Whitepaper: Waarom je turbo's zelf moet vervangen

Whitepaper: Waarom je turbo's zelf moet vervangen

Turbo's zijn niet de oorzaak... wel het slachtoffer Deze paper beschrijft waarom je turbo's in het vervolg altijd zelf moet vervangen!

Een turbostoring kan verschillende oorzaken hebben. Voordat je een turbo vervangt moet je daarom honderd procent zeker zijn van je diagnose. Je kunt hulp krijgen, gelukkig maar, want de turbomarkt is groeiende en heel interessant voor universele autobedrijven.

In deze GRATIS download lees je meer over;

✅ Wat gaat er mis en waarom?;
✅ Hoe monteer je een nieuwe turbo?;
✅ Hoe ziet deze groeimarkt eruit?;
✅ Oplossingen en hoe te voorkomen?

Vul het formulier op deze pagina in en ontvang de whitepaper Waarom je turbo's zelf moet vervangen?

Zo ziet verontreiniging door koelvloeistof in een EGR-koeler eruit

Koelvloeistof in het uitlaatsysteem: een serieus probleem - maar wat...

Het probleem van koelvloeistof in het uitlaatsysteem is een serieuze kwestie, vooral als er een turbo in het spel is. Gewaarschuwd door eerdere berichten over dit onderwerp, vermoedt een ervaren monteur dat hij alert te werk moet gaan bij een Volkswagen Golf 1.5 TSI uit 2018. Bij een korte inspectie zag hij namelijk in het uitlaatsysteem sporen van vermoedelijk koelvloeistof. Hoe kan dat en nog belangrijker: hoe los je het op?

Opel Vivaro (Combi Plus) op archiefbeeld. - Foto: Opel

Opgelost op Garageforum: Opel Vivaro met groot turbogat

Een Opel Vivaro met twee turbo's, en tóch een turbogat... Pas bij 3.500 tpm wordt de krachtbron wakker. Wat is hier aan de hand? Kan het AMT Garageforum uitkomst bieden?

Foto: BMTS Technology

Turbo's Hoet levert nu ook BMTS turbo's

Turbo's Hoet wil zijn internationale marktpositie vergroten en is daarom per september officieel distributeur van BMTS Technology.

Turbo vervangen en speling op de wastegate klep: wat nu?

Turbo vervangen en speling op de wastegate klep: wat nu?

Een garagist vraagt Turbo's Hoet om raad. Hij heeft de turbo van een Peugeot 308 1.6THP uit 2012 vervangen, maar de auto heeft nog steeds geen vermogen. Alles wijst erop dat de turbo wel de oorzaak was voor deze storing. Wat nu?

Foto: Shutterstock

11 tips voor het vervangen van de turbo

Online een turbo bestellen kun je snel en eenvoudig doen bij Turbo's Hoet. Zo gepiept. Maar een turbo vervangen, hoe gaat dat eigenlijk precies in zijn werk? Waar moet je op letten?

Turbo vervangen, hoe gaat dat in zijn werk? AMT laat het stap voor stap zien. - Foto's: Peter Aansorgh

Turbo vervangen: zo doe je dat

Turbo vervangen, wat komt daar bij kijken? Samen met Turbo's Hoet en autobedrijf Harold Arendsen laten we dat zien aan de hand van de dieselmotor uit een Opel Vivaro.

Gebroken lager bij turbo van nog geen vier maanden oud

Gebroken lager bij turbo van nog geen vier maanden oud

Bij Turbo's Hoet ligt een turbo die werkelijk gruwelijk kapot is: het radiaal lager ligt in drieën. Nog geen vier maanden oud... en z'n voorganger vertoonde hetzelfde schadebeeld. Als turbodokter weten we dan: dit is geen domme pech, maar een kraakhelder geval van herhaalschade. Nu nog de oorzaak vinden, samen met de monteur gaan we op onderzoek.

Turbo underboost door vervuild lagedruk EGR systeem

Turbo underboost door vervuild lagedruk EGR systeem

Een monteur belt Turbo's Hoet met de vraag of we even kunnen meedenken. Hij leest code P0299 bij een Volkswagen Polo 1.4 TDI. Underboost, oftewel de inlaatdruk blijft achter ten opzichte van de verwachte waarden. Hij heeft het roetfilter vervangen, omdat de roetmeting aangaf dat dat nodig was. Helaas gaat daarmee de melding P0299 niet weg. Wat nu… turbo vervangen?