Deel jouw ervaring met nieuwe aandrijflijnen

Deel jouw ervaring met nieuwe aandrijflijnen
Riscoanalyse: check! Voertuig veiliggesteld: check! Persoonlijke beschermingsmiddelen: check! De juiste Ev-kennis: check! Mooi, dan kan je veilig aan de slag!

Ruim 30.000 Tesla's gingen in 2019 over de toonbank, en ook van andere merken werden veel EV's en hybride-modellen verkocht. Wat kan je er als universeel mee? Gelukkig heel veel! Maar dan moet je er wel klaar voor zijn. Ben jij dat of nog niet? We horen het graag.

“Het aandeel elektrische en hybride auto’s is nu nog niet zo groot, maar groeit wel”. Dat schreven we vorig jaar in de voorbereiding voor het thema Hybride/EV. Inmiddels weten we dat Tesla het meest verkochte automerk van 2019 is en vonden EV’s afgelopen jaar gretig aftrek. Vooral zakelijk, maar het biedt ook kansen voor het universeel autobedrijf. Ook EV’s hebben reguliere service nodig, en die 30.000 Tesla’s kunnen niet allemaal terecht bij een Tesla Service Center.

Met honderden tegelijk gingen de Model 3’s over de toonbank. Reguliere service kan het Tesla-netwerk echter niet aan. Pak jij die kans?

Doe je praktijkervaring op?

Regulier onderhoud is één, maar de klant wil ook bij jou terecht kunnen wanneer er zich een storing voordoet. Belangrijk dus dat je aan een EV of hoog voltage Hybride mag werken. Ben je gecertificeerd en op de hoogte van de NEN-norm? En heb je de juiste tools in huis?

Het aantal auto’s met een geëlektrificeerde aandrijflijn blijft toenemen. Stuur je deze weg, dan doe je ook geen praktijkervaring op, zonde!

Tot slot: Komende zomer krijgen particulieren (vooralsnog) € 4000,- subsidie op een nieuwe of € 2000,- op een gebruikte EV. Een maatregel om een EV voor de particuliere autobezitter aantrekkelijker maken. Een mooie kans voor jou! Acteer je daar al op?

Deel jouw aanpak

We geven voor jouw praktijkervaring zes keer een 6-delige set geïsoleerde schroevendraaiers weg waarmee je veilig kan werken aan HV-systemen tot 1000 volt.
We geven voor jouw praktijkervaring zes keer een 6-delige set geïsoleerde schroevendraaiers weg waarmee je veilig kan werken aan HV-systemen tot 1000 volt.

Voor het thema Hybride/EV in AMT 4 willen we graag weten hoe ver jij al bent als het gaat om het servicen van dergelijke voertuigen. Wil je de vragen hieronder beantwoorden? Onder alle inzenders verloten we zes Beta geïsoleerde schroevendraaiersets.


Tom Polman

Tom Polman

Product Owner AMT

Tom studeerde HTS-Autotechniek aan de Hogeschool Arnhem-Nijmegen en specialiseerde zich in Automotive Services. Met zijn afstudeeropdracht stond hij aan de basis van het AMT Garageforum. Hierna groeide hij door binnen AMT. Eerst enkele jaren als redacteur en sinds mei 2013 naar hoofdredacteur van AMT.

Tom rijdt Renault, heeft een vrouw en twee dochters en zijn interesses liggen in snelle vierwielers en alles met vooruitstrevende techniek in zich.

Email: tompolman@vakmedianet.nl
Telefoon: (0)88-5840 706

Onderwerpen aanpassen

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.