Nieuw of gereviseerd, met alleen een goed onderdeel ben je er niet. Zeker bij reparaties aan het hogedrukbrandstofsysteem kunnen fouten kostbaar zijn. Diesel Büchli helpt ze graag voorkomen.

Gereviseerde onderdelen beter dan nieuwe?

Revisiespecialisten beschikken over een schat aan ervaring. Ze weten precies welke defecten er optreden aan cilinderkoppen, versnellingsbakken, turbo's, ABS-units, hogedrukbrandstofpompen en tal van andere onderdelen. Vaak begrijpen ze ook hoe die defecten ontstaan, en hoe je diagnose stelt om zeker te weten dat zo'n onderdeel ook echt defect is. We gaan in de leer bij Diesel Büchli, Ronald Morien, ACtronics, C&E Turbochargers en Turbo's Hoet.

De extreme toerentallen stellen extreme eisen aan maattoleranties, equipment en kennis.  Honeywell-Garrett vertrouwt revisie daarom niet meer toe aan externe bedrijven en Carrec kiest in het vervolg voor nieuw. Terecht? Wat zegt jouw ervaring?

Zijn gereviseerde turbo's echt slechter dan nieuwe?

Berichtje van Carrec Technocenter: "Wij gaan niet meer met gereviseerde turbo's werken, in het vervolg monteren wij alleen maar nieuw. Daarom gaan we samenwerken met Turbo Direct." Opvallend nieuws! Advies-, reparatie-, onderhouds- én revisiebedrijf Carrec gebruikte revisieturbo's. Voldeden die dan niet? En is een nieuwe turbo echt beter dan een gereviseerde? We vragen het Carrec en Turbo's Hoet, maar horen het ook graag van jou!

MotorCheckUp in doos bij C&E-turbo, helpt dat?

MotorCheckUp in doos bij C&E-turbo, helpt dat?

Feitje uit de praktijk van C&E Turbochargers: "Als een turbo in een PSA 1.6 HDi na vervanging opnieuw stukgaat, is dat gemiddeld na 5280 km". Niet veel. Maar om autobedrijven te helpen om stukgaan van vervangende turbo's helemaal te voorkomen, voegt C&E vanaf nu twee MotorCheckUp-tests bij iedere turbo. Helpt dat?

C&E toont 10 turboschades, wat is de oorzaak?

C&E toont 10 turboschades, wat is de oorzaak?

"De turbo is alweer stuk!" Casper Hartogsveld van C&E Turbochargers hoort die wanhoopskreet met enige regelmaat. Vaak krijgt de vervangende turbo de schuld. Vrijwel altijd onterecht. Wat de oorzaak dan wel is? Om dat uit te vinden, toont C&E 10 turboschades.