AMT vernieuwt: nieuwe uitstraling met opgefrist logo

AMT vernieuwt: nieuwe uitstraling met opgefrist logo

AMT.nl heeft een frisse restyling ondergaan, inclusief een nieuw logo en lettertype. Deze vernieuwingen vormen het startschot voor een grondige onderhoudsbeurt, waarmee we zorgen dat AMT dé kennisbron voor autotechnici blijft.

AMT, hét platform voor professionals in de autobranche, heeft zichzelf in een nieuw jasje gestoken. Het nieuwe logo straalt frisheid, eigentijdsheid en een duidelijke technische focus uit. Dit versterkt onze positie als hét toonaangevende medium voor autotechnici in Nederland.

AMT Reparatiewijzer

Het nieuwe logo en lettertype op de site zijn nog maar het begin. Onder de motorkap van AMT wordt momenteel hard gewerkt, onder meer aan een verbeterde AMT Reparatiewijzer. Deze uitgebreide database met autotechnische oplossingen, die dagelijks wordt aangevuld met praktijkcases, krijgt een verbeterde zoekfunctie, naast een nieuwe uitstraling.

Deze aanpassing zorgt ervoor dat technici sneller en gemakkelijker toegang krijgen tot de juiste oplossingen voor hun autotechnische problemen. Met meer dan 16.000 storingen, diagnoses en oplossingen is de AMT Reparatiewijzer een onmisbaar instrument in de werkplaats. De Reparatiewijzer bespaart technici tijd en geld door direct toegang te bieden tot praktijkoplossingen.

Restyling magazine

Over het magazine gesproken: ook dat ligt opnieuw op de tekentafel. Momenteel wordt hard gewerkt aan een complete restyling van het magazine. Met deze vernieuwingen zorgen we ervoor dat AMT blijft voldoen aan de eisen en verwachtingen van de moderne autotechnicus.

Uitgever van AMT Daan de Heus en hoofdredacteur Hugo Claver benadrukken dat de retooling van AMT slechts één van de stappen is die ervoor zorgt dat AMT toekomstbestendig is en blijft. “Met de restyling van de site, het magazine, de AMT Reparatiewijzer en het AMT Garageforum geven we een duidelijk signaal af aan de branche en onze gebruikers. We investeren in kwaliteit, gebruiksgemak én inhoud. De ontwikkelingen in de automotive aftermarket gaan razendsnel. De eisen die aan werkplaatsen en autotechnici worden gesteld, worden steeds strenger. Met onze content helpen we onze gebruikers dagelijks de juiste beslissingen te nemen, en problemen op te lossen. Daarin zijn we uniek in de markt. Dat stralen we nu nog beter uit.”

Disclaimer: mocht je het oude logo nog zien, leeg dan je cache!

Hugo Claver

Hugo Claver

Hoofdredacteur AMT

Hugo deed de hogeschool voor journalistiek, en rolde via een korte carrière in de dagbladjournalistiek in de autojournalistiek. Voor diverse automagazines vervulde hij verschillende functies, van redacteur tot hoofdredacteur, én die van eindredacteur van AMT. Na dit acht jaar als zelfstandig ondernemer te hebben gedaan, kwam Hugo in 2023 in vaste dienst bij AMT als hoofdredacteur.

Lees AMT 5, thema APK, nu online

Lees AMT 5, thema APK, nu online

APK is het thema in AMT 5 van 2024. Het APK-examen bevoegdheidsverlenging staat bol van de onduidelijke formuleringen, instinkers en complexe, suggestieve vragen. Wat toetsen we eigenlijk: taalkunde of APK-kennis? AMT duikt in de materie en bevraagt opleiders én examinatoren.

Foto: Shutterstock

AMT online magazine: Essentials voor de autotechnicus

Het nieuwe online magazine van AMT staat in het teken van leren. We hebben een serie artikelen verzameld waarmee je kennis kunt tanken. Kennis die je vandaag nog in je autobedrijf en werkplaats toe kunt passen.

Lees AMT 4, thema revisie, nu online

Lees AMT 4, thema revisie, nu online

Revisie is het thema in AMT 4 van 2024. Het wagenpark veroudert. Dat biedt kansen voor autobedrijven om gereviseerde onderdelen aan te bieden. Hoe? Ook bezoeken we revisiespecialist HRW Hijnekamp in Wageningen, kijken we in de werkplaats van Van Kronenburg Engines en leren we hoe scheepsmotoren gereviseerd worden.

AMT Kennistest: de vragen van Sonic Equipment

AMT Kennistest: de vragen van Sonic Equipment

Weet jij het verschil tussen Philips, Pozidriv, Torx en Resistorx? Of wanneer Sonic Equipment is opgericht? Zo ja, dan heb je vast goed gescoord in de AMT Kennistest. We nemen een aantal vragen met Sonic Equipment door.

Lees AMT 1 2024, thema aftersales van morgen, nu online

Lees AMT 1 2024, thema aftersales van morgen, nu online

Wat is een goed werkplaatstarief? Dat vroegen we aan meer dan 200 autobedrijven. Welk uurtarief rekenen zij, en hanteren zij andere tarieven voor bijvoorbeeld diagnose of werken aan EV's? De antwoorden lees je in AMT 1!

Lees AMT 12 2023, thema hybride & EV, nu online

Lees AMT 12 2023, thema hybride & EV, nu online

In deze AMT focussen we op hybride en EV. Welke hefbruggen zijn geschikt voor elektrische auto's? Hoe zit het met de nieuwe NEN-norm voor werken aan EV's? En een hybride supersport-motorfiets van Kawasaki, hoe zit die in elkaar?

Lees AMT 11 2023, thema accu's en batterijen, nu online

Lees AMT 11 2023, thema accu's en batterijen, nu online

In deze AMT focussen we op accu's en batterijen. We gaan 'Back to Basics' met de ouderwetse loodzuuraccu, accucellen balanceren bij een Mustang Mach-E, we waren getuige van crashtests met EV's bij Mercedes-Benz en we maakten een overzicht van de accutesters die nu op de markt zijn.

Wat beweegt automotive ondernemers? Lees het in AMT De Top 2023!

Wat beweegt automotive ondernemers? Lees het in AMT De Top 2023!

De autobranche verandert, en snel ook. Elektrische auto's, Chinese merken die serieus aan de weg timmeren, minder onderdelen maar meer software, de autotechnicus die systeembeheerder wordt, en de groeiende noodzaak van efficiency en kostenbeheersing in de werkplaats... Al deze thema's komen aan bod in AMT De Top 2023!