Roetfilterproblemen én -oplossingen!

Roetfilterproblemen én -oplossingen!

Wat doe je als regenereren niet werkt? Meet je de drukval over het filter? Monteer je een nieuw DPF? Maak je het DPF schoon, en zo ja: hoe? Of laat je ...

Roetfilterprobleem, hoe los je het op?

Roetfilterprobleem, hoe los je het op?

Wat doe je als regenereren niet werkt? Meet je de drukval over het DPF? Monteer je nieuw? Maak je het DPF schoon, zo ja hoe, of laat je dat een ...

Smeert Head & Shoulders beter dan motorolie?

Smeert Head & Shoulders beter dan motorolie?

Wel of geen additieven toevoegen aan de motorolie? Sinds het thema-artikel over olie en additieven in AMT 7/8 is daar een discussie over losgebarsten. Additievenleveranciers beloven goede resultaten, maar olieleveranciers raden het gebruik van extra additieven af. Wie moet je geloven? We vroegen het aan een leverancier van smeerolie én additieven. En we leerden iets over de betrouwbaarheid van laboratoriumtestjes…

Alleen olie verversen of…?

Alleen olie verversen of…?

Hoog verbruik, slechte emissies, motorvervuiling, een brandend DPF-lampje, motorschade… Kun je dat soort ellende voorkomen met de juiste motorolie? En ...

Jaguar X-Type diesel met megaprobleem (2013-12)

Jaguar X-Type diesel met megaprobleem (2013-12)

Een Jaguar X-Type diesel 2.2 met 114 kW uit 2007 kreeg te maken met een reeks problemen aan zijn Peugeot dieselmotor.

MotorCheckUp in doos bij C&E-turbo, helpt dat?

MotorCheckUp in doos bij C&E-turbo, helpt dat?

Feitje uit de praktijk van C&E Turbochargers: "Als een turbo in een PSA 1.6 HDi na vervanging opnieuw stukgaat, is dat gemiddeld na 5280 km". Niet veel. Maar om autobedrijven te helpen om stukgaan van vervangende turbo's helemaal te voorkomen, voegt C&E vanaf nu twee MotorCheckUp-tests bij iedere turbo. Helpt dat?