Autozoekgedrag maart 2025: Volkswagen bovenaan, cabriolet in de lift
Het zoekgedrag op Gaspedaal.nl en AutoTrack in maart laat duidelijke trends zien: Volkswagen blijft populair, zoekprijzen dalen verder en cabrio's winnen terrein.
Het zoekgedrag op Gaspedaal.nl en AutoTrack in maart laat duidelijke trends zien: Volkswagen blijft populair, zoekprijzen dalen verder en cabrio's winnen terrein.
De verkoop van tweedehands auto's in Nederland neemt de komende jaren steeds meer toe, verwacht het economische bureau van ABN Amro.
Onder kopers van occasions is de SUV nu de populairste carrosserie in Nederland, blijkt uit het nieuwste marktrapport van Automotive MediaVentions. Zoekbudgetten dalen, en elektrische auto's halen diesel in.
Het Automotive MediaVentions marktrapport van januari 2025 laat een daling in de populariteit van elektrische auto's zien. De vraagprijzen van consumenten liggen fors lager dan de aanbodprijzen, en de SUV wint terrein op de hatchback.
ANWB en AutoTrack gaan een exclusief partnerschap aan. Het occasionaanbod op anwb.nl wordt voortaan verzorgd door AutoTrack. Dit moet autobedrijven helpen met betere leads en consumenten voorzien van een transparanter aanbod.
2024 was een turbulent jaar voor de Nederlandse occasionmarkt, waarin duidelijke verschuivingen in koopgedrag zichtbaar werden. Wat waren de belangrijkste trends volgens Automotive MediaVentions?
In 2024 zijn ruim 2 miljoen occasions verkocht. De vraag naar jonggebruikte auto's blijft stijgen, met hybride modellen als grootste groeier.
Jan-Paul Poldervaart is de nieuwe Commercieel Directeur van Automotive MediaVentions, bekend van occasionsites als AutoTrack, Gaspedaal.nl en AutoWereld.nl. Als schakel tussen het autobedrijf en de consument is het zijn missie om het koopproces zo goed mogelijk te stroomlijnen.