Vernieuwde AMT Reparatiewijzer maakt werkplaats nog slimmer

Vernieuwde AMT Reparatiewijzer maakt werkplaats nog slimmer
Soms moet je diep graven om de juiste oplossing te vinden. AMT Reparatiewijzer helpt je daar nu nog beter bij. - Foto: Flip Franssen

Goed nieuws voor autotechnici: de AMT Reparatiewijzer heeft een grondige opknapbeurt gekregen! Deze database, met meer dan 16.000 oplossingen voor autotechnische problemen uit de werkplaatspraktijk, is nu overzichtelijker en gebruiksvriendelijker dan ooit.

Met de vernieuwde AMT Reparatiewijzer kun je sneller en efficiënter zoeken. De zoekresultaten worden duidelijker gepresenteerd, met meer informatie in één oogopslag. Zo zie je direct of je de juiste oplossing hebt gevonden voor jouw technische probleem. Dit bespaart kostbare tijd en helpt je sneller weer aan de slag te gaan.

Ga hier naar de Reparatiewijzer.

Kennis vergroten met AMT Reparatiewijzer

Maar dat is niet alles! Vanaf nu kan de AMT-redactie cases in de Reparatiewijzer voorzien van gerelateerde artikelen. Deze artikelen geven je achtergrondinformatie, technische kennis en how-to’s over het onderwerp. Zo vergroot je niet alleen je technische kennis, maar vind je ook altijd de best passende oplossing.

Met deze vernieuwingen kunnen we de werkplaats nog beter ondersteunen – met oplossingen én kennis. Maak er gebruik van!

De vernieuwde Reparatiewijzer maakt deel uit van een grotere onderhoudsbeurt. Onlangs kreeg AMT.nl al een facelift, met een frissere en eigentijdse uitstraling, inclusief een nieuw logo voor AMT, de Reparatiewijzer en het Garageforum.

Momenteel wordt bovendien hard gewerkt aan een restyling van het magazine, met een heel nieuwe vormgeving. Wat niet verandert, is de inhoud: nieuws, achtergronden en how-to-informatie waarmee de werkplaats nu en in de toekomst efficiënter kan werken.

Hugo Claver

Hugo Claver

Hoofdredacteur AMT

Hugo deed de hogeschool voor journalistiek, en rolde via een korte carrière in de dagbladjournalistiek in de autojournalistiek. Voor diverse automagazines vervulde hij verschillende functies, van redacteur tot hoofdredacteur, én die van eindredacteur van AMT. Na dit acht jaar als zelfstandig ondernemer te hebben gedaan, kwam Hugo in 2023 in vaste dienst bij AMT als hoofdredacteur.

Het Summa College gebruikt (van links naar rechts) de Launch ELT500 luchtdichtheidstester, de Launch ELB300 celequalizer en de Launch ELP400 HV-oplader/ontlader. Onder de werkbank staat de PicoScope gereed.

Summa College traint met EV-apparatuur van AA-Equipment

Elektrificering maakt diagnose en reparatie van auto's steeds complexer, mede door een gebrek aan ervaring. Summa College en AA-Equipment Support trainen daarom hun professionals met innovatieve apparatuur.

Triton D10. “De snelste hardware, intuïtieve bediening, robuust touchscreen en snelle oscilloscoop”, claimt Snap-on. En: “Training en ondersteuning ingebouwd in de diagnosetester.” Daarnaast biedt Snap-on training in het eigen trainingscenter.

Goede diagnose vraagt meer dan slimme apparatuur

AI, Over The Air Updates, big data…, de Snap-on diagnoseapparatuur wordt steeds slimmer. Maar slimme apparatuur alleen is niet voldoende voor een goede diagnose, zegt Snap-on. Wat er nog meer nodig is? Lees maar.

Als auto's slimmer worden moet de diagnoseapparatuur dat ook.

Slimme auto's, slimme diagnoseapparatuur

Diagnose is actueler dan ooit door de toenemende complexiteit van moderne auto's. Goede diagnoseapparatuur is cruciaal om auto's effectief en efficiënt te onderhouden en te repareren. We maken een rondje langs de leveranciers. Hoe gaan zij om met Pass-thru, remote diagnose, toegang tot Secure Gateway en wat zijn de trends?

Auto's worden slimmer, diagnoseapparatuur ook. Wat kan je er allemaal mee?

Wat kan de diagnoseapparatuur van zeven verschillende merken?

Goede diagnoseapparatuur is cruciaal om auto's effectief en efficiënt te onderhouden en te repareren. Maar wat kan die apparatuur precies? Een opsomming van de capaciteiten van de apparatuur van zeven merken.

Foto: Shutterstock

Column Hugo Claver: 'Maak van diagnose geen ding'

Diagnose is net zo bij auto-onderhoud gaan horen als olieservice. het verdient daarom realistische tarieven..

Meten met de multimeter. In de praktijk krijgt de multimeter de voorkeur boven de scope. - Foto: Shutterstock

Multimeter of scope: wat is in de praktijk onmisbaar?

Elke autotechnicus die diagnose stelt, weet: meten is weten. Maar welke tools gebruiken we daarvoor? Het AMT garageforum geeft antwoord.

Diagnosestellen. Hoe en waarmee doe je dat? Twintig diagnosetechnici geven antwoord.

Diagnose: tips van toppers

Een auto waarop iedereen zijn tanden heeft stukgebeten. Eindeloos veel uren én onderdelen zijn al in die hardnekkige storing gaan zitten en dan... Dan los jij de puzzel stap voor stap op. De diagnosedroom van iedere autotechnicus! Hoe maak je die waar? We vroegen het aan twintig diagnosespecialisten. Hoe stellen zij diagnose?

Autel-diagnosetesters hebben een app-gebaseerde interface. Technisch trainer Tom Weeber onthult het geheim van hun succes.

Waarom kiezen 11 van de 20 diagnosetechnici Autel?

Van de twintig diagnosetechnici die AMT ondervroeg hebben er elf een Autel-tester in hun toolbox. Waarom Autel? We vragen het aan Autel-trainer Tom Weeber.