Deel jouw ervaring met nieuwe aandrijflijnen

Deel jouw ervaring met nieuwe aandrijflijnen
Riscoanalyse: check! Voertuig veiliggesteld: check! Persoonlijke beschermingsmiddelen: check! De juiste Ev-kennis: check! Mooi, dan kan je veilig aan de slag!

Ruim 30.000 Tesla's gingen in 2019 over de toonbank, en ook van andere merken werden veel EV's en hybride-modellen verkocht. Wat kan je er als universeel mee? Gelukkig heel veel! Maar dan moet je er wel klaar voor zijn. Ben jij dat of nog niet? We horen het graag.

“Het aandeel elektrische en hybride auto’s is nu nog niet zo groot, maar groeit wel”. Dat schreven we vorig jaar in de voorbereiding voor het thema Hybride/EV. Inmiddels weten we dat Tesla het meest verkochte automerk van 2019 is en vonden EV’s afgelopen jaar gretig aftrek. Vooral zakelijk, maar het biedt ook kansen voor het universeel autobedrijf. Ook EV’s hebben reguliere service nodig, en die 30.000 Tesla’s kunnen niet allemaal terecht bij een Tesla Service Center.

Met honderden tegelijk gingen de Model 3’s over de toonbank. Reguliere service kan het Tesla-netwerk echter niet aan. Pak jij die kans?

Doe je praktijkervaring op?

Regulier onderhoud is één, maar de klant wil ook bij jou terecht kunnen wanneer er zich een storing voordoet. Belangrijk dus dat je aan een EV of hoog voltage Hybride mag werken. Ben je gecertificeerd en op de hoogte van de NEN-norm? En heb je de juiste tools in huis?

Het aantal auto’s met een geëlektrificeerde aandrijflijn blijft toenemen. Stuur je deze weg, dan doe je ook geen praktijkervaring op, zonde!

Tot slot: Komende zomer krijgen particulieren (vooralsnog) € 4000,- subsidie op een nieuwe of € 2000,- op een gebruikte EV. Een maatregel om een EV voor de particuliere autobezitter aantrekkelijker maken. Een mooie kans voor jou! Acteer je daar al op?

Deel jouw aanpak

We geven voor jouw praktijkervaring zes keer een 6-delige set geïsoleerde schroevendraaiers weg waarmee je veilig kan werken aan HV-systemen tot 1000 volt.
We geven voor jouw praktijkervaring zes keer een 6-delige set geïsoleerde schroevendraaiers weg waarmee je veilig kan werken aan HV-systemen tot 1000 volt.

Voor het thema Hybride/EV in AMT 4 willen we graag weten hoe ver jij al bent als het gaat om het servicen van dergelijke voertuigen. Wil je de vragen hieronder beantwoorden? Onder alle inzenders verloten we zes Beta geïsoleerde schroevendraaiersets.


Tom Polman

Tom Polman

Product Owner AMT

Tom studeerde HTS-Autotechniek aan de Hogeschool Arnhem-Nijmegen en specialiseerde zich in Automotive Services. Met zijn afstudeeropdracht stond hij aan de basis van het AMT Garageforum. Hierna groeide hij door binnen AMT. Eerst enkele jaren als redacteur en sinds mei 2013 naar hoofdredacteur van AMT.

Tom rijdt Renault, heeft een vrouw en twee dochters en zijn interesses liggen in snelle vierwielers en alles met vooruitstrevende techniek in zich.

Email: tompolman@vakmedianet.nl
Telefoon: (0)88-5840 706

Wie niet beter weet, zou denken dat het in de moderne werkplaats vooral om EV en hybride draait. Maar hoe zit het in de praktijk? Dat leert het AMT Garageforum. En: welke storingen zien de forumleden voorbij komen? - Foto: Shutterstock

EV en hybride op AMT Garageforum: welke storingen zien we in de...

Wie niet beter weet, zou denken dat het in de moderne werkplaats vooral om EV en hybride draait. Maar hoe zit het in de praktijk? Dat leert het AMT Garageforum. En: welke storingen zien de forumleden voorbij komen?

Foto: EGEA

EGEA kiest wederom Leon Andriessen als voorzitter

Leon Andriessen is onlangs tijdens de Algemene Vergadering van de European Garage Equipment Association (EGEA) in Frankfurt gekozen tot nieuwe voorzitter.

Afbeelding: CBX Equipment

Uitlijnapparatuur voor snelheid in compacte ruimte

CBX Equipment voegt de Rotary CCD- en 3D-uitlijnapparatuur toe aan haar assortiment uitlijnapparatuur. De leverancier van werkplaatsapparatuur geeft aan dat de nieuwe lijn een waardevolle aanvulling is op de Teco- en Vamag-uitlijnmachines. Waarom? Omdat ze weinig tijd en ruimte vragen.

Met vier van deze krachtpatsers verplaats je voertuigen tot 4319 kg.

Voertuigverplaatsers voor superzwaargewichten

Door de komst van EV's is de vraag naar voertuigverplaatsers de laatste jaren toegenomen. Het Amerikaans Gojak speelde daar al op in, maar gaat nu een stapje verder. Is 816 kg per wiel te weinig? Geen probleem voor de nieuwste krachtpatser in de opvallende violetkleur.

Licht en ruimte. Mooie werkplekken, verwarmde vloer, alle equipment onder handbereik en ruitensproeiervloeistof, twee typen olie en perslucht op iedere werkplek beschikbaar.

Van garage naar mobiliteitscentrum: zo bouwde De Beijer nieuw op...

Droom even mee. Stel je eens voor dat je helemaal nieuw kon bouwen. Hoe zou dat er dan uitzien? Autobedrijf De Beijer maakte die droom waar, ging van een C-locatie in Randwijk naar een A-locatie bij knooppunt Valburg en bouwde daar een heus mobiliteitscentrum. Wat dat inhoudt? Kijk maar.

MahaExplora Truck & Bus groeide uit zijn jasje in Gorinchem en bouwde nieuw in buurgemeente Vuren. Even binnenkijken.

Kijkje in de nieuwbouw van MahaExplora Truck & Bus

Feestje in Vuren. MahaExplora Truck & Bus groeide uit zijn jasje in Gorinchem, en verhuisde naar een splinternieuw dubbel zo groot pand in de buurgemeente. Alle reden voor een housewarming. Ga je mee?

Zo zag de wielmotor eruit bij de presentatie van de Lightyear One. Maar of dit in 2019 al een Elaphe product was weten we niet zeker. - Foto: Peter Fokker

Wielmotoren zoals van Lightyear in de aanbieding

Het Sloveense Elaphe biedt zijn SuperBear elektrische wielmotoren aan voor autofabrikanten. En die wielmotoren kennen we weer van het Nederlandse LightYear.

Foto: Audi

Oog voor Techniek: Audi PPC-platform voor verbrandingsmotoren

In deze Oog voor Techniek ontleden we het Audi PPC-platform. Dit platform is exclusief ontwikkeld voor verbrandingsmotoren.