Equipment Drive-Thru bij Rocar-Tech op 16, 17 en 18 juli

De RIVM-voorschriften beperken menig bedrijf in het 'op de oude manier' organiseren van klantendagen of kleinschalige evenementen. Daar heeft equipmentleverancier Rocar-Tech uit Hengelo (Ov) wat op gevonden. De Equipment Drive-Thru!

Op donderdag 16, vrijdag 17 en zaterdag 18 juli organiseert de equipmentspecialist uit Hengelo een drive-thru. Je rijdt met je eigen auto door het pand en ziet diverse apparatuur in werking. Van het BrainBee Digital ADAS-systeem tot de nieuwe, compacte Ravaglioli-uitlijner.

Rocar-Tech: “Op deze manier kunnen we de anderhalvemeter-regel voor eenieder waarborgen. Op een grote video wall op ons buitenterrein tonen we verscheidene productpresentaties en kan de bezoeker een hapje en drankje nuttigen.”

Wat kun je verwachten?

Live demonstraties van:

  • BrainBee Digital ADAS, ´kalibreren zonder ballenborden’
  • De nieuwe Ravaglioli TD2.0WiFi uitlijner ´geen totempaal en bedieningskast’
  • Alle overige apparatuur waaronder wielservice-equipment

Tijdens de drive-thru zijn er scherpe drive-thru aanbiedingen en zijn showroommodellen ‘direct mee te nemen’ met korting. Ook belicht Rocar-Tech de laatste ontwikkelingen omtrent de Brainbee PMU 400 Roetdeeltjesteller en is er vermaak voor jeugdige bezoekers.

Wanneer kun je terecht?

De drive-thru is op 16 en 17 juli geopend van 15.00 tot 21.00 uur. Zaterdag 18 juli 2020 van 10.00 tot 16.00 uur.

Adres: Granaatstraat 38 te Hengelo (Overijssel)

Tom Polman

Tom Polman

Product Owner AMT

Tom studeerde HTS-Autotechniek aan de Hogeschool Arnhem-Nijmegen en specialiseerde zich in Automotive Services. Met zijn afstudeeropdracht stond hij aan de basis van het AMT Garageforum. Hierna groeide hij door binnen AMT. Eerst enkele jaren als redacteur en sinds mei 2013 naar hoofdredacteur van AMT.

Tom rijdt Renault, heeft een vrouw en twee dochters en zijn interesses liggen in snelle vierwielers en alles met vooruitstrevende techniek in zich.

Email: tompolman@vakmedianet.nl
Telefoon: (0)88-5840 706

Stap voor stap: zo kalibreer je een 360° ADAS-camera

Stap voor stap: zo kalibreer je een 360° ADAS-camera

Steeds meer auto's krijgen Advanced Driver Assistance Systems, kortweg ADAS. Sommige auto's zijn uitgevoerd met (camera)sensoren rondom. Wanneer één of meerdere camera's van dit systeem zijn vervangen, reparatiewerkzaamheden in de buurt van een camera zijn uitgevoerd of de positie van de camera's is aangetast door impacts of reparatiewerkzaamheden, dan moet het 360°-systeem opnieuw worden gekalibreerd. We laten stap voor stap zien hoe dit in zijn werk gaat.

Ziet er gelikt uit, zo’n overrijdprofieldieptescanner en uitlijninstaallatie. Maar haalt het extra werk de werkplaats binnen?

Equipment voor meerwerk: waarom investeren in profielscanners,...

Als je bij binnenkomst de profieldiepte scant, krijgt je bandenapparatuur het druk, net als je uitlijnapparatuur. En doe je aanpassingen aan het onderstel, dan moet de ADAS-kalibratieapparatuur aan de bak. Kortom, met zo'n bandenprofielscan haal je nogal wat werk in huis. Welke apparatuur heb je nodig?

Gereedschap van € 3,-. Het ledje brandt, dus er is communicatie met de sleutel. Maar hoe ziet die communicatie eruit?

Vier storingen opgelost met simpele middelen

Diagnose stellen aan het SCR-emissiesysteem, de hogedrukbrandstofpomp of de startblokkering, heb je daar kostbaar gereedschap voor nodig? Of voor het kalibreren van een ADAS-camera? "Nee!", zegt garagist Erwin Schraepen tijdens een webinar voor ATC Antwerpen en Vlaanderen. Met gezond verstand en eenvoudige hulpmiddelen stelt hij diagnose aan de meest complexe systemen in moderne auto's.

Welke service verleen jij aan het onderstel van een auto? Blijft het bij vervanging van onderdelen, of heb je ook een uitlijner of ADAS-kalibratieapparatuur?

Deel jouw equipmentervaring bij onderstelservice

In AMT 10 verschijnt onze werkplaatsspecial. Dan zoomen we in op onderstelequipment. Banden, uitlijnen, ADAS... Hoe heb jij je werkplaats ingericht voor deze klussen? Met welke equipment werk je het liefst en waar wil je nog in investeren? Deel je ervaring met ons en maak kans op een Beta wiel- en bandentransporter!

Foto: ANP / Hollandse Hoogte / Stock Images Zeeland

Valeo Tech Academy schoolt je bij op gebied van EV en ADAS

Valeo Tech Academy biedt technici trainingen in EV- en ADAS-reparaties met digitale modules en praktijkgerichte simulatoren.

Het team van Equipment services. - Foto: AAGB

AAG Equipment van Alliance is one-stop-shop voor equipment

Alliance Automotive Group Benelux introduceert een nieuwe divisie onder de naam AAG Equipment. Voor universele autobedrijven én schadeherstellers is het een one-stop-shop voor equipment.

Autel-diagnosetesters hebben een app-gebaseerde interface. Technisch trainer Tom Weeber onthult het geheim van hun succes.

Waarom kiezen 11 van de 20 diagnosetechnici Autel?

Van de twintig diagnosetechnici die AMT ondervroeg hebben er elf een Autel-tester in hun toolbox. Waarom Autel? We vragen het aan Autel-trainer Tom Weeber.

De KTS-diagnosetesters hebben nu ook features om aan EV’s te werken.

Bosch KTS diagnosetesters - Zwitsers zakmes voor de werkplaats

Diagnoseapparatuur is al jaren onmisbaar in de werkplaats. Wat je ermee kunt en welke merken je ermee kunt bedienen, is in hoge mate afhankelijk van de software in het apparaat. Dat is waar de Bosch KTS diagnosetesters in uitblinken, zo leren we bij een bezoek aan het Bosch opleidingscentrum in Brussel.

Foto: EGEA

EGEA kiest wederom Leon Andriessen als voorzitter

Leon Andriessen is onlangs tijdens de Algemene Vergadering van de European Garage Equipment Association (EGEA) in Frankfurt gekozen tot nieuwe voorzitter.

Afbeelding: CBX Equipment

Uitlijnapparatuur voor snelheid in compacte ruimte

CBX Equipment voegt de Rotary CCD- en 3D-uitlijnapparatuur toe aan haar assortiment uitlijnapparatuur. De leverancier van werkplaatsapparatuur geeft aan dat de nieuwe lijn een waardevolle aanvulling is op de Teco- en Vamag-uitlijnmachines. Waarom? Omdat ze weinig tijd en ruimte vragen.

Met vier van deze krachtpatsers verplaats je voertuigen tot 4319 kg.

Voertuigverplaatsers voor superzwaargewichten

Door de komst van EV's is de vraag naar voertuigverplaatsers de laatste jaren toegenomen. Het Amerikaans Gojak speelde daar al op in, maar gaat nu een stapje verder. Is 816 kg per wiel te weinig? Geen probleem voor de nieuwste krachtpatser in de opvallende violetkleur.

Voordeel van Eusama: geen referentiewaarden nodig. Aandachtspunt: een verkeerde bandenspanning heeft invloed op de meting.

Eusama suspensietester, hoe werkt die? (en wat levert hij op?)

Mobiliteitscentrum de Beijer in Heteren test schokdempers (en overige delen van het onderstel!) op een suspensietester. Die test volgens het Eusama-principe. Hoe werkt dat? En wat levert het op bij De Beijer?