Michelin en Brembo verkorten remweg met slimme systemen
Michelin en Brembo bundelen krachten. Slimme software en AI verbeteren remprestaties en verkorten remwegen tot vier meter. Hoe?
Michelin en Brembo bundelen krachten. Slimme software en AI verbeteren remprestaties en verkorten remwegen tot vier meter. Hoe?
Op 7, 8 en 9 maart is het zover: auto-onderdelendistributeur en -grossier LKQ en grossiersorganisatie Vrooam trekken samen op om hét automotive event van het jaar te presenteren. In het 'Hart van Holland' in Nijkerk zullen beide organisaties gezamenlijk met een grote variatie aan exposanten bezoekers inspireren, verrassen, motiveren en kennis laten maken met innovaties om nu de toekomst te omarmen. Waar tijdens de Automotive Expo in 2019 het thema was 'Ready for the future' is die toekomst nu heel dichtbij gekomen: 'The future is now!'
Automechanika Frankfurt is de plek bij uitstek om nieuwe producten te lanceren. AMT maakte een selectie van de interessantste nieuwe onderdelen, tools en inzichten.
Elektrische auto's hebben een extra intelligent remsysteem nodig, omdat ze al flink op de motor kunnen afremmen. Nee, móeten remmen, om zoveel mogelijk stroom terug te winnen uit bewegingsenergie. Het regeneratief remmen moet je balanceren met wielremmen als er meer remkracht nodig is. Dan is de stap naar volledig brake-by-wire klein. Brembo zet die stap met zijn Sensify-systeem.
Als onderdeel van het Brembo Expert-concept ontwikkelde remsysteemfabrikant Brembo een online remsysteemtraining. Vanwege het grote succes blijft de training ook na corona online plaatsvinden.
LKQ-Fource heeft in samenwerking met Automotive Academy en Brembo het trainingsprogramma Brembo Expert PRO en NEXT geïntroduceerd. De training zorgt voor actuele kennis over ontwikkelingen in remsystemen, het stellen van diagnoses en het voorkomen van mogelijke problemen.
Het is nauwelijks verrassend dat de Autosalon van Genève in de aanloop naar de 'big bang' van CO₂-normen volgend jaar deze keer een waar elektrofestijn werd. Toch zat het opvallendste nieuws (met de technische bril op de neus) vooral in de ontwikkelingen achter de schermen. Zoals Volkswagen, dat zijn MEB-platform voor derden openstelt.
Komend weekend racen de F1-auto's in Hockenheim. Remmenfabrikant Brembo vraagt speciale aandacht voor de bochten 2, 6 en 8. Daar stellen de coureurs hun carbon remsystemen namelijk het zwaarst op de proef. Boeiende vraag: komt er bij één keer remmen voor zo'n heftige bocht voldoende energie vrij om een potje thee te zetten? We gaan rekenen aan remmen!
De gaande discussie over roetmeting bij moderne diesels onderstreept weer dat dieselroet sinds Euro 5/6 maar nauwelijks meetbaar fijnstof oplevert. Waar het uit auto's nog eerder vandaan komt is het remsysteem. Brembo werkt in het Europees COBRA Life project naar een oplossing, met remblokken op basis van cement. Hoe milieusparend is dat?
Sator Holding heeft haar Brembo-assortiment uitgebreid en start met de distributie in de Benelux via haar grossiers en dochterondernemingen Fource automotive source en Van Heck Interpieces. Naast de remschijven levert Sator nu ook remblokken, remschoenen en remschoenkits van het Italiaanse kwaliteitslabel. Geheel in lijn met de strategie Good, Better, Best die Sator begin vorig jaar heeft ingezet; het totaalaanbod onderdelen geselecteerd op kwaliteit en prijs.