Waarom de ruitensproeier van de Volkswagen Polo 6R vaak faalt | GMTO...
De ruitensproeier van de Volkswagen Polo 6R 1.2 TSI (CBZC) geeft vaak problemen. Arjen Woudstra van GMTO legt uit hoe je deze storing snel en efficiënt oplost.
De ruitensproeier van de Volkswagen Polo 6R 1.2 TSI (CBZC) geeft vaak problemen. Arjen Woudstra van GMTO legt uit hoe je deze storing snel en efficiënt oplost.
Een Mini Countryman start moeizaam wanneer de motor warm is. De oorzaak lijkt een brandstofdrukprobleem. Diagnose via het AMT Garageforum leidt uiteindelijk naar de oplossing. Hoe?
Na een ogenschijnlijk eenvoudige accuvervanging krijgt een Volkswagen Passat 1.4 TSI te maken met hardnekkige communicatiestoringen. Het voertuig vertoont diverse foutcodes en start onregelmatig. Een systematische diagnose brengt de oorzaak aan het licht. Hoe?
In deze diagnosetip uit de praktijk gaan we vooral kijken naar hoe je stekkerproblemen kunt voorkomen en controleren, maar ook hoe je het beste kunt meten.
Een Ford Transit van bouwjaar 2011 start niet meer. De motorregeleenheid blijkt beschadigd door binnenkomend vocht. Oplossing: een nieuwe monteren. Maar programmeren van deze nieuwe regeleenheid blijkt niet mogelijk. Wat nu?
Bij de helpdesk van GMTO meldt zich een autobedrijf met een lastige storing: een Mercedes-Benz Vito 116 CDI uit 2018, met 2,1 liter zelfontbrander. De klacht: een brandend acculampje. Klinkt eenvoudig, maar is het niet. Problemen komen zelden alleen, zo blijkt maar weer uit deze diagnose.
AA-Equipment Support schiet te hulp bij een lastige diagnosecase: een Honda Insight met een langzaam startende motor. Kunnen de diagnosespecialisten deze slow starter sneller uit de startblokken krijgen?
Bij de praktische ondersteuning van GMTO wordt een Nissan Note uit 2015 met 1.2 viercilinder benzinemotor aangeboden. De auto genereert foutcodes op de laaddruk-bypassklep. Het autobedrijf krijgt de storing niet verholpen, de diagnosespecialisten van GMTO wel? En wat heeft verwachtingsmanagement hiermee te maken?
Een Bentley Bentayga met 4.0 V8-diesel uit 2017 wordt bij GMTO aangemeld. De auto houdt in bij deellast en maakt dan rare geluiden. Wat is er aan de hand met deze door Audi gemotoriseerde SUV? En is herstel echt alleen betaalbaar voor de happy few?
Een Skoda Octavia met 1.8 AUQ 132 kW benzinemotor uit 2003 houdt in. Het vermogen valt ineens terug tijdens optrekken. Het ene moment reageert de motor normaal op het gaspedaal, het andere moment is er nauwelijks vermogen. Krijgt Clever DiagnostiX-expert Mark van Melis de Skoda weer gezond?