Gratis HaynesPro handleiding bij Turbo's Hoet-turbo's

Een turbo vervangen is een specifieke klus waarbij goede kennis en informatie van belang is. Turbo's Hoet zet de volgende stap in informatievoorziening voor de autotechnicus en voorziet verkochte turbo's gratis van een HaynesPro handleiding. De voertuigspecifieke instructies voor het demonteren en monteren van turbo's helpen je stap voor stap bij de turboreparatie inclusief aanwijzingen voor uit te voeren controles en te gebruiken gereedschap.

Als autotechnicus krijg je over het algemeen slechts een paar keer per jaar te maken met turboschade-reparatie. Het vervangen van een turbo is daarmee geen routine, maar een gecompliceerde klus waarbij ook het nodige kan misgaan.

“95% van alle turboproblemen wordt veroorzaakt door een storing buiten de turbo”, aldus Olaf Velthuis van Turbo’s Hoet. Alle informatie is dus welkom bij zo’n klus.

Om turboreparaties te vereenvoudigen en de risico’s op herhaalschade te minimaliseren, levert Turbo’s Hoet nu een uitgebreide en gedetailleerde HaynesPro handleiding die exact hoort bij het merk en type auto en de betreffende turbo.

Velthuis: “Aanvullend op de HaynesPro handleiding belt een van onze turbo-experts de klant binnen 30 minuten. Samen met de technicus doorloopt onze expert de diagnose en geeft hij tips voor een correcte demontage en montage van de turbo.”

De turbo-experts van Turbo’s Hoet nemen na registratie van de nieuwe turbo binnen 30 minuten contact met je op voor het doornemen van de diagnose en het geven van tips en tricks.

Gratis HaynesPro handleiding na turboregistratie

Registreer je de ontvangen turbo op de website van Turbo’s Hoet, dan krijg je direct toegang tot de voertuigspecifieke turbohandleiding. Die neemt je stap voor stap mee door het volledige proces van demontage en montage, inclusief alle uit te voeren controles en te gebruiken gereedschappen en materialen.

“Deze handleidingen gaan in op de specifieke combinatie van voertuig en turbo. Een uniek stuk informatie want hiermee bieden we samen veel meer dan enkel de algemene instructie”, aldus Velthuis.

Voorkomen van onnodige kosten

“Elke auto en elke motor is anders, wat resulteert in een veelvoud aan mogelijke oorzaken voor, soms ook merkspecifieke, turboschade. Dat gegeven vergt van monteurs dus veel meer dan enkel de basiskennis voor het demonteren en monteren van een turbo.

Met deze nieuwe service willen we herhaalschades en daarmee onnodige kosten voor het autobedrijf voorkomen”, verklaart Olaf Velthuis.

Over Turbo’s Hoet
Turbo’s Hoet is gespecialiseerd in de verkoop van nieuwe én gereviseerde turbo’s en is officieel distributeur van de wereldwijd bekende turbofabrikanten BorgWarner, Holset, Mitsubishi en IHI. Met een voorraad van ruim 24.000 turbo’s en meer dan een miljoen verkochte turbo’s is Turbo’s Hoet een van de grootste turbo specialisten in Europa.
Tom Polman

Tom Polman

Product Owner AMT

Tom studeerde HTS-Autotechniek aan de Hogeschool Arnhem-Nijmegen en specialiseerde zich in Automotive Services. Met zijn afstudeeropdracht stond hij aan de basis van het AMT Garageforum. Hierna groeide hij door binnen AMT. Eerst enkele jaren als redacteur en sinds mei 2013 naar hoofdredacteur van AMT.

Tom rijdt Renault, heeft een vrouw en twee dochters en zijn interesses liggen in snelle vierwielers en alles met vooruitstrevende techniek in zich.

Email: tompolman@vakmedianet.nl
Telefoon: (0)88-5840 706

Meten met de multimeter. In de praktijk krijgt de multimeter de voorkeur boven de scope. - Foto: Shutterstock

Multimeter of scope: wat is in de praktijk onmisbaar?

Elke autotechnicus die diagnose stelt, weet: meten is weten. Maar welke tools gebruiken we daarvoor? Het AMT garageforum geeft antwoord.

Verbrandingsmotoren spelen nog de hoofdrol in de universele werkplaats. Welke problemen komen het vaakst voor? - Foto: Shutterstock

Emissie en efficiency brandstofmotoren houdt de werkplaats bezig

Auto's met reguliere aandrijflijnen staan centraal in bijna 99% van alle onderwerpen op het AMT Garageforum. In ongeveer de helft van de gevallen is de motor het onderwerp van het topic, hierbij spelen nieuwe technieken een belangrijke rol. Nieuwe technieken die de emissies en het verbruik moeten terugdringen, welteverstaan.

Wie niet beter weet, zou denken dat het in de moderne werkplaats vooral om EV en hybride draait. Maar hoe zit het in de praktijk? Dat leert het AMT Garageforum. En: welke storingen zien de forumleden voorbij komen? - Foto: Shutterstock

EV en hybride op AMT Garageforum: welke storingen zien we in de...

Wie niet beter weet, zou denken dat het in de moderne werkplaats vooral om EV en hybride draait. Maar hoe zit het in de praktijk? Dat leert het AMT Garageforum. En: welke storingen zien de forumleden voorbij komen?

De KTS-diagnosetesters hebben nu ook features om aan EV’s te werken.

Bosch KTS diagnosetesters - Zwitsers zakmes voor de werkplaats

Diagnoseapparatuur is al jaren onmisbaar in de werkplaats. Wat je ermee kunt en welke merken je ermee kunt bedienen, is in hoge mate afhankelijk van de software in het apparaat. Dat is waar de Bosch KTS diagnosetesters in uitblinken, zo leren we bij een bezoek aan het Bosch opleidingscentrum in Brussel.

Zo ziet verontreiniging door koelvloeistof in een EGR-koeler eruit

Koelvloeistof in het uitlaatsysteem: een serieus probleem - maar wat...

Het probleem van koelvloeistof in het uitlaatsysteem is een serieuze kwestie, vooral als er een turbo in het spel is. Gewaarschuwd door eerdere berichten over dit onderwerp, vermoedt een ervaren monteur dat hij alert te werk moet gaan bij een Volkswagen Golf 1.5 TSI uit 2018. Bij een korte inspectie zag hij namelijk in het uitlaatsysteem sporen van vermoedelijk koelvloeistof. Hoe kan dat en nog belangrijker: hoe los je het op?

Opel Vivaro (Combi Plus) op archiefbeeld. - Foto: Opel

Opgelost op Garageforum: Opel Vivaro met groot turbogat

Een Opel Vivaro met twee turbo's, en tóch een turbogat... Pas bij 3.500 tpm wordt de krachtbron wakker. Wat is hier aan de hand? Kan het AMT Garageforum uitkomst bieden?

Foto: BMTS Technology

Turbo's Hoet levert nu ook BMTS turbo's

Turbo's Hoet wil zijn internationale marktpositie vergroten en is daarom per september officieel distributeur van BMTS Technology.

Aircocompressorgarantiecases: als het leergeld toch al betaald is, kunnen we er maar beter van leren

Aircocompressor vervangen? Voorkom herhalingsbezoek. Deel 3:...

Vaak gaat het goed, maar soms gaat het mis in de montage van de aircocompressor. Vervelend, maar als het leergeld toch al betaald is, kunnen we er maar beter van leren. Nissens-garantiespecialist Marcel van der Cruijsen bespreekt vier garantiecases.