Tunap introduceert roestoplosmiddel en kleppenreiniger

Tunap introduceert roestoplosmiddel en kleppenreiniger

Tunap, de specialist voor werkplaatschemie, introduceert twee producten, waaronder een krachtige roestoplosser, die het mogelijk maakt om vastgeroeste verstuivers en injectoren los te maken. Het tweede product is een Valve Clean Systeem-reinigingsset voor het verwijderen van afzettingen aan kleppen.

JLM additieven beschermen tegen klepslijtage

JLM additieven beschermen tegen klepslijtage

JLM Valve Saver Fluid is een additief dat ontwikkeld is door experts in de autogasindustrie, speciaal voor gebruik in alle auto's die op LPG of aardgas ...

Gevolgen van verkeerde klepveerspanning (2006-5)

Gevolgen van verkeerde klepveerspanning (2006-5)

Is het volgens u van belang dat klepveren een gelijke voorspanning hebben? Als we bij cilinderkoppen de veerspanning nameten, blijken er onderlinge ...

Compressie valt weg (2004-03)

Wij worden geconfronteerd met een probleem wat zich al enkele malen heeft voorgedaan met een Subaru Impreza 1.6, Nissan Primera 2.0 en een Mercedes C180. Het treedt op met een koude motor na een nacht stilstaan. Alle auto&rsquo;s zijn voorzien van hydraulische klepstoters. Wanneer de auto na enkele malen starten, vervolgens enkele meters rijden en weer stilzetten weer wordt gestart slaat hij even aan en valt dan stil zonder compressie. De kleppen sluiten dan niet helemaal. Na even doorstarten slaat de motor op &eacute;&eacute;n cilinder aan en langzaam komt de rest erbij.<br />Navraag bij de Subaru-importeur leerde dat er waarschijnlijk vervuiling op de klepsteel zat waardoor de kleppen niet goed sloten. Gebruik van reinigingsmiddel zou de oplossing zijn. Lijkt mij niet, want na doorstarten is de vervuiling dan weg. Ook na een rit van circa 400 km, over de snelweg, trad het probleem op na de eerstvolgende koude start.<br />De importeur van Nissan gaf aan dat de klepstoters niet goed werken en dat ze alle zestien vervangen dienden te worden. Lijkt mij sterk, want als de motor weer aanslaat doen ze hun werk weer perfect.<br />Mijn gedachte is dat de oliepomp de druk na een koude start niet goed afregelt, waardoor deze zeer hoog oploopt en de kleppen een beetje open drukt.<br />Wij gebruiken een volsynthetische 5W-30 motorolie van Elf. Ik hoop dat u misschien een verklaring heeft voor deze mysterieuze compressieval.<br />

Geen compressie door koolvlokken (2002-03)

Onlangs werd ik geconfronteerd met een motor die vanwege een of andere storing niet aansloeg. De compressie bleek onvoldoende. Dit verschijnsel bracht ...

Geen compressie door koolvlokken (2001-12)

Ik bezit een Audi A6, bouwjaar 1996 met automaat en 2.8 V6 motor. Deze auto heeft nu ± 150.000 km gereden en vertoonde onlangs een vreemd verschijnsel. ...