Motorfietstoekomst volgens Hero MotoCorp

Motorfietstoekomst volgens Hero MotoCorp

Op de Motorbeurs in Utrecht zult u geen Hero motorfietsen aantreffen. Nog niet, partner EBR is er wel bij. Maar de grootste motorfietsfabrikant ter ...

Aliant lithiumaccu voor motor en klassieker

Aliant lithiumaccu voor motor en klassieker

Beek Auto Racing is voor Nederland importeur geworden van Aliant lithium-ion batterijen. Deze zijn bedoeld als vervanging voor loodaccu's, dus om het boordnet te voeden maar geen elektrische voortstuwing te leveren. Een uitkomst voor motorfietsen en klassieke auto's, accu's met weinig zelfontlading. En natuurlijk met laag gewicht goed voor racewagens.

Prijzenslag in Li-ion accu's?

Prijzenslag in Li-ion accu's?

Elektrisch rijden moet gesubsidieerd worden, horen we overal. Al heet het dan 'gestimuleerd', wat meestal toch neerkomt op subsidie, omdat elektrische ...

Ford levert laadapparaat bij Focus Electric

Ford levert laadapparaat bij Focus Electric

Volgend jaar krijgt de Ford Focus een puur elektrisch broertje. Voor het opladen daarvan heeft Ford nu een Europa-brede deal gesloten met Schneider Electric om laadapparaten te bieden. Door die EVlink apparaten zal Schneider ook gegarandeerd groene stroom laten lopen.

Ruzie tussen accugiganten

Ruzie tussen accugiganten

Elektrische auto's zijn al, of worden binnenkort big business, zo rekenen velen. Het brengt hele nieuwe business, om zulke auto's te gaan voorzien van ...

Superlichte Li-ion startaccu?

Superlichte Li-ion startaccu?

Chemiebedrijf <a href="http://www.degussa.de/degussa/de/presse/news/details?NewsID=1708">Degussa</a> test momenteel in een Lotus Exige racer de 'startaccu van de toekomst'. Die baseert op lithium-ionen techniek welke volume en gewicht van een startaccu drastisch vermindert. Zo'n accu zou maar 2,5 kg wegen. Ook voor hybride auto's die steeds meer opgang maken zijn zulke Li-ion accu's waardevol.