Probleem
De auto is gestrand nadat de klant de melding "laat aandrijving controleren" kreeg. Hij heeft de auto aan de kant gezet en uit gezet. Vervolgens zat er geen leven meer in de auto (ging niet rond en ging alleen nog op contact). Toen de auto eenmaal bij ons stond en er geen communicatie met de ECU te krijgen was, was het vrij snel duidelijk dat dit alles werd veroorzaakt door een falend hoofdrelais waardoor de ECU een voeding miste. Nu de Mini weer loopt stuit ik op het volgende probleem. Vanaf de eerste keer dat hij aanpakt loopt hij op 3 cilinders. Bougies en bobines lijken in orde, vonken allemaal. De compressie is gemeten, deze zitten allemaal tussen de 10 en 11 bar. De injectoren zijn getest en goed bevonden alleen weigert de Mini de injector van cilinder 2 aan te sturen. Er is geen sturing gemeten op de injector en niet op de ECU. De bedrading is orde. Nu zou ik de conclusie willen trekken dat het defect in de ECU zit alleen de foutcodes laten zien dat de ECU juist de injectie uitschakelt.De volgende Foutcodes komen naar voren:2EFE - het weigeren van meerdere cilinders 2F00 - cilinder 2 wordt overgeslagen2EE1 - verbrandingsstoringen, verscheidene cilinders2EE8 - verbrandingstoring cilinder 2: schadelijke uitlaat2C58 - turbodruk regulatie, ontkoppeling. Druk verhogen geblokkeerd2C70 - bevordering elektrische druk sensor: kortsluiting naar aarde