een constante snelheid (50 km/h in 4) gaat een motor inhouden en schokken. De cilinderkop is 2000 km eerder gereviseerd vanwege een verlopen distributieketting. Daarbij zijn de distributieketting, de kleppen en de klepgeleiders vervangen. De distributietiming is nu goed. De bougie van cilinder 4 is nat. De bougies en bobines en de injector van cilinder 4 worden vervangen. De hogedrukbrandstofpomp is recent vervangen. Uitlezen met ACTIA, Autel en Launch levert geen foutcodes op.Er wordt een compressietest en een druktest gedaan. De olieschraapveer van cilinder 4 blijkt gebroken te zijn. Na montage van nieuwe zuigerveren wordt cilinder 4 niet meer nat, maar de motor blijkt inhouden/schokken. Bij uitlezen met VAG-COM blijkt er overslag op alle cilinders te zijn. De motor-ECU wordt vervangen en de turbo wordt vervangen (vanwege aanloopsporen in het inlaathuis en speling op de as), maar het probleem blijft bestaan. De motor gaat nu stationair soms ook onregelmatig lopen.