AMT Live Online Gemist: meer rendement met minder voorraad

AMT Live Online Gemist: meer rendement met minder voorraad

Benieuwd naar hoe je met minder voorraad meer rendement kunt behalen? Voorraadexpert Jan Kraaijeveld van Slimstock legt het uit. Als Sales & Business Development Manager bij Slimstock komt Jan dagelijks over de vloer bij groothandelsbedrijven en adviseert hij bedrijven als Pon Logistics, Molco en Geevers.

Onderstaande video werd op 10 maart live uitgezonden tijdens AMT Live Online 2021.

Foto: Boston Dynamics

Mensachtige robot moet auto's gaan bouwen voor Hyundai en Toyota |...

Atlas, een humanoïde oftewel mensachtige robot van Boston Dynamics, moet bij Hyundai gaan helpen met autoproductie. Ook Toyota zou geïnteresseerd zijn.

Foto: ANP/Stock Images Zeeland

Nieuw in ALLDATA Repair: voertuigselectie middels kenteken

In ALLDATA Repair kan het autobedrijf nu sneller de juiste fabrieksinformatie zoeken middels het kenteken van de auto.

ZF [pro]Manager maakt volgens ZF vlotte werkplaatsprocessen mogelijk. Foto: ZF

ZF introduceert: ZF[pro]Manager en Sachs Air Struts

Duitse onderdelenfabrikant ZF kondigt een nieuw werkplaatssysteem aan dat de communicatie met klanten moet automatiseren, genaamd ZF[pro]Manager.

De APK is de levenslijn van het autobedrijf. Maar hoe sterk en dik is die levenslijn eigenlijk? In euro's!

APK is betrokken bij 38% van de werkplaatsomzet

De APK wordt wel de levenslijn van het autobedrijf genoemd. Logisch, de keuring trekt de automobilist periodiek het autobedrijf in. Maar hoe belangrijk is de APK in euro's? Welk deel van de werkplaatsomzet is gerelateerd aan de APK? Samen met WESP doken we in de cijfers.

Foto's en video: Mike Tekst & Beeld

707 pk Dodge RAM in de werkplaats van HVL USA | VIDEO

In 40 jaar tijd kan er veel veranderen. Hans van Leur richtte in 1983 een onafhankelijk autobedrijf op. Van een universele lokale garage is het bedrijf uitgegroeid tot een landelijk bekende specialist in Amerikaanse auto's. Volgens Van Leur moet je als ondernemer nooit bang zijn voor vernieuwing en verandering. "Als je investeert in dingen die je belangrijk vindt, dan volgen de klanten vanzelf."

BEV’s, complexe elektronica, nieuwe merken… Er komt heel wat af op de universele werkplaats. Hoe kan Hella de universeel helpen? - Foto: Hella

Universele werkplaats van de toekomst is efficiënt en geautomatiseerd

Er komt heel veel af op de universele werkplaats. Hella gaf klanten, dealers en de internationale media een kijkje in de toekomst tijdens het Hella Innovision 2023 event. Wat zijn de uitdagingen, de gevaren, maar vooral ook: wat zijn de kansen voor de werkplaats?

Getac biedt het autobedrijf ook op AI gebaseerde digitale tools voor de werkplaatsplanning, beheren van werkorders en automatiseren van elektronische voertuigcontroles. - Foto: Getac

Getac laat klanten makkelijker digitaal afrekenen

Getac en Bumper kondigen een software-integratie aan waardoor klanten makkelijker digitaal kunnen betalen.

“De nieuwe werkplaats is mooier dan de showroom”, zegt John van der Rijt.

VIDEO | De werkplaats van Autobedrijf John van der Rijt

Autobedrijf John van der Rijt is geen doorsnee autobedrijf. Eigenaar John van der Rijt heeft een grote passie voor liefhebbersauto's. Dat zie je terug in de showroom, in de werkplaats en online, want John en zijn team zijn zeer actief op sociale media. "Foto en video zijn een vast onderdeel van onze werkprocessen. We delen wat we doen met klanten en volgers. Ook dingen die fout gaan. Dat schrikt klanten niet af. Het trekt juist nieuwe klanten aan. Transparantie is een aanjager voor sales en aftersales."