Auto Prof - AMT Live 2020: Zó maak je een digitale showroom

Auto Prof - AMT Live 2020: Zó maak je een digitale showroom
Een klant de mogelijkheid geven zijn droomauto alvast te reserveren? Dat kan!

Oriëntatie voor een gebruikte óf nieuwe auto begint veelal online, en daar moet je dus jouw toekomstige klant al zien te verleiden. Het online bezoek aan je website en occasionoverzicht gaat tenslotte 24/7 door. Daarnaast weet je vaak niet wie, wanneer en hoe vaak hij of zij online op bezoek is geweest. Terwijl kennis hiervan hele mooie kansen biedt. Hoe pak je dat aan? En welke tools zijn daarvoor beschikbaar?

Rob Henneveld is business developer bij Carflow Nederland en heeft een enorme ervaring opgedaan in de digitalisering van de mobiliteitsbranche. Henneveld: "In mijn kennissessie vertel ik je waarom en op welke eenvoudige wijze je jouw autobedrijf verder kan brengen in de toenemende digitalisering."

De belangrijkste missie van Carflow is vooral de onlinepresentatie van de voorraad nieuw of gebruikte voertuigen als een moderne online webshop beleving aan te bieden. Met minimaal 19 verschillende digitale touchpoints zoekt de consument, jouw potentiële klant, contact met jouw autobedrijf. Van social media tot websitebezoek of via derden zoals Marktplaats. Hoe verleidt je die klant tot fysiek contact?

Henneveld: "Met ons Eco-platform zet je de klant centraal. Je laat hem simpel zoeken, een offerte aanvragen, proefrit of zelfs een inruilvoorstel tonen. Ook kan de klant een auto alvast reserveren. Gecombineerd met inzet van slimme plug-ins op de website, of zelfs een nieuwe website, verkrijg je als autobedrijf dezelfde status als die van de gerenommeerde online winkels waar de huidige consument al gewend is regelmatig aankopen te doen én verleid te worden."

Tijdens deze kennissessie laat Rob Henneveld je op een praktische manier ervaren hoe en op welke wijze je met een gedigitaliseerd autobedrijf een voorsprong neemt op concurrenten.

Rob Henneveld, Carflow Nederland

Opgegroeid met een grote voorliefde voor auto’s en techniek was Rob Henneveld buiten schooltijd al op jonge leeftijd te vinden in de autobedrijven van zijn geboortestad Delft. Na de studietijd en acht jaar verblijf in het buitenland, was Rob werkzaam als fleetowner van een transportbedrijf en gedurende bijna negen jaar in de leasesector in verschillende functies. Deze beginperiode, samen met de opgedane kennis en ontwikkelde visie ontwikkeld gedurende de afgelopen 19 jaar als onafhankelijk internationaal business consultant, hebben bijgedragen tot een inzicht waarnaar de automotive sector zich evolueert.

In de huidige rol van business development manager voor Carflow Nederland komen deze inzichten in het huidige digitale tijdperk goed van pas!


Meer Kennissessies?

Van 11 t/m 13 februari vindt de 2020-editie in Gorinchem plaats. Drie dagen lang automotive vakmanschap met standhouders, innovaties, demo's en natuurlijk een vol programma kennissessies. Daar ben je bij toch?

Registreer je gratis als gast van AMT via autoprof-amtlive.nl/tickets met registratiecode 2501.

De daling van de verkoop van volledig elektrische auto's in Europa was vooral te merken in Duitsland. Foto: Shutterstock

Ford wil kortere werktijden in Keulen om lage vraag EV's

Amerikaanse autofabrikant Ford wil de werktijden in zijn vestiging in Keulen verkorten. Aanleiding is de tegenvallende vraag naar elektrische auto's, die in Duitsland volgens Ford "aanzienlijk lager is dan verwacht".

Foto: 
IMAGO/Grant Hubbs

Bosch Car Service en WESP werken samen aan datagedreven autobedrijf

Bosch Car Service en WESP werken samen om autobedrijven te ondersteunen met waardevolle data-inzichten.

Foto: ANP/Rob Engelaar

Verkoop gebruikte EV stijgt met bijna 40 procent

De verkoop van occasions laat weer groei zien. In oktober werden flink meer occasions verkocht dan in dezelfde maand een jaar geleden. En: het aantal gebruikte EV's dat verkocht werd, steeg in de afgelopen 10 maanden met maar liefst 36,9 procent.

Foto: ANP / Hollandse Hoogte / Gerard Til

Vraag naar hybride en EV stuwt autoverkoop in Nederland

De Nederlandse autoverkoop is in oktober verder aangetrokken. Opnieuw werden er vooral hybride personenauto's verkocht, maar ook naar volledig elektrische auto's was relatief veel vraag, komt naar voren uit cijfers van brancheorganisaties Bovag en RAI Vereniging.

Zwart blijft de populairste kleur bij occasions, maar grijs is in opmars. - Foto: ANP / Hollandse Hoogte / Harold Versteeg

Zoekprijs elektrische auto's en diesels daalt op occasionmarkt

In oktober 2024 daalde de zoekprijs van elektrische auto's opnieuw. Grijze auto's werden populairder dan witte, terwijl stationwagens hun koppositie onder carrosserieën behouden.

Foto: Boston Dynamics

Mensachtige robot moet auto's gaan bouwen voor Hyundai en Toyota |...

Atlas, een humanoïde oftewel mensachtige robot van Boston Dynamics, moet bij Hyundai gaan helpen met autoproductie. Ook Toyota zou geïnteresseerd zijn.

De 02 heeft de herkenbare smalle Lynk & Co koplampen. Afbeelding: Lynk & Co

Lynk & Co 02: nieuw elektrisch neefje van Geely

Ineens was Nederland in 2021 met Lynk & Co een automerk rijker. Mede dankzij het 'all-in' abonnement, waarmee Lynk & Co zich een weg baande op de Nederlandse automarkt, staan er nu meer dan 20.000 exemplaren van de Lynk & Co 01 geregistreerd. Nu is er de Lynk & Co 02. In tegenstelling tot de hybride 01 een volledig elektrische auto, die vooralsnog alleen 'gewoon' te koop is.

Foto: ANP

Autoverkoop Nederland herstelt licht, EV en hybride nek-aan-nek

Een lichtje aan het eind van de tunnel, zo lijken RAI/Bovag de septemberverkoop en het resultaat na drie kwartalen te zien. Voor het eerst in maanden een gestegen maandresultaat, van +5,1 % in september. Bovag-voorzitter De Kroon droomt voorzichtig van 'misschien een inhaalslag in de laatste maanden dit jaar'.