“Het aandeel elektrische en hybride auto’s is nu nog niet zo groot, maar groeit wel”. Dat schreven we vorig jaar in de voorbereiding voor het thema Hybride/EV. Inmiddels weten we dat Tesla het meest verkochte automerk van 2019 is en vonden EV’s afgelopen jaar gretig aftrek. Vooral zakelijk, maar het biedt ook kansen voor het universeel autobedrijf. Ook EV’s hebben reguliere service nodig, en die 30.000 Tesla’s kunnen niet allemaal terecht bij een Tesla Service Center.
Doe je praktijkervaring op?
Regulier onderhoud is één, maar de klant wil ook bij jou terecht kunnen wanneer er zich een storing voordoet. Belangrijk dus dat je aan een EV of hoog voltage Hybride mag werken. Ben je gecertificeerd en op de hoogte van de NEN-norm? En heb je de juiste tools in huis?
Het aantal auto’s met een geëlektrificeerde aandrijflijn blijft toenemen. Stuur je deze weg, dan doe je ook geen praktijkervaring op, zonde!
Tot slot: Komende zomer krijgen particulieren (vooralsnog) € 4000,- subsidie op een nieuwe of € 2000,- op een gebruikte EV. Een maatregel om een EV voor de particuliere autobezitter aantrekkelijker maken. Een mooie kans voor jou! Acteer je daar al op?
Deel jouw aanpak
Voor het thema Hybride/EV in AMT 4 willen we graag weten hoe ver jij al bent als het gaat om het servicen van dergelijke voertuigen. Wil je de vragen hieronder beantwoorden? Onder alle inzenders verloten we zes Beta geïsoleerde schroevendraaiersets.