Multimeter of scope: wat is in de praktijk onmisbaar?
Elke autotechnicus die diagnose stelt, weet: meten is weten. Maar welke tools gebruiken we daarvoor? Het AMT garageforum geeft antwoord.
Elke autotechnicus die diagnose stelt, weet: meten is weten. Maar welke tools gebruiken we daarvoor? Het AMT garageforum geeft antwoord.
Een multimeter is een onmisbaar stukje gereedschap. Toch? Of is de multimeter inmiddels met de moderne voertuigelektronica achterhaald? Wat kun je er wel én niet mee meten? En als je er een zoekt, waar moet je dan op letten bij aanschaf? AMT geeft tips inclusief specs en prijzen!
Weet je het verschil tussen de referentiespanning van een passieve sensor en de voedingsspanning van een actieve? Na het B2B-artikel in AMT 6 natuurlijk wel! Om een storing te lokaliseren, moet je de diverse sensoren en hun signalen kennen. Kun je dat, dan ben je toe aan de volgende stap. Daarin kijken we naar spanningsvoorziening en signaalverwerking, lokaliseren we storingen én geven we antwoord op de praktijkcase uit AMT 6.
"Om hybride en elektrische voertuigen te kunnen onderhouden en bij storingen efficiënt diagnose te kunnen stellen, heb je net als bij conventioneel aangedreven voertuigen de juiste tools, kennis en informatie nodig", zegt Snap-on.
De nieuwe Autometer van Facom, de naam zegt het al, is specifiek gericht op de automotive markt. De Autometer verschilt van een normale multimeter, want hij heeft slechts drie knoppen. Wat meet de Autometer?
Na vier AMT-ATG Kennistesten was het tijd voor de grote finale op de tweede dag van AMT Live. Op het AMT Ontmoetingsplein streden de overgebleven ...
De AVL DiTEST HV Safety 2000 wordt in de werkplaats gebruikt om veilig aan high voltage elektrisch aangedreven en hybride auto's te kunnen meten. Het is ...
Facom levert een nieuwe multimeter speciaal voor autotechnici. Samen met een nieuwe ampèretang is het apparaat multifunctioneel inzetbaar in de werkplaats. Zo kan de multimeter bijvoorbeeld de aircotemperatuur meten.
Lassen aan de auto? Oei, als de kostbare boordelektronica dat maar overleeft. Dus toch maar de accupool los? "Niet nodig", zegt <a href="http://www.autobranchegids.nl/leverancier/pauwelussen_speciaal_gereedschap/">Pauwelussen</a>. "Gewoon de AM-300 Lasbeveiliging aansluiten. Dat spaart naderhand ook weer tijd omdat het klokje en de radio niet opnieuw ingesteld hoeven worden." Behalve die AM300 heeft Pauwelussen meer slimme gereedschappen…
De hybride-auto is sterk in opkomst en ook de elektrische auto rijdt binnenkort de werkplaats binnen. Alle reden om het gereedschap hierop aan te ...