KS Tools maakt carterplug weer lekvrij

KS Tools maakt carterplug weer lekvrij

Olielekkage via de carterplug belast het milieu en is slecht voor het imago van het bedrijf waar de auto in onderhoud is. <a href="http://www.autobranchegids.nl/leverancier/ks_tools_nederland/">KS Tools</a> kent de oorzaken en levert het gereedschap om die te verhelpen.

Sonax dicht lekkages met Bar's

Sonax dicht lekkages met Bar's

&lt;a href=&quot;http://www.autobranchegids.nl/leverancier/sonax_car_care_bv/&quot;&gt;Sonax&lt;/a&gt;, de specialist in car care, heeft de producten van het Amerikaanse ...

Bardahl stopt transmissielekkage

Bardahl stopt transmissielekkage

Moderne transmissies zijn vaak voor het leven gesmeerd. Toch doen zich tussentijds soms problemen voor, zoals lekkage. Als de complexe versnellingsbak daarvoor uit elkaar moet, staat de automobilist een flinke kostenpost te wachten. Met een nieuwe toevoeging van Bardahl kan lekkage worden verholpen zonder demontage.

Praktische opvangplaat voor olielekkage

Praktische opvangplaat voor olielekkage

Het bedrijf Imparts is onder meer gespecialiseerd in onderdelen voor klassieke Engelse auto's. Zoals techneuten weten, willen die Britse oldtimers soms hardnekkig lekken. Om de bodem niet te vervuilen is het verstandig de oliedruppels op te vangen. Voor dat doel levert Imparts een praktische drip tray.

Toralin stopt krukas-lekkage

Toralin stopt krukas-lekkage

Een lekkende krukaskeerring betekent doorgaans een tijdrovende en kostbare reparatie. Toralin gaat de krukas-lekkage te lijf met een nieuw product: Toralin Krukas Afdichting. Het stopt de olielekkage zonder de smering in gevaar te brengen.

Motorschade door olietekort (2002-12)

In AMT-10 behandelt u een vraag over lagerschade als gevolg van een olietekort. U stelt dat als de oliedruk tot 1 bar is gedaald, het lager al uitgelopen is. Ik maak daaruit op dat bij normaal bedrijfstoerental en normale belasting 1 bar oliedruk te laag is voor een adequate lagersmering en -koeling. Mocht dat zo zijn, dan is een oliedruklampje dat boven 1 bar al uitgaat een waardeloos attribuut ter bescherming van een automotor.<br />Waarom kiest men geen contact dat pas bij een hogere oliedruk sluit? Een bezwaar kan natuurlijk zijn dat het lampje dan bij stationair toerental continu blijft branden en de bestuurder nodeloos alarmeert. Dan is immers door de geringe belasting en het lage toerental een lagere oliedruk geen probleem. Met een klein beetje elektronica is dit wel te ondervangen. Men kan ook twee lampjes met elk een eigen drukcontact toepassen. Een voor stationair en een voor &lsquo;minimale&rsquo; bedrijfscondities. Een geluidssignaal is ook niet te versmaden en eenvoudig te voorzien.