Downsizen met Ultraboost viercilinder (2014-2)
Een tweeliter viercilinder die evenveel vermogen levert als een vijfliter V8, maar dan 35% zuiniger.
Een tweeliter viercilinder die evenveel vermogen levert als een vijfliter V8, maar dan 35% zuiniger.
Racen met een brandstofcelauto is zuiniger en milieuvriendelijker dan racen met een auto op een fossiele brandstof, dat spreekt.
Opnieuw laat het Amerikaanse merk Detroit Electric weten herrezen te zijn. Dat deden ze ook al in 2008, maar al snel werd het doodstil. Nu is het merk ...
Vorig jaar hebben we twee nieuwe motortypen laten zien die volgens hun makers de toekomst hebben. Met één overeenkomst, beide gebruiken een variabele compressieverhouding. Na jaren ontwikkeling heeft het Franse MCE-5 een demo-auto met hun motor klaar. Het Britse Lotus staat pas aan het begin met de onthulling van hun eerste Omnivore-proefmotor. Wat levert variabele compressie op?
De merknaam Lotus is onlosmakelijk verbonden aan sportwagens en Formule 1-bolides. Maar Lotus doet meer.
In opdracht van de staat Californië onderzocht Lotus Engineering de mogelijkheden om auto's lichter te maken, en dus zuiniger. Zonder dat ze kleiner of ...
Opel en Lotus sloegen de handen inéén bij de ontwikkeling van de Speedster, en met groot succes. Eindelijk heeft Opel weer een echte imagebuilder in het ...
Dat milieuvriendelijk rijden geen straf hoeft te zijn wisten we al. Dat het ook een feest kan zijn, bewijst Lotus met zijn Exige 265E op bio-ethanol. ...
Deze zomer presenteerde Lotus het nieuwe model Europa S, wat minder compromisloos sportief dan de bestaande Elise/Exige. Nog steeds wordt gebroed op een ...
Chemiebedrijf <a href="http://www.degussa.de/degussa/de/presse/news/details?NewsID=1708">Degussa</a> test momenteel in een Lotus Exige racer de 'startaccu van de toekomst'. Die baseert op lithium-ionen techniek welke volume en gewicht van een startaccu drastisch vermindert. Zo'n accu zou maar 2,5 kg wegen. Ook voor hybride auto's die steeds meer opgang maken zijn zulke Li-ion accu's waardevol.