Start-stopaccu's: welke accu moet erin?

Start-stopaccu's: welke accu moet erin?

De markt voor start-stopaccu's groeit gigantisch en montage van het juiste type accu is belangrijker dan ooit. Nu de eerste auto's met start‑stopsysteem aan een nieuwe accu toe zijn, is het opletten bij vervanging. Ontdek de kansen die er liggen voor de markt voor start-stopaccu's.

Wat moet er in de auto? Loodaccu, gelaccu, AGM of EFB? Waarom is de juiste accu zo belangrijk? En hoe kun je profiteren van de groeiende accumarkt?

Download Whitepaper: welke accu moet erin?

Foto: Valeo

Valeo introduceert chillers voor EV-batterijreparaties

Valeo lanceert chillers voor EV- en hybride batterijkoeling, speciaal voor onafhankelijke garages.

Hella Gutmann en VARTA Automotive willen samen de efficiëntie van werkplaatsen op het gebied van batterijservice te verbeteren. - Foto: Hella

Accudiagnose in de werkplaats sneller en beter door samenwerking...

VARTA en Hella Gutmann Solutions bundelen krachten om de accudiagnose in werkplaatsen te optimaliseren. Samen ontwikkelen ze diagnose-oplossingen die de efficiëntie en nauwkeurigheid van batterijservice verhogen.

Rick Neeleman (links) en Alex Stamos. - Foto: VARTA Automotive

VARTA Automotive versterkt team in de Benelux

VARTA Automotive heeft flinke groei-ambities in de Benelux. Om die groei extra vaart te geven, is het team in de Benelux versterkt.

Brandweertrainer Frank van der Laak bij Energy Planet: “Laden in een parkeergarage gevaarlijk? Nee, zet bij elke lader een brandalarm en zorg dat ze allemaal uitvallen als er wat is. Jammer genoeg is daar nog geen regelgeving voor.”

Hoe brandveilig zijn elektrische auto's?

Hoe zit het met de brandveiligheid van elektrische auto's? Brandweertrainer Frank van der Laak geeft antwoord bij Energy Planet in Pesse aan de ATC-leden van Groningen, Friesland, Drenthe en Zwolle.

Foto: Stellantis

Stellantis werkt aan betaalbare next-gen EV-batterijen

Stellantis werkt met onderzoeksinstelling CEA aan de ontwikkeling van batterijcellen voor de volgende generatie van elektrische voertuigen.

Een Polestar 5 preproductie-exemplaar tankte zijn StoreDot accupakket praktisch gesproken van ‘leeg’ naar ‘vol’ in tien minuten, met een snellader die echt snel kon blijven laden.

Snelladen in stroomversnelling: 600 km in 10 minuten

400 of misschien zelfs 600 kilometer rijbereik laden in tien minuten, da's effe wat anders dan thuis acht uur aan het speciale oplaadkastje hangen. Nieuwe accutechnologie moet supersnel laden mogelijk maken.

Een EV in de werkplaats. Met Aviloo kun je nu de SoH meten én vergelijken met die van andere auto's. Dat moet neer transparantie bieden. - Foto: ANP / Hollandse Hoogte / Rob Engelaar

Aviloo batterijtest vergelijkt SoH met die van vergelijkbare EV's

AVILOO Battery Diagnostics komt met een oplossing die niet alleen de gezondheidstoestand (State of Health, SoH) van de batterij nauwkeurig registreert, maar ook een vergelijking met vergelijkbare voertuigen mogelijk maakt.

Gegevens over de batterijgezondheid worden verzameld via de OBD-poort van de auto. - Foto: Mahle

Batterijdiagnosesysteem E-Health Charge van Mahle binnenkort in...

Mahle Aftermarket heeft zijn batterijdiagnosesysteem E-Health Charge in Europa gelanceerd. Dit systeem levert volgens Mahle de snelste statische batterijdiagnose die momenteel op de markt beschikbaar is.