AutoFirst in actie: #FamilyFirst

AutoFirst in actie: #FamilyFirst

Corona en gevolgen daarvan hakken er voor ons allemaal in. Maar bij de één harder dan de ander. AutoFirst Nederland wil, met de feestdagen in zicht, iets doen voor families die het niet makkelijk hebben. Vanaf maandag 7 december kan iedereen een gezin in nood nomineren voor een #FamilyFirst kerstpakket vol lekkers.

Waarom een #FamilyFirst kerstpakket?

Edwin Luchies, namens LKQ Fource en partnergrossiers, betrokken bij de marketing voor AutoFirst legt uit: “Iedereen kent wel een gezin dat het moeilijk heeft. Gezinnen die, vanwege hun werk of gezondheid in de problemen zijn geraakt.

Deze families verdienen het om extra in het zonnetje gezet te worden tijdens de feestdagen. Met het #FamilyFirst kerstpakket willen wij deze gezinnen tijdens de aankomende feestdagen een hart onder de riem steken.”

Hoe werkt de actie?

Op de Facebookpagina en/of Instagrampagina van elke AutoFirst garage in Nederland staat vanaf maandag 7 december de oproep om een gezin te nomineren.

Tot en met 11 december kunnen gezinnen onder de oproep of via een privébericht genomineerd worden. Uit alle inzendingen worden op vrijdag 11 december de winnaars van het #FamilyFirst kerstpakket gekozen.

Uitdagende klus: 250 pakketten bezorgen

In de week voor kerst bezorgt AutoFirst Nederland meer dan 250 kerstpakketten door het hele land.  Een uitdagende klus tijdens de drukke decembermaand.

Edwin Luchies: “We zijn op tijd begonnen met het treffen van de voorbereidingen voor deze enorm bezorgklus. In september hebben we de eerste contacten gelegd met een kerstpakkettenleverancier. We stelden het kerstpakket samen en legden de leveringsvoorwaarden vast.”

Social media strategie

AutoFirst Nederland zet met deze betrokkenheidscampagne na de succesvolle #MamaFirst campagne haar garages in een korte periode (met name lokaal) op de kaart.

Deze campagne is bedoeld om van de klanten, prospects én buurtgenoten van de lokale garagist fans te maken. AutoFirst Nederland loopt voorop in het gebruik van social media in hun lokaal gerichte marketing strategie en is dagelijks in de weer om de marketingaanpak af te stemmen op zowel de garagist als zijn doelgroep.

''Social media is en blijft een belangrijk thema de komende jaren,’’ geeft Edwin Luchies dan ook aan. ‘’En onze garages mogen daarin het beste van het beste verwachten, passend bij hun identiteit en het AutoFirst-motto: Geen Gedoe, Goed Geregeld!’’

Voor meer informatie over AutoFirst, kunnen garagisten contact opnemen via www.autofirst-nederland.nl/autofirst-worden. AutoFirst wordt ondersteund door de Fource Automotive en Full Fource Partner grossiers.

Rogier Roet, formulemanager van AutoFirst.

AutoFirst: topservice en efficiënte bedrijfsvoering

AutoFirst komt uit het BOVAG ROSA onderzoek als een van de best gewaardeerde garageformules van Nederland. Dankzij effectieve marketingondersteuning en een modulaire aanpak helpt AutoFirst autobedrijven met een hogere klanttevredenheid, een betere bedrijfsvoering en personeelswerving. Hoe doet AutoFirst dat?

ATF-vervanging volledig automatisch met Fix Gearflush

ATF-vervanging volledig automatisch met Fix Gearflush

De Fix Gearflush van Toolspecial reinigt automatische transmissies en voorziet ze van verse ATF. De Fix Gearflush lost schakelproblemen op, is geschikt voor alle automatische transmissies, DSG's en CVT's en werkt helemaal automatisch. Je kunt het niet verkeerd doen.

Hardyschijven van Optimal bij LKQ Fource

Hardyschijven van Optimal bij LKQ Fource

LKQ Fource neemt Optimal hardyschijven op in het assortiment. Ze zijn direct uit voorraad leverbaar voor alle gangbare modellen.

Onderdelen van Optimal bij LKQ Fource

Onderdelen van Optimal bij LKQ Fource

LKQ Fource introduceert onderdelen van Optimal. Dit Duitse merk levert componenten voor aandrijflijn, chassis en motoren.

LKQ Fource neemt Leo de Groot Partscenter XL en LSP over

LKQ Fource neemt Leo de Groot Partscenter XL en LSP over

LKQ Fource neemt Leo de Groot Gereedschappen en Automaterialen B.V. over en breidt zo het grossiersnetwerk verder uit. Daarnaast is LKQ Fource sinds april eigenaar van Lease Service Partner (LSP).

Bas Roelofs: "Als ik een extern bedrijf zou moeten inschakelen dat alle marketingdiensten uitvoert die ik nu bij Autoservice Totaal geniet, dan ben ik waarschijnlijk het dubbele kwijt."

De kracht van een formule mét jouw naam op de gevel

De juiste garageformule kan een geweldige stimulans voor het autobedrijf zijn. Maar wat nou als je wilt vasthouden aan de identiteit van je eigen bedrijf en geen bemoeienissen van een ander wilt? Kan je dan toch profiteren van de voordelen van een garageformule? Bas Roelofs bewijst dat het kan.

Hoe maak je jouw werkplaats future proof? Welke innovaties zijn er op het gebied van parts, tools, equipment, services en digital?

Automotive Expo 2023 groots opgezet: 'The future is now!'

Op 7, 8 en 9 maart is het zover: auto-onderdelendistributeur en -grossier LKQ en grossiersorganisatie Vrooam trekken samen op om hét automotive event van het jaar te presenteren. In het 'Hart van Holland' in Nijkerk zullen beide organisaties gezamenlijk met een grote variatie aan exposanten bezoekers inspireren, verrassen, motiveren en kennis laten maken met innovaties om nu de toekomst te omarmen. Waar tijdens de Automotive Expo in 2019 het thema was 'Ready for the future' is die toekomst nu heel dichtbij gekomen: 'The future is now!'

Velgherstel is een ander specialisme, van repareren en richten tot poedercoaten en CNC-frezen.

Waarom koos DENI Wheelstyling voor bandenformule Premio?

Sinds 2022 is DENI Wheelstyling aangesloten bij Premio Banden + Autoservice. De combinatie van goede marketingondersteuning, inkoopvoordelen en toegang tot de fleetmarkt waren voor oprichter en eigenaar Niek Aarsman hoofdredenen om voor Premio te kiezen. "We willen graag samenwerken, maar dat mag onze specialismen niet in de weg staan."