Al ruim twintig jaar fungeert EuroTech Center als helpdesk en trainings- en reparatiecentrum voor Snap-on diagnose-apparatuur in Nederland. Koop je een Triton D10-tester, dan krijg je een training bij EuroTech Center aangeboden. Pedro Roodenburg: “Om gebruikers vertrouwd te maken met hun nieuwe testers neemt iedereen zijn eigen apparaat mee. Die sluit je hier aan op een van onze simulatoren. We hebben simulatoren die auto's nabootsen voor foutuitlezing en simulatoren waarop je componenten, ontstekingssignalen en sensoren kunt meten.”
Binnen twee maanden heb je de software-licenties ruimschoots terugverdiend”
Snelheid als norm
EuroTech Center leert je de snelste en meest efficiënte manier om diagnoses te stellen. “De Snap-on testers zijn heel eenvoudig en razendsnel in gebruik. Binnen twee à drie seconden kun je aan de slag”, zegt Roodenburg. “Zelfs merkdealers gebruiken liever een Snap-on tester om snel foutcodes uit te lezen of een service te resetten dan hun merkspecifieke tester.”
Altijd een diagnosespecialist aan de lijn
EuroTech Center ondersteunt gebruikers via de Snap-on helpdesk, bijvoorbeeld bij foutcodes in auto's. Roodenburg: “Wij waren meer dan twintig jaar geleden een van de eerste helpdesks in Nederland. Bij aanschaf van een Snap-on tester krijg je helpdesktijd. Gemiddeld duurt een gesprek slechts enkele minuten, genoeg om technici op weg te helpen. Als het helpdesktegoed op is, kun je lid worden van de helpdesk. Voor een paar minuten heb je een specialist aan de lijn die je direct verder helpt. Wie slim is, vraagt gewoon even om op weg geholpen te worden.”

Wereldwijde kennis, direct in je tester
Snap on testers ondersteunen Intelligente Diagnose. Op basis van foutcodes geeft het systeem direct relevante informatie over mogelijke oorzaken en gerichte controles. “Je klikt op de foutcode die de tester vindt, en het apparaat helpt je stap voor stap met het oplossen van het probleem”, legt Roodenburg uit. “Alle via wifi verbonden Snap-on testers delen anoniem diagnosegegevens, waardoor ze patronen herkennen. Als iemand elders eenzelfde storing heeft vastgesteld bij een vergelijkbare auto, dan toont de tester de relevante parameters. Dat bespaart tijd en voorkomt onnodig zoekwerk."
Van kostenpost naar winstmaker
Snap-on testers blijven ook zonder geldige licentie bruikbaar. Maar zonder updates mis je na verloop van tijd wel de nieuwste voertuiggegevens en toegang tot Secure Gateway. Roodenburg: "Updates zijn geen kostenpost, maar een manier om geld te verdienen. Waarom zou je alleen bij problemen een voertuigscan doen? Laat na een onderhoudsbeurt aan de klant zien dat alle vinkjes groen zijn. Print het uit en geef het mee. Dat biedt transparantie en zekerheid. Als je bij elke beurt bijvoorbeeld vijf euro rekent voor zo'n scan, dan levert dat bij drie auto's per dag al driehonderd euro per maand op. Binnen twee maanden heb je de software-licenties ruimschoots terugverdiend. En daarna verdient de tester geld voor jou. Met de Snap-on testers - én de juiste training en ondersteuning van EuroTech Center - haal je het maximale uit je diagnoseapparatuur."
Dit artikel is gesponsord door Snap-on.