Met E-Scan, E-Health en E-Care wil Mahle het autobedrijf een complete werkset voor diagnose aan elektrische auto’s bieden.

Mahle E-Health meet gezondheid batterijpakket met TechPRO en Brainbee...

Een klein nieuwsbericht van Mahle stemt tot nadenken over een grote vraag. Nieuw worden er steeds meer elektrische auto's en PHEV's verkocht, die ook hun weg gaan vinden naar de tweedehandsmarkt. Hoe gezond zijn deze batterijen in een occasion nog? Mahle geeft antwoord.

Als een waterstof tanknetwerk toch nog gebouwd moet worden, moet het dan maar meteen voor cryogene vloeibare waterstof? Met tanks van 40 kg inhoud aan weerszijden van dit Mercedes chassis moet 1000 km reikwijdte mogelijk zijn.
Mercedes-Benz GenH2 Truck prototype

Vooruitblik Transportation IAA: ijskoude waterstof voor Mercedes-truck

Het kan weer, een échte autoshow. Eind september wordt de draad opgepakt van de traditionele Transportation-IAA in Hannover. Mercedes-Benz, DAF en Mahle geven alvast een voorschot op primeurs.

Mahle kiest voor de CPC-techniek om deeltjes te tellen in de APK. Moet je dat als autobedrijf ook doen?

DC of CPC: welk type deeltjesteller kies je?

Hij komt eraan, de deeltjesteller. Met nog een dik jaar voor de officiële invoering zijn er nu drie toestellen met NMi-goedkeuringscertificaat. De PMU 400 van Mahle-Brainbee is pas later dit jaar zover. Twee jaar geleden gingen daar namelijk alle ontwerptekeningen in de prullenbak. Reden: Mahle had geen vertrouwen in de breed gebruikte DC-techniek en kiest nu voor CPC. Moet je dat als autobedrijf ook doen?

Koelen en verwarmen wordt steeds belangrijker en complexer. Mahle ziet daar een grote ­toekomst voor zichzelf én voor de werkplaats.

Mahle zet in op (elektrische) toekomst: airco van levensbelang

Mahle maakt al honderd jaar zuigers en hoopt daar nog lang mee door te gaan. Toch ziet ook Mahle het aantal auto's zonder zuigers groeien. Tegenwoordig produceren de Stuttgarters ook elektromotoren en vermogenselektronica. Slim! Nog slimmer is dat ze onderdelen leveren, waar geen enkele aandrijflijn buiten kan: die voor koelen en verwarmen. Ook voor de werkplaats worden die delen nog belangrijker…

Hoe werken die schuifdeuren van zo'n Peugeot 1007 eigenlijk?

Waarom wil de schuifdeur van een Peugeot 1007 niet open?

De Peugeot 1007. Dat zijn twee schuifdeuren met een auto ertussen. Hoe werken die eigenlijk? En wat doe je als ze niet meer willen schuiven? Andere vragen: Waarom houdt die Volvo S40 in? Hoe werkt nu precies de SpCCI-motor van Mazda? Waarom moet je belast meten bij storingsdiagnose? En begint de verbranding in een F1-motor in een voorkamer?

Van zuigerfabrikant tot compleet motorspecialist (2012-5)

Van zuigerfabrikant tot compleet motorspecialist (2012-5)

De meeste Formule 1 motoren draaien op zuigers van Mahle, horen we. Een ervaring die mooi van pas komt in de huidige trend naar downsizing, dus met ...