Versnellingsagenda Automotive Industry moet duurzame mobiliteit...
Op maandag 31 maart 2025 werd tijdens de Hannover Messe de 'Versnellingsagenda Automotive Industry in Nederland' overhandigd aan minister van Economische Zaken, Dirk Beljaarts.
Op maandag 31 maart 2025 werd tijdens de Hannover Messe de 'Versnellingsagenda Automotive Industry in Nederland' overhandigd aan minister van Economische Zaken, Dirk Beljaarts.
Verenigde Autobedrijven Samen Sterk, ofwel VASS, is inmiddels een begrip geworden in de autobranche. In vijf jaar tijd weet Mirjam van der Rijt samen met haar team de belangen van zelfstandige autobedrijven en leveranciers te behartigen vanuit liefde voor het vak en ervaring in de branche.
Vakgarage Tema-Gomes, gerund door Editha en Marc Kraak en broers Frank en Mark Gomes, is een combinatie van twee generaties die hun krachten bundelen om de beste service te bieden.
Vier op de tien toeleveranciers in de auto-industrie denken in 2025 verlies te draaien. Dat blijkt uit een brancheonderzoek van CLEPA en McKinsey onder 120 bedrijven.
De vraag naar batterijen groeit snel door de stijgende verkoop van elektrische voertuigen en de behoefte aan energieopslag. Toch staan fabrikanten voor grote uitdagingen: ze moeten productie uitbreiden én investeren in nieuwe batterijtechnologie.
Europese autofabrikanten krijgen twee jaar extra om hun CO2-doelen te halen. Reden voor de meeste van hen om opgelucht adem te halen. Maar Volvo is boos en een groep van 500 Duitse artsen maakt zich zorgen.
Northvolt, de Zweedse fabrikant van accu's voor elektrische auto's, heeft faillissement aangevraagd. Daarmee komt een einde aan Europa's hoop om een concurrent te ontwikkelen voor de grote batterijfabrikanten uit China.
Volkswagen heeft vorig jaar fors minder winst geboekt, mede door hoge kosten voor reorganisaties. Volgens het bedrijf, dat ook merken als Škoda, Audi, Seat en Porsche bezit, daalde de nettowinst met bijna 31 procent tot 12,4 miljard euro vergeleken met een jaar eerder.
Nissan heeft dinsdag het vertrek aangekondigd van topman Makoto Uchida. Het aftreden van de hoogste baas van Nissan volgt op de mislukte fusiegesprekken met concurrent Honda en een teleurstellende reeks kwartaalresultaten. Uchida werkte 22 jaar bij het bedrijf en was sinds eind 2019 de topman van het autoconcern.
Volgens Bovag groeit het marktaandeel van Chinese elektrische auto's in 2030 naar 19%.