Pars Rasol: "Voor onze klanten gaan we tot het uiterste"

Pars Rasol: "Voor onze klanten gaan we tot het uiterste"

Een gemiddelde klantbeoordeling van 9,4 op Klantenvertellen.nl, een score van 4.9/5 op Facebook; autobedrijf Pars Rasol scoort ontzettend hoog op klanttevredenheid. Toch besloten eigenaren Rasol en Sylvia Akhavan om een OOMT GastvrijheidsCheck te laten uitvoeren. "Onze klanten gaan altijd voor."

Pars Rasol is een onafhankelijk BOVAG autobedrijf in Den Helder. Eigenaren Rasol en Sylvia vinden het belangrijk dat klanten zich thuisvoelen vanaf het moment dat ze binnen komen. “Klantvriendelijkheid is een beetje mijn ziekte”, vertelt Rasol. “Ik wil dat iedere klant altijd perfect wordt geholpen. Mijn vrouw vindt dat ik daar weleens te ver in ga. Ze moet me soms afremmen. Maar ik vind het belangrijk. Als ik zelf een winkel binnenga en ik voel mij niet welkom, dan ga ik meteen weer weg.”

Toen Rasol hoorde van de OOMT GastvrijheidsCheck was hij meteen nieuwsgierig. Hij nam contact op voor een mysterybezoek en vertelde niets tegen het team.

Als ik zelf een winkel binnenga en ik voel mij niet welkom, dan ben ik meteen weer weg”

Ingelijst rapport

Zonder dat iemand het in de gaten had, bracht de OOMT mystery guest een bezoek aan de website en aan het autobedrijf. Het resultaat was beter dan Rasol had gedacht. “De mystery guest was helemaal tevreden. Hij had vooraf via internet een aanvraag gedaan voor een reparatie. We sturen standaard een mail terug met een offerte en aanvullende vragen over de werkzaamheden. Daar kregen we een compliment voor.”

Het mysteryrapport hangt ingelijst boven het bureau in het kantoor van Rasol. “Ik ben trots dat we met elkaar zo’n goed resultaat hebben behaald. Zeker als je bedenkt dat het mysterybezoek voor een deel in de lunchpauze viel. Daar heeft de mystery guest niets van gemerkt. Iedereen behulpzaam en vriendelijk, stond in het rapport.”

Goed gevoel

Na de positieve ervaringen met de OOMT GastvrijheidsCheck houden Rasol en Sylvia contact met de OOMT-adviseur. “Van de adviseur kregen we de tip om de workshop Escape Room te doen”, vertelt Rasol.

“Het is een teamuitje waar je ook nog iets van opsteekt.” Terwijl het team van Pars Rasol samen puzzels oplost om uit de escape room te ontsnappen, kijken de OOMT-adviseurs mee.

Na afloop bespreken de adviseurs met het team wat ze is opgevallen. Tijdens de nabespreking is er ook gelegenheid om verwachtingen en verbeterpunten uit te spreken. “Daar kwam uit dat de interne communicatie soms beter kan, dat we de werkplaats vaker moeten opruimen, en dat we werkorders beter moeten uitwerken. Daar zijn we nu mee bezig.”

Rasol kijkt met een goed gevoel terug op de GastvrijheidsCheck en de workshop Escape Room. “Ik was verrast hoeveel moeite OOMT voor ons heeft gedaan. De adviseurs verdiepen zich helemaal in jouw situatie en luisteren wat je belangrijk vindt. Ik denk dat elk bedrijf er wat van kan leren. Wij hebben de GastvrijheidsCheck negen maanden geleden gedaan, en we praten er nog steeds over.”

OOMT GastvrijheidsCheck: online en offline

De GastvrijheidsCheck van OOMT is dé gastvrijheidsbarometer voor mobiliteitsbedrijven. Met de OOMT GastvrijheidsCheck krijgen deelnemers snel en eerlijk inzicht in de klantbeleving van hun bedrijf – in de winkel, werkplaats en online. Wil je weten hoe jouw bedrijf er voor staat als het om gastvrijheid gaat? Meld je dan snel aan. Dat kan via www.oomt.nl/gastvrijheidscheck of via 0800-0155.

Auto Nol: 'Omdat we elkaar beter kennen, werken we beter samen'

Auto Nol: 'Omdat we elkaar beter kennen, werken we beter samen'

In elke organisatie werken verschillende mensen met verschillende persoonlijkheden. Dat kan weleens botsen, maar als je rekening met elkaars karakter houdt, kan dat ook veel positiefs opleveren. Het team van Vakgarage Auto Nol in Nijkerk ging de uitdaging aan met de DISC-workshop van OOMT.

Alweer overwerken? Zo zorg je voor een goede balans

Alweer overwerken? Zo zorg je voor een goede balans

Het is vijf uur geweest en het werk is nog lang niet klaar. Vandaag niet, maar gisteren, eergisteren en vorige week ook niet. Dat wordt weer overwerken … Klinkt dit bekend? Ongezonde gewoontes sluipen soms ongemerkt in je dagelijkse werk. Het OOMT-webinar 'Gezond de toekomst in' geeft tips om dit te voorkomen, en om leuker en gezonder te werken.

Fred Beumer: "Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand niet beter is geworden van een coachingtraject.”

Fred Beumer: 'Goede coaching voorkomt uitval in het team'

Meer werkplezier, minder stress en een betere balans in je werk. Coaching heeft aantoonbaar een positief effect op medewerkers, werkgevers en complete teams, vertelt OOMT-coach Fred Beumer. "Door de krappe arbeidsmarkt loopt de werkdruk in veel bedrijven hoog op. Coaching vergroot het zelfinzicht, stimuleert persoonlijke ontwikkeling en voorkomt uitval."

Het team van Valentijn.

'Een veilige werkplaats is een fijnere plek om te werken'

Een veilige werkomgeving is een prettige werkomgeving. Dat is het motto van Adrie Valentijn. In de werkplaats van CarProf Valentijn geeft hij veel aandacht aan veilig werken. "Goede werkomstandigheden zorgen voor een positieve werksfeer."

OOMT webinar: veilig werken met machines en gereedschap

OOMT webinar: veilig werken met machines en gereedschap

Veilig werken is een belangrijk thema in de autobranche, vooral nu elektrische auto's steeds meer voorkomen. Het onderhoud van deze vervoersmiddelen vereist specifieke vaardigheden en procedures. Daarnaast blijft het onderhoud van de grootste groep - de traditionele brandstofauto's - een essentieel onderdeel van het werk. Hoe zorg je ervoor dat je risico's vermijdt? En hoe breng je veilig en gezond werken onder de aandacht? Daarover gaat het komende OOMT-webinar.

FNV vindt dat het tijd is voor aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden.

Onderhandelingen cao gestart, bonden eisen 7% loonsverhoging

Deze week zijn de onderhandelingen over de nieuwe cao voor medewerkers van onder meer auto-, truck- en fietsbedrijven van start gegaan.

Innovam en OOMT willen zich ook in 2025 en 2026 inzetten voor een sterkere regionale samenwerking tussen MBO-scholen en leerbedrijven. - Foto: ANP/Olaf Kraak

Samenwerking OOMT en Innovam focust op instroom jeugd en behoud van...

OOMT en Innovam werken ook de komende twee jaar intensief samen. Het opleidings- en ontwikkelingsfonds en de brancheopleider hebben dat nu formeel vastgelegd in een nieuwe samenwerkingsovereenkomst.

"OOMT biedt soms meer dan ik weet"

"OOMT biedt soms meer dan ik weet"

Ruth Lokhorst van Autobedrijf Lokhorst-Zoet in Elburg liet onlangs een gastvrijheidscheck via OOMT doen om te kijken wat hun klanten ervaren en waar de verbeterpunten zitten. Dat kan veel waardevolle inzichten opleveren, ook als je juist een heel fijn bedrijf weet te runnen. "Ik zie genoeg dingen die verbeterd kunnen worden."

OOMT begeleidt en adviseert leermeesters voor succesvolle studenten

OOMT begeleidt en adviseert leermeesters voor succesvolle studenten

Om studenten succesvol hun opleiding af te laten ronden is de rol van een leermeester essentieel. Sinds afgelopen jaar richt een BBL-adviseur van OOMT zich op deze groep, waarbij hij in een driehoek werkt met het leerbedrijf, de student en het ROC. "Als een leermeester succesvol is, dan is de kans groter dat een student dat ook is."

Foto: Vidiphoto

Nieuwe cao Metaal & Techniek: 13% loonsverhoging

FNV en werkgevers Metaal & Techniek hebben een akkoord bereikt over een nieuwe cao. Werknemers krijgen 13% loonsverhoging over 22 maanden.

Foto: Shutterstock

Cao-overleg Metaal en Techniek hervat; stakingen mogelijk

Werkgevers van schadeherstel- en carrosseriebedrijven en vakbonden onderhandelen verder over een nieuwe cao voor de sector Metaal & Techniek. Als er geen akkoord wordt bereikt, dreigen nieuwe stakingen.

Met een VR bril beleef je in een virtuele realiteit hoe de wereld van het autobedrijf er in de toekomst uit kan zien.

Opladen voor de toekomst: OOMT en innovatie in de AMT Kennistest

Nu de AMT Kennistest er op zit en de winnaars bekend zijn, blikken we terug met OOMT op hun ervaringen. Jessica Spithoven: "Wij vinden het leuk om met de AMT Kennistest mensen te prikkelen over onderwerpen waar ze misschien niet elke dag over nadenken."