De Quartz EV3R 10W-40 wordt onder de vlag van het gezamenlijke merk TotalEnergies Lubrifiants – SUSTAINera op de markt gebracht. Afbeelding:  Total Energies

Stellantis introduceert nieuwe 100% gerecyclede motorolie

Stellantis en Total Energies Lubrifiants hebben samen Quartz EV3R 10W-40 ontwikkeld. Deze duurzame motorolie is gemaakt van 100% gerecyclede oude olie.

Foto: Stellantis

Stellantis werkt aan betaalbare next-gen EV-batterijen

Stellantis werkt met onderzoeksinstelling CEA aan de ontwikkeling van batterijcellen voor de volgende generatie van elektrische voertuigen.

Variabele overhang voor en achter, variabele wielbasis, aandrijving voor of achter of allebei. Sedan, SUV, sportwagen of terreinwagen, het kan allemaal met dit STLA-platform, zegt Stellantis. - Foto: Stellantis

STLA-platform van Stellantis voor grotere modellen

Stellantis lanceert een nieuw STLA-platform. Die is heel breed inzetbaar en geschikt voor elektrische én verbrandingsmotoraandrijving.

Waarom stappen Volvo en Stellantis uit fabrikantenclub ACEA?

Waarom stappen Volvo en Stellantis uit fabrikantenclub ACEA?

Berichtje van Peugeot-Opel-Fiat-en-nog-elf-merken-fabrikant Stellantis: "We stappen uit ACEA". Opvallend, ook Volvo-Cars stapt uit de club van Europese Autofabrikanten. Wat is er aan de hand in autofabrikantenland?

De belangrijkste kopersgroepen van de Peugeot Partner en Citroën Berlingo zijn die van de bezorgers, de winkeliers en de vakmensen. Kunnen zij met een elektrisch busje uit de voeten?

Zijn elektrische e-Partner en ë-Berlingo volwaardig alternatief voor...

Terwijl je op de weg het aantal Tesla's, Kona's, en ID's snel ziet toenemen, rijden bestellers nog gewoon op diesel. Dat gaat veranderen. En nu steeds meer Europese steden de komst van emissievrije zones aankondigen, kan dat wel eens snel gaan. Maar kunnen ondernemers met een elektrisch busje uit de voeten? Bij de introductie van de e-Partner en ë-Berlingo vroegen we het aan PSA…, eh Stellantis.

Het Hyvia partnerschap van Renault en Plug Power zet in Noord-Frankrijk een waterstofproject op, met de Renault Master als drager. Doel is 30 % aandeel voor brandstofcellen bij lichte bedrijfswagens in 2030.

Elektrisch paradijs, of de dood? Grote autofabrikanten en de EU...

Waar wielrenners gaan voor 'de dood of de gladiolen' presenteert de Europese Commissie een uitwerking van hun Green Deal als 'de dood of het paradijs', zo te zien. Elektriciteit en CO<sub>2</sub> zijn daarin de sleutels om het klimaat en de hele mensheid te redden. Renault, Nissan, de Stellantis merken en Volkswagen waren de EU al net te snel af met concrete reddingsplannen.