AMT Live Online: Technische tutorial veerpootlagers

AMT Live Online: Technische tutorial veerpootlagers
De do's en dont's van (de)montage van veerpootlagers, oplossingen voor veel voorkomende problemen en nuttige werkplaatstips komen aan bod in de technische kennissessie van NTN SNR.

Veerpootlagers: elke auto heeft ze nodig. Ze worden nog wel eens onderschat, maar hebben grote impact op de prestaties van het onderstel! Wat móet je weten over veerpootlagers? Welke problemen kunnen voorkomen en hoe monteer je veerpootlagers? NTN SNR spijkert je (technische) veerpootkennis bij in hun praktische tutorial: Masterclass Veerpootlagers op AMT Live Online.

Als je de kennissessie van NTN SNR  hebt gezien, weet je:

  1. Wat de speciale vereisten zijn voor veerpootlagers,
  2. Wat belangrijk is om te weten over veerpootlager technologie én hoe je weet óf en wanneer een veerpootlager moet worden vervangen.
  3. Wat belangrijk is bij montage en demontage in de werkplaats.

Niet om te missen dus, technische kennis die je de volgende dag al in je werkplaats kan toepassen!

Schrijf je (gratis)  in voor AMT Live Online  op 9 en 10 maart a.s. en bekijk de kennissessie van NTN SNR.

AMT Live Online bezoeken?

Even geen vakbeurzen, bijeenkomsten en live events? Geen nood, wij brengen AMT Live naar je werkplaats, showroom en huiskamer. Neem een digitale duik in techniek, APK, equipment en in alles dat ondernemen in de autobranche boeiend maakt. Kortom: jouw branche in de spotlight. Twee dagen lang!

Een spetterend programma staat voor je klaar in een online AMT Live- omgeving: Het dagelijkse AMT-journaal, videoreportages, demo’s en live kennissessies van technici en experts en interviews. Tijdens het digitale event kom je bovendien met één klik rechtstreeks in contact met vakgenoten, experts en sprekers.

Naast de sessie van NTN SNR staan o.a. sessies van APK-deeltjestest-expert Gerrit Kadijk, Diagnosespecialist Iwan Kennis, Febi, Jifeline, AD Garagebedrijf, Waeco, WD-40, ACTronics, Slimstock,  en zelfs een WD-40 pubquiz op het programma.

En jij bent er gratis bij! Meld je aan en we houden je op de hoogte van het programma. Zo mis je niets!

How to: wieldraagarmen en spoorstangeinden vervangen bij VAG-auto's | VIDEO

How to: wieldraagarmen en spoorstangeinden vervangen bij VAG-auto's |...

Schaeffler RepXpert laat in deze video zien hoe je de wieldraagarmen en spoorstangeinden van VW-voertuigen vervangt met speciaal gereedschap.

ZF [pro]Manager maakt volgens ZF vlotte werkplaatsprocessen mogelijk. Foto: ZF

ZF introduceert: ZF[pro]Manager en Sachs Air Struts

Duitse onderdelenfabrikant ZF kondigt een nieuw werkplaatssysteem aan dat de communicatie met klanten moet automatiseren, genaamd ZF[pro]Manager.

Het productieteam van Arnott produceert al jaren met succes vervangingsproducten voor ophanging. Foto: Shutterstock

Arnott Suspension Products Europe krijgt nieuwe faciliteit

Arnott Suspension Products Europe heeft officieel de sleutels ontvangen van een gloednieuwe faciliteit in Waalwijk, Nederland.

Zo monteer je schokdempers: 8 tips om problemen te voorkomen

Zo monteer je schokdempers: 8 tips om problemen te voorkomen

Kunnen schokdempers lawaai maken of lekken? Hoe weet je of de schokdempers versleten zijn? Monroe zet de meest voorkomende fouten met schokdempers en veerpoten op een rijtje en geeft aan hoe je ze kunt vermijden.

Het vervangen van een luchtveerpoot is vergelijkbaar met het vernieuwen van een conventionele veerpoot. De basis is meestal een luchtdichte balg, een veerpoot en een compressor.

Uit de hoogte? Dan uitlijnen, zegt Arnott

Luchtvering is een onderdeel van het onderstel. Controleer dus altijd de wieluitlijning nadat een luchtveerpoot is vervangen, maar begin met het kalibreren van de hoogtesensoren.

Het begin: gigantische rollen verenstaal klaar voor verwerking.

Binnenkijken bij 'de grote onbekende onderstelspecialist': Apex...

De omgeving van Hillegom geniet faam vanwege de kleurrijke bollenvelden die ontelbare toeristen trekken. Dat hier al ruim veertig jaar een fabriek staat die hoogwaardige schroefveren voor personenwagens vervaardigt, weten alleen insiders. We zijn op bezoek bij APEX Suspension Systems, een producent die aan vooraanstaande merken levert, maar zelf liever 'onder de radar blijft'.

Bij ophangingsdelen voor EV’s houdt Moog rekening met hogere belastingen. en dat is niet voor niets...

Hoe herken je de kwaliteit van fuseekogels en stuurkogels,...

"Het design, de materiaalkeuze en de assemblage. Die drie elementen bepalen de kwaliteit van een stuur- of ophangingsdeel", zegt Moog-productmanager Robbie de Moor. Heel mooi, maar hoe herken je de kwaliteit van fusee- en stuurkogels, draagarmen, spoor- en stuurstangen en stabilisatorstanglinks? AMT onderzoekt het op Moogs aftermarketlab in het Belgische Kontich.

Stap voor stap: luchtvering inbouwen

Stap voor stap: luchtvering inbouwen

De meeste bedrijfswagens tot 5,5 ton hebben bladvering, berekend op een grotendeels beladen voertuig. Bij lichte belading is de vering doorgaans te stug, bij een volledige belading juist te soepel. Luchtvering heeft dat probleem niet en er zijn meer voordelen. In dit artikel laat laat jacco Speelman, van Tijhof Automotive, stap voor stap zien hoe luchtvering wordt ingebouwd.