Onderstaande video werd op 10 maart live uitgezonden tijdens AMT Live Online 2021.
SvensCar
Benieuwd naar hoe je met minder voorraad meer rendement kunt behalen? Voorraadexpert Jan Kraaijeveld van Slimstock legt het uit. Als Sales & Business Development Manager bij Slimstock komt Jan dagelijks over de vloer bij groothandelsbedrijven en adviseert hij bedrijven als Pon Logistics, Molco en Geevers.
Onderstaande video werd op 10 maart live uitgezonden tijdens AMT Live Online 2021.
Bosch Car Service en WESP werken samen om autobedrijven te ondersteunen met waardevolle data-inzichten.
Axalta introduceert Nimbus: een cloudplatform waarmee het schadeherstelbedrijf toegang heeft tot alle diensten van Axalta en zo tijd en geld kan besparen. Lees hier hoe.
Operationele zaken in een autobedrijf kunnen efficiënter, sneller, makkelijker, maar ook: leuker. Dat zeggen Ron Lelieveld en Remco Schoenmaker van RDC Aftersales Suite. Hoe?
Columnist Mirjam van der Rijt benadrukt het belang van investeren in de werkplaats van morgen. Want alleen daarmee blijf je bij én kun je je personeel aan je binden.
Atlas, een humanoïde oftewel mensachtige robot van Boston Dynamics, moet bij Hyundai gaan helpen met autoproductie. Ook Toyota zou geïnteresseerd zijn.
In ALLDATA Repair kan het autobedrijf nu sneller de juiste fabrieksinformatie zoeken middels het kenteken van de auto.
Duitse onderdelenfabrikant ZF kondigt een nieuw werkplaatssysteem aan dat de communicatie met klanten moet automatiseren, genaamd ZF[pro]Manager.
De APK wordt wel de levenslijn van het autobedrijf genoemd. Logisch, de keuring trekt de automobilist periodiek het autobedrijf in. Maar hoe belangrijk is de APK in euro's? Welk deel van de werkplaatsomzet is gerelateerd aan de APK? Samen met WESP doken we in de cijfers.
In 40 jaar tijd kan er veel veranderen. Hans van Leur richtte in 1983 een onafhankelijk autobedrijf op. Van een universele lokale garage is het bedrijf uitgegroeid tot een landelijk bekende specialist in Amerikaanse auto's. Volgens Van Leur moet je als ondernemer nooit bang zijn voor vernieuwing en verandering. "Als je investeert in dingen die je belangrijk vindt, dan volgen de klanten vanzelf."
Er komt heel veel af op de universele werkplaats. Hella gaf klanten, dealers en de internationale media een kijkje in de toekomst tijdens het Hella Innovision 2023 event. Wat zijn de uitdagingen, de gevaren, maar vooral ook: wat zijn de kansen voor de werkplaats?
Getac en Bumper kondigen een software-integratie aan waardoor klanten makkelijker digitaal kunnen betalen.
Autobedrijf John van der Rijt is geen doorsnee autobedrijf. Eigenaar John van der Rijt heeft een grote passie voor liefhebbersauto's. Dat zie je terug in de showroom, in de werkplaats en online, want John en zijn team zijn zeer actief op sociale media. "Foto en video zijn een vast onderdeel van onze werkprocessen. We delen wat we doen met klanten en volgers. Ook dingen die fout gaan. Dat schrikt klanten niet af. Het trekt juist nieuwe klanten aan. Transparantie is een aanjager voor sales en aftersales."