Niet tjokvol in Shanghai, wel levendige belangstelling. Hier voor Continentals aanbod, zoals een nieuw radarsysteem waarvan hier sensors op de hoeken en het front van de auto te zien zijn.

Auto Shanghai 2021: bijna alles elektrisch, ook bij Europese...

Het lijkt alsof het corona-virus de doodsteek gaf aan het verschijnsel 'autoshow'. "allemaal tegelijk in één gebouw op hetzelfde moment aan het publiek tonen wat je in huis hebt" leek iets uit het verleden. Toch is dat wat de tweejaarlijkse Auto Shanghai show net weer heeft gedaan. Wat was er te zien?

De 2.4 slaat niet aan. De timing van de distributieketting is echter prima. Wat is dan wel de oorzaak?

Twee keer op het verkeerde been bij diagnosestellen

Soms lijkt een probleem eenvoudig, maar word je daardoor op het verkeerde been bezet. Je verdenkt bijvoorbeeld een onderdeel dat al vervangen blijkt, of je ziet er niets vreemds aan. Twee praktische voorbeelden van AMT Garageforum laten zien hoe makkelijk je de mist in kunt gaan.

Fusee raakt veer bij vrijhangend wiel: APK-afkeur?

Fusee raakt veer bij vrijhangend wiel: APK-afkeur?

Rick Veldwijk kreeg een verlaagde Honda Civic van bouwjaar 1991 in zijn werkplaats. Zoals je op de foto ziet, raakt het fuseestuk de veer. Tenminste, als de wielen vrij hangen. Als de auto op zijn wielen staat, is er net geen contact. "APK goed- of afkeur?", vraagt hij op de AMT Facebookpagina.

Honda roept bijna 650.000 Odyssey minivans terug in VS

Honda roept bijna 650.000 Odyssey minivans terug in VS

Honda Motor roept bijna 650.000 Odyssey-minivans terug in de Verenigde Staten. De wagens moeten langs de garage, omdat de stoelen in de tweede rij mogelijk niet goed blijven vastzitten in geval van een crash.

Volgens de bedenkers kan elke brandstof gebruikt worden, ook benzine of zelfs (gasvormig!) LPG. Maar dat lijkt theorie, nergens is te zien of smering met LPG echt voldoet.

Herleeft 2-takt bij Honda?

En tóch blijft het trekken, de simpele opbouw van een tweetakt. Licht, goedkoop, hoge prestaties. Maar hoe doe je dat met smering, en voorkom je de beruchte vastlopers? Een nieuw patent van Honda technici biedt een hoogst originele oplossing. Wedergeboorte voor de tweetakt, zou het kunnen?

Techniek nieuwe Honda hybride aandrijfsystemen (2014-3)

Techniek nieuwe Honda hybride aandrijfsystemen (2014-3)

Honda wil zijn al te melig imago van de voorbije vijftien jaar van zich afschudden.