RDW neemt tellerstanden uit België op in kentekenregister
Vanaf 13 januari 2025 neemt de RDW de tellerstanden uit België op in het kentekenregister. Dat moet leiden tot minder fraude met kilometerstanden.
Vanaf 13 januari 2025 neemt de RDW de tellerstanden uit België op in het kentekenregister. Dat moet leiden tot minder fraude met kilometerstanden.
In 2024 heeft de RDW voor het eerst meer dan 8 miljoen APK-afmeldingen voor personenauto's ontvangen.
De keuringslocaties van de RDW Heerenveen en Groningen verhuizen in 2027 naar een nieuw te bouwen locatie in Drachten. Hiervoor heeft de RDW op 6 december een kavel gekocht.
Op 14 juni vond de finale plaats van de zesde RDW Self Driving Challenge. Het evenement maakte dit jaar een flinke transformatie door. Niet alleen verhuisde het naar de RDW-testbaan in Lelystad, ook de uitdagingen voor de studententeams werden flink groter.
De European New Car Assessment Program (Euro NCAP) voert vanaf januari 2026 nieuwe beoordelingscriteria in om te voorkomen dat bestuurders hun ogen langere tijd van de weg hebben.
Het is chaos bij autobedrijven door de storing bij de RDW donderdag die voor problemen zorgde bij het overschrijven en keuren van auto's.
RAI Vereniging maakt zich zorgen over de capaciteit bij de RDW om nieuwe bestelwagens tijdig te keuren in aanloop naar de introductie van zero-emissiezones in veel binnensteden en de invoering van de aanschafbelasting voor bestelauto's. Beide gaan per 1 januari 2025 in.
De Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij (KNRM) ontving gisteren het eerste kenteken uit de nieuwe cijfer-lettercombinatie voor personenauto's, GBB-01-B.
De RDW heeft onderzoek gedaan naar aanbieders van illegale online APK. Bij 34 bedrijven werd de keuringsbevoegdheid ingetrokken, of ze kregen een waarschuwing. Van 12 keurmeesters werd de keuringsbevoegdheid tijdelijk ingetrokken.
De selectie voor de RDW Self Driving Challenge (SDC) 2024 is bekend. In 2024 doen tien studententeams mee aan de challenge, bijna een verdubbeling ten opzichte van vorig jaar. Ander verschil met eerdere edities: de zelfrijdende karts moeten zich nu ook kunnen redden in realistische verkeersituaties. Kortom de lat gaat omhoog. Zijn de studenten daar klaar voor?