De reden achter de nieuwsbrief: “We denken dat iedereen in deze uitzonderlijke situatie rondom het Covid-19 virus wel wat opbeurend nieuws kan gebruiken.” De nieuwsbrief bevatte kleurplaten om te downloaden voor kinderen en tips om in beweging te blijven. Maar ook nuttige tijdsbesteding voor garagisten, zoals bijvoorbeeld te wijzen op gratis online technische trainingen.
Dat de nieuwsbrief de juiste snaar raakte, bleek uit het feit dat binnen drie dagen al bijna 55% van de ontvangers de nieuwsbrief gelezen had. Hella is voornemens de Hella Service Partner garages komende weken van nog meer nuttig nieuws te voorzien.
"Ja" voor WESP
Daarnaast is Hella één van de deelnemers van de branchebrede WESP-alliantie. Een samenwerking waarbij Nederlandse aftersalespartijen gezamenlijk in actie komen om autobedrijven te ondersteunen in tijden van Corona.
Met het initiatief krijgen ondernemers dagelijks een overzichtelijke rapportage met tips en adviezen om de werkplaatsactiviteiten rendabel te houden.
Fource benaderde diverse distributeurs, grossiers en anderen partijen om het plan van WESP te steunen. Toen Hella gevraagd werd om deel te nemen, was het antwoord direct: ‘Ja’.
Hella Service Partner
Het Hella Service Partner concept is een samenwerking tussen onafhankelijke garages, deelnemende groothandels en HELLA. De samenwerking richt zich op de kernactiviteiten van Hella: verlichting, elektra, elektronica, equipment en remdelen.
Aangesloten garages ontvangen met dit concept zowel technische ondersteuning die helpt om het werk beter uit te voeren als marketingondersteuning om de klant in de werkplaats te krijgen.
Meer informatie over het HELLA Service Partner concept is te vinden op www.hellaservicepartner.nl.
De online trainingen van HELLA zijn te vinden op www.hellatechworld.nl.