De klant vraagt meestal pas om een nieuwe accu als de oude ‘dood’ is. Het testen van elke accu in voertuigen die in jouw werkplaats verschijnen is een verkoopkans. Attendeer jij je klant tijdig op een moegestreden accu?
En als je de klant een accu adviseert, is het opletten geblazen: welke is de juiste? Een auto met een start-stopsysteem kan je meestal niet voorzien van een conventionele startaccu. Vooral niet als de 12 V-accu ook regeneratieve remenergie moet kunnen opslaan of de aandrijving moet ondersteunen met een elektrische ‘boost’. Zeker als zulke systemen aan boord zijn, is de accu onderdeel geworden van het managementsysteem en moet een nieuwe accu ingeleerd worden.
De accu speelt ook een belangrijke rol bij het stellen van diagnoses en Pass-thru. Een goede spanningsregelaar is onmisbaar in de werkplaats om de auto van stroom te kunnen blijven voorzien tijdens deze klussen.
In het februarinummer van 2021 besteedt AMT aandacht aan het thema accuservice. Jouw praktijkervaring helpt daarbij. Deel je ervaring en win een door Midtronics beschikbaar gestelde accutester t.w.v. € 1.028,50!