De eerste AMT verscheen in 1937. Sindsdien ligt er elf keer per jaar bij iedere abonnee een verse AMT op de mat. Onafgebroken? Niet helemaal. Oorlog dwong onze voorgangers in 1943 te stoppen. In 1948 pakten ze de draad weer op.
In de roos?
In al die jaren deden we regelmatig lezersonderzoek. Zo wist de redactie welke artikelen goed gewaardeerd werden en welke minder. Althans, ongeveer. Op AMT.nl weten we het tegenwoordig precies. We zien exact hoe vaak een artikel gelezen wordt. Handig, want zo kunnen we de schaarse middelen inzetten om artikelen (én video’s!) te maken die jij graag ziet. Én we kunnen aan het eind van het jaar een Top 10 maken.
Topprestatie
Dit WK miste het voetbalteam van Marokko nét het podium: vierde plaats. Toch een topprestatie. Die hebben de artikelen die de AMT Autobranche Mega Top 10 nét niet haalden ook geleverd. En omdat ze ook echt iets vertellen over onze branche in 2022 verdienen de beste vijf achter de Top 10 een eervolle vermelding.
Jonge autotechnici
De eerste van die vermeldingen gaat naar een artikel dat in 2021 al in de Top 10 stond. Ook in januari van dit jaar werd het nog volop gelezen. Niet vreemd, want dit onderwerp is nog steeds ultra-actueel. Op 15: Waarom verlaten jongeren onze branche?
Drie keer APK
Nummerrrrr 14, ook heel actueel: Praktijktest + video: een week met de APK-deeltjesteller, wat zijn de bevindingen?
Meer APK op 13: Antwoord op APK Keurmeesterquiz: Automatische koplamphoogteverstelling werkt niet: Goedkeur of afkeur?
En op 12: Geen NEN 9140 toch APK aan EV, mag dat?
Stap voor stap
Daarmee zijn de personeelsschaarste en APK genoemd. Op 11 een antwoord op de immer actuele vraag: Hoe dan? In dit geval: EGR spoelen, zo doe je dat stap voor stap.
Daarmee zit de aanloop erop. Terwijl we aftellen naar het nieuwe jaar gaan we nu snel de Top 10 binnen. Welk artikel op 1 staat? Je weet het op 31 december…