Hands-on aan de slag met de PicoScope

Hands-on aan de slag met de PicoScope

Wil je goed diagnosestellen aan de lastigste storingen, dan is de scope, naast kennis en informatie, een bijna onmisbare tool. Aanschaffen is eenvoudig. Maar dan? Hoe werk je met zo'n slimme tool? Hoe herken en interpreteer je gemeten signalen? AA-Equipment Support organiseert eind juni diverse trainingen met de PicoScope. Praktisch aan de slag dus!

De automotive oscilloscoop van Pico is wereldwijd een veelgebruikt diagnoseapparaat voor het meten en testen van elektrische componenten en circuits in moderne voertuigen. Nuttig, zo'n scope, maar hoe zet je zo'n slimme tool nóg breder in tijdens het diagnosestellen? En wat kan zo'n scope zelf voor je instellen?

De specialisten van AA-Equipment Support verzorgen van 22 t/m 26 juni 2020 diverse praktische trainingen in het trainingscentrum te Helmond. Uiteraard geheel volgens de richtlijnen van het RIVM.

Toepassingstraining PicoScope

Tijdens de training komen de diverse facetten van de PicoScope aan bod. Denk hierbij aan:

• Gebruik van de PicoScope-software;
• Signalen leren herkennen en interpreteren;
• Leer diverse tests om snel tot een diagnose te komen;
• Hoe zet je de PicoScope het meest efficiënt in tijdens een diagnose;
• Ga aan de slag met het instellen en configureren van de PicoScope;
• Tips & Tricks;

Ook voer je diverse praktijkopdrachten uit en ontvang je het PicoScope Diagnose Handboek.

Schrijf je nu in

De trainingen vinden plaats in de week van 22 juni t/m 26 juni 2020 van 09:00 tot 16:00 uur. In verband met de RIVM-richtlijnen kunnen maximaal acht personen tegelijk de training volgen. Koffie, thee en lunch zijn inbegrepen.

Het tarief van deze training bedraagt € 275,00 (excl. btw) voor de eerste cursist per vestiging. Extra cursisten van dezelfde vestiging betalen elk het gereduceerde tarief van € 225,00 (excl. btw).

Meer weten, of je inschrijven? Dat kan hier.

Met het asTech Digital ADAS-kalibratiesysteem zijn geen fysieke nodig voor camera-kalibratie.

Bespaar tijd en kosten: kalibreer zelf

Bij het demonteren van een bumper heb je er al mee te maken: het kalibreren van rijhulpsystemen. Gelukkig is er een 360°-oplossing van AA-Equipment Support. Johan Rozestraten legt uit wat dat is.

Even doorvragen aan de klant leert ons dat er een blikje fris in de middelconsole is omgevallen. Om te controleren of vocht een probleem heeft veroorzaakt, demonteren we de middenconsole en schakelunit.

Diagnosestellen met de Picoscope: radio in V40 triggert foutmeldingen...

Een Volvo V40 Cross Country kampt met een vreemde storing. Als je de radio aanzet, lichten veel storingslampjes in het dashboard op. Radio uit? Niets aan de hand. Zo'n case klinkt als muziek in de oren van Nick Smits, CLEVER eXpert Partner van AA-Equipment Support. Hij pakt deze uitdaging aan en gaat op onderzoek uit.

Deze startknop moet de gebruiker veel gemak opleveren. Bij de Galaxy in onze case doet hij helemaal niets.

Diagnose: Ford Galaxy gaat niet meer op contact. In stappen op zoek...

Een autobedrijf heeft recent een Ford Galaxy met een Keyless Entry-systeem verkocht. De klant komt terug, de auto wil niet meer op contact, start niet meer en de start/stop-knop-reageert niet. Daarnaast werkt de achteruitrijcamera maar af en toe. Wat veroorzaakt het startprobleem? Het autobedrijf schakelt de hulp in van Nick Smits, CLEVER eXpert Partner van AA-Equipment Support. Hij pakt deze uitdaging graag aan.

Hybride & EV: Diagnosestellen aan een Tesla

Voor elke auto geldt dat vakkundig onderhoud alleen mogelijk is als je diagnosecomputer de auto kan uitlezen, je aan technische informatie kunt komen en de onderdelen beschikbaar zijn. Voor conventionele auto's brengt dat af en toe al uitdagingen met zich mee, maar hoe zit dat met elektrische auto's, zoals die van Tesla?

Als auto's slimmer worden moet de diagnoseapparatuur dat ook.

Slimme auto's, slimme diagnoseapparatuur

Diagnose is actueler dan ooit door de toenemende complexiteit van moderne auto's. Goede diagnoseapparatuur is cruciaal om auto's effectief en efficiënt te onderhouden en te repareren. We maken een rondje langs de leveranciers. Hoe gaan zij om met Pass-thru, remote diagnose, toegang tot Secure Gateway en wat zijn de trends?

Foto: Shutterstock

Column Hugo Claver: 'Maak van diagnose geen ding'

Diagnose is net zo bij auto-onderhoud gaan horen als olieservice. het verdient daarom realistische tarieven..

Meten met de multimeter. In de praktijk krijgt de multimeter de voorkeur boven de scope. - Foto: Shutterstock

Multimeter of scope: wat is in de praktijk onmisbaar?

Elke autotechnicus die diagnose stelt, weet: meten is weten. Maar welke tools gebruiken we daarvoor? Het AMT garageforum geeft antwoord.

Diagnosestellen. Hoe en waarmee doe je dat? Twintig diagnosetechnici geven antwoord.

Diagnose: tips van toppers

Een auto waarop iedereen zijn tanden heeft stukgebeten. Eindeloos veel uren én onderdelen zijn al in die hardnekkige storing gaan zitten en dan... Dan los jij de puzzel stap voor stap op. De diagnosedroom van iedere autotechnicus! Hoe maak je die waar? We vroegen het aan twintig diagnosespecialisten. Hoe stellen zij diagnose?

Autel-diagnosetesters hebben een app-gebaseerde interface. Technisch trainer Tom Weeber onthult het geheim van hun succes.

Waarom kiezen 11 van de 20 diagnosetechnici Autel?

Van de twintig diagnosetechnici die AMT ondervroeg hebben er elf een Autel-tester in hun toolbox. Waarom Autel? We vragen het aan Autel-trainer Tom Weeber.

Verbrandingsmotoren spelen nog de hoofdrol in de universele werkplaats. Welke problemen komen het vaakst voor? - Foto: Shutterstock

Emissie en efficiency brandstofmotoren houdt de werkplaats bezig

Auto's met reguliere aandrijflijnen staan centraal in bijna 99% van alle onderwerpen op het AMT Garageforum. In ongeveer de helft van de gevallen is de motor het onderwerp van het topic, hierbij spelen nieuwe technieken een belangrijke rol. Nieuwe technieken die de emissies en het verbruik moeten terugdringen, welteverstaan.

Honda Insight met startproblemen | diagnose in de praktijk met AA-Equipment Support

Honda Insight met startproblemen | diagnose in de praktijk met...

AA-Equipment Support schiet te hulp bij een lastige diagnosecase: een Honda Insight met een langzaam startende motor. Kunnen de diagnosespecialisten deze slow starter sneller uit de startblokken krijgen?

Wie niet beter weet, zou denken dat het in de moderne werkplaats vooral om EV en hybride draait. Maar hoe zit het in de praktijk? Dat leert het AMT Garageforum. En: welke storingen zien de forumleden voorbij komen? - Foto: Shutterstock

EV en hybride op AMT Garageforum: welke storingen zien we in de...

Wie niet beter weet, zou denken dat het in de moderne werkplaats vooral om EV en hybride draait. Maar hoe zit het in de praktijk? Dat leert het AMT Garageforum. En: welke storingen zien de forumleden voorbij komen?