Derde remlicht afgeschermd, goed- of afkeur?

Derde remlicht afgeschermd, goed- of afkeur?
Een lichte bedrijfsauto met open laadruimte met DET 3 januari 2022. Let op het derde remlicht achterop de cabine.

Ben jij een goede APK Keurmeester? Ga de uitdaging aan en test je APK-kennis in de APK Keurmeesterquiz. Deze keer krijg je te maken met een pick-up truck 'met zonder' derde remlicht. Goed- of afkeur?

De juryvoorzitter bij deze APK Keurmeesterquiz over het derde remlicht is Dirk Roozen. Hij is APK-trainer bij Innovam. En net als andere juryvoorzitters van de AMT Keurmeesterquiz neemt hij geen genoegen met alleen het antwoord op de vraag: “Goed- of afkeur?” Er hoort altijd een goede uitleg bij. Inclusief de gebruikte artikelnummers uit de APK-regelgeving! Hou je daar rekening mee, dan kom je zomaar in aanmerking voor een eervolle vermelding in AMT.

Derde remlicht afgeschermd

Oké, het woord is aan Dirk Roozen: “Een lichte bedrijfsauto (datum eerste toelating is 3 januari 2022) met een open laadruimte wordt voorzien van een vrachtcontainer. Daardoor wordt het derde remlicht, dat op de cabine gemonteerd is, volledig afgeschermd.”

APK Keurmeesterquiz: een vraag en een opdracht

Dat brengt Roozen bij de vraag en de opdracht van deze APK Keurmeesterquiz. Je vindt en beantwoordt ze in het formulier hieronder. Veel succes!

Het formulier is inmiddels gesloten. De juiste antwoorden vind je binnenkort op AMT.nl.


Erwin den Hoed

Erwin den Hoed

Adjunct Hoofdredacteur

Erwin deed HTS Autotechniek, werkte bij DAF Trucks en werd bedrijfseconoom in Tilburg. Hij maakte een uitstapje naar de bakkerijwereld en kwam in 2001 naar AMT. Zijn doel toen: "Artikelen maken waar ik trots op ben". Zijn doel nu: "Mijn lezers en websitegebruikers blij maken." Eigenlijk is er in al die jaren dus niets veranderd...

Email: erwindenhoed@vmnmedia.nl