De batterij is het duurste onderdeel van een EV. Gelukkig hoeft een defecte batterij niet direct bij het grof vuil. De autofabrikanten hebben procedures ontwikkeld voor de vervanging van defecte batterijmodules. Maar met het plaatsen van alleen een verse module ben je er niet. De batterij zal gebalanceerd moeten worden. Hoe? Dat legden we stap voor stap uit in de nummer 10 van AMT’s Autobranche Mega Top 10.
“Vergeet de EV, het wordt waterstof”
Door naar 9. “Elektrisch rijden? Ik wacht wel op waterstof”. Je hoort het vaak. Maar hoe lang moet je dan wachten? En welke voordelen heb je na al dat wachten ten opzichte van een batterij-elektrische aandrijving? En welke nadelen? Technisch trainer Steffen Elgerma nam het allemaal door tijdens een ATC AMT-Livestream. En hij besprak de investeringen die de werkplaats moet doen om waterstofauto’s te servicen.
Geen zin om zo’n lang verhaal te lezen? Ga dan voor de terugkijklink.
Het aanloopje met onder meer drie keer de APK als onderwerp vind je hier.